امام جمعه پاوه: شبکه های اجتماعی، ابزار هجمه فرهنگی دشمنان است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293908|14:15 - 1394/11/20
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: شبکه های اجتماعی، ابزار هجمه فرهنگی دشمنان است
امام جمعه پاوه شبکه های اجتماعی چون فیس بوک، تلگرام و ماهواره را ابزار هجمه های فرهنگی دانست و گفت: اینها همانند سایت موشکی در جنگ گرم خواهند بود که خود نیز هر کدام از این ابزارها یک نوع سایت موشکی هستند.

به گزارشهزار ماسوله، امام جمعه پاوه در نشست تخصصی حجاب و عفاف که در مدرسه نمونه دولتی دخترانه شهید فاتح نقشبندی برگزار شد اظهار داشت: حجاب به معنی پوشاندن و در اصلاح قرآنی یعنی پوشاندن سر و بدن و عفاف نیز به معنی پاکدامنی ، عقیده و فکر سالم و پرهیز از اشتباهات است.

 

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه در بین حجاب و عفاف نیز عموم و خصوص وجود دارد افزود: عفت بدین صورت عام تر از محجب است که هرکس می تواند محجب باشد ولی نمی توان گفت که متدین و عفیف باشد و یک زن نیز می تواند محجبه باشد و در کنار آن نیز مشکلات اخلاقی داشته باشد و در مقابل هم نمی توان گفت که زنی عفیفه باشد و در کنار آن بی دین و بی حجاب باشد.

 

وی گفت: هرکس عفیف و پاکدامن و عقیده سالمی داشته باشد قطعا با حجاب هم هست و نمی توان گفت که با این افکار سالم، با بی حجابی وارد جامعه شود.

 

وی ادامه داد: عفت اساس و به عنوان یک درختی است که شاخ و برگ آن حجاب می باشد به طوری که اگر درختی شاخ و برگ نداشته باشد آن ساقه نمی تواند ارزش داشته باشد و زمانی عفت ارزش دارد که حجاب را نیز به همراه داشته باشد و زمانی ایمان ارزش دارد که آن زن پوشش اسلامی داشته باشد.

 

امام جمعه پاوه با اشاره به وجود هجمه های فرهنگی اظهار کرد: مجموعه ای از عقاید ، افکار ، سنن، آداب و عادات در هر قومی فرهنگ آن قوم محسوب می شود که در فراتز از این مولفه ها، مجموعا یک فرهنگ عمومی با نام فرهنگ اسلامی برای همه اقوام در این مملکت وجود دارد.

 

وی افزود: زمانی که گفته می شود دشمن هجمه فرهنگی را در پیش گرفته است یعنی با قصد تغییر فرهنگ آن اقوام و یا فرهنگ عمومی حرکت می کند ودر تلاش است فرهنگ خود را جایگزین آن نماید.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمنان به هجمه فرهنگی روی آورده اند گفت: دشمن با راه اندازی شبکه های ماهواه ای و اجتماعی ، سعی در تغییر فرهنگ ما را ؛ با هجوم و شبیخون فرهنگی دارد و این در حالی است که ما در مقابل آن ، هیچ گونه هجمه ای فرهنگی نداریم و لذا نمی توان گفت که تهاجم(هجمه دو طرفه) فرهنگی و مشترک در بین هر دو شکل گرفته است.

 

وی ادامه داد: ما دو جنگ گرم و سرد و یا نرم را داریم که در ایران اکنون جنگ گرم و تسلیحاتی وجود ندارد بلکه ما شبانه روز گرفتار جنگ نرم با استفاده از این برنامه های فضای مجازی هستیم.

 

وی شبکه های اجتماعی چون فیس بوک، تلگرام و ماهواره را ابزار هجمه های فرهنگی دانست و گفت: اینها همانند سایت موشکی در جنگ گرم خواهند بود که خود نیز هر کدام از این ابزارها یک نوع سایت موشکی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در جنگ سرد تنها عقیده و فکر انسان را در اولویت قرار می دهند تصریح کرد: هجمه فرهنگی هم یعنی محو فرهنگ مغلوب و جایگزین نمودن فرهنگ غالب در جامعه است.

 

وی کوچک و تحقیر کردن فرهنگ و ارزشهای جامعه از طریق مستقیم و یا غیر مستقیم توسط دشمن با استفاده از عوامل خود، تغییر و یا حذف فرهنگ محلی و بومی، استفاده از ابزارهای رسانه ای برای انتقال فرهنگ، ترویج بی تفاوتی ، از بین بردن حدود و حریم خانواده ، توزیع مواد مخدر و مشروبات الکلی، فرهنگ خشونت در ابعاد مختلف، آسان نمودن ارتباط های نامشروع قلمی و رسانه ای و تشویق زنان و مردان به کار کردن در فرهنگ های بیگانه با مهاجرت را از راههای مختلف  دشمن در هجمه فرهنگی بیان کرد.

 

ماموستا ملا قادر قادری عواملی نیز چون دوری از مراکز دینی، بیکاری، فقر ، ضعف برنامه های مساجد و مدارس و صدا و سیما ، اسراف در تجمل گرایی و نبود امکانات سرگرمی برای خواهران را از فراهم نمودن زمینه های هجوم فرهنگی دشمن بیان کرد و گفت: رسالت اصلی مساجد تنها نماز خواندن در آن مکان نیست بلکه مکان تبلیغ و پیام دین است و مدارس نیز با اینکه در آموزش خوب عمل نموداند ولی در پرورش ضعیف بوده اند و صدا و سیما نیز با وجود آنکه ظاهر پسند است و از همه معلمان و علما و روحانیت و انسان برجسته مخاطب دارد ولی تنها به پر کردن وقت در مسائل سیاسی، جناحی و سرگرمی می پردازند که به تربیت فرزندان کمتر توجه می شود.

 

وی در پایان عواملی چون اصلاح باطن با ایمانی قوی، دوری از فتنه ها و برخورد قاطع با مروجین فساد را از راه های چاره این مشکلات بیان کرد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد