خطبه های نماز جمعه این هفته؛

امام جمعه پاوه:نباید با وجود 12 سال تحریم ایران از جانب غربی ها، به تبسم آنان خوشحال باشیم

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293867|19:52 - 1394/11/09
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه:نباید با وجود 12 سال تحریم ایران از جانب غربی ها، به تبسم آنان خوشحال باشیم
امام جمعه پاوه به سفر اخیر ریاست محترم جمهور به ایتالیا و فرانسه اشاره و با بیان اینکه حفظ حریم ها ضروریست، افزودند: غربی‌ها 12 سال است ظالمانه ما را تحریم کرده و برای ملت و مملکت ما مشکلات عدیده فراهم نموده‌اند و هر آنچه در توان دارند و داشته‌اند علیه ملت ما دریغ نکرده‌اند. نباید ما به تبسم آن‌ها خوشحال و گذشته را فراموش کنیم و نباید ساده باشیم و کمر خم کردن آن‌ها را باور کنیم.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر امام‌جمعه پاوه؛حاج ماموستا ملا قادر قادریدر خطبه‌های نماز جمعه این هفته (9 بهمن‌ماه ۹۴) که با حضور باشکوه مردم نمازگزار در مسجد جامع این شهر برگزار شد، گفتند: قدرت، سیاست و ثروت 3 مظهر مهم هستند که اگر درراستای خدمت به خلق خدا و دین باشند مایه خیروبرکت و فراوانی نعمت­اند و اگر در راستای مصلحت عباد و بلاد نباشد خطرناک و مایه غفلت و نکبت و مصیبت‌اند.

 

امام‌جمعه پاوهرسالت پیامبران را تبلیغ و دعوت مردم به خداپرستی عنوان کردند و افزودند: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: خدای بزرگ من را فرستاده تا برای دین تبلیغ کنم و مردم را دعوت و راهنمایی نمایم و هدایت و به مقصد رساندن و ادخال نور به قلب‌ها به دست خداوند است.

 

ایشانرسالت نبی مکرم اسلام را از دیدگاه شیخ مناوی به‌سان چشمه‌ای زلال عنوان کردند و افزودند: رسالت آن بزرگوار همچون چشمه‌ای زلال است هرکس از آن استفاده کند و بهره بگیرد از ملائکه پیشی می‌گیرد و هرکس که از آن استفاده نکند و منکرش باشد در ردیف شیطان قرار خواهد گرفت.

 

ماموستا قادریرسالت ماموستایان را نشان دادن طریق درست و راه صواب به مردم دانستند و گفتند: پیامبران الهی خصوصاً حضرت خاتم در مکه 13 سال با اشاره دست مبارکشان راه کج و ثواب را به مردم فهمانده و مردم را همواره به راه راست راهنمایی فرموده است. ابوبکر و عمرو عثمان و علی و طلحه و زبیر و بلال حبشی و عمار و... بر مسیر پیامبر رفته‌اند و سعادت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان آورده‌اند و ابوجهل و ولید و ابولهب و دیگران نیز به راه کج رفتند و گرفتار عذاب و رنج الهی شدند. امروز رسالت ماموستایان برگرفته از رسالت پیامبر است وظیفه آنان هدایت مردم است خوش به حال آنان که گوش فرا می‌دهند. عاقبت شری و گمراهی و نسیان برای آنان است که طریق انبیاء و راه علمای دین را بیهوده می‌پندارند.

 

خطیب جمعه پاوهگفتند: قبل از رسالت حضرت رسول نیز مسیر همین‌گونه بوده است و عده‌ای برای دین مشغول تبلیغ بوده‌اند و جمعی راه را اشتباه رفته‌اند. حضرت موسی یکی از آن پیامبرانی است که دارای معجزات فراوان بوده است و در قرآن نام وی بسیار وارد شده است. فرعون قدرتمندترین فرد مصر و هامان وزیر و مشاور سیاستمدار مصر و قارون نیز دارای ثروت و مکنت فراوان بود. اولی مظهر قدرت ظالمانه و دومی مسئول سیاست و فرهنگ شیطانی و سومی نیز مظهر ثروت غیر خدایی و مخرب بود که توده مردم را به باد تمسخر گرفته و از آنان به‌عنوان برده و حمال و رعیت استفاده می‌کردند. گاهی با پول و گاهی با حیله و سیاست و گاهی نیز با شمشیر مردم را مطیع خود می‌نمودند.

 

ماموستا قادریافزودند: در این هنگام به موسی امر شد تا به میان این سه نفر رفته و آنان را راهنمایی و نصیحت کند و به فرعون بگوید قدرتت دوام ندارد و به هامان اعلام کند باسیاست و فرهنگ غلط مردم را فریب ندهد و به قارون اعلام کند ثروت او هم پایدار نیست صلاح و مصلحت آن‌ها این است بیدار شوند؛ اما آنان موسی را ساحر و دروغ‌گو نامیدند و گفتند او پیامبر نیست. این سه نفر مورد خشم خداوند قرار گرفتند و مایه عبرت آیندگان شدند.

 

ایشانقدرت، سیاست و ثروت را از دیدگاه اسلام و آموزه‌های دینی ذاتاً بد ندانستند و گفتند: با نگاهی به آموزه‌های دینی خواهیم دید که قدرت، سیاست و ثروت ذاتاً بد نیستند و اگر چنین بود، پیامبر ما حکومت تشکیل نمی‌داد و از قدرت و برنامه‌ریزی و سیاست خود و اموال جمعی از اصحاب استفاده نمی‌کرد.

 

ماموستا قادریافزودند: در جنگ‌های صدر اول به‌محض اینکه پیامبر از مردم درخواست امکانات می‌نمودند انسان‌هایی بودند که هزاران شتر به سپاه اسلام تقدیم می‌کردند تا پیامبر اسلام آنان را برای رساندن پیام دین و جهاد با دشمنان خدا صرف نماید پس ثروت اگر درراه صحیح و ثواب باشد نه‌تنها مضر نیست بلکه خوب و پسند و حسن است.

 

خطیب جمعه پاوهبه ناملایمات دنیای امروزی و جنگ بر سر قدرت و ثروت و سیاست اشاره کردند و گفتند: در عصر ما و در دوره‌ای که در آن هستیم عده‌ای آب‌ونان ندارند و عده‌ای سفره‌های رنگین می‌چینند و اسراف می‌کنند. گروهی لباس ندارند که به تن کنند و عده‌ای هم به مد روز بودن خود افتخار می‌کنند و با صرف هزینه میلیاردی لباس‌های تازه و مد روز می‌پوشند و این دلیلی است که فرعون و هامان و قارون در هر برهه و زمانی وجود دارند و نیاز دارند موسایی باشد به آن‌ها تذکر دهد.

 

ماموستا قادریدر ادامه به دو نعمت صحت جسم و امنیت از دیدگاه پیامبر اسلام اشاره کردند و گفتند: پیامبر اسلام نعمت سلامتی جسم و امنیت را از مهم‌ترین هدیه‌های خداوند به بشر معرفی کرده که متأسفانه امروزه قدر آن‌ها را نمی‌دانیم و شکر گذارشان نیستیم.

 

امام جمعه پاوهدر بخش بعدی خطبه های نماز، به سفر اخیر جناب دکتر روحانی ریاست محترم جمهور به ایتالیا و فرانسه اشاره کردند و خاطرنشان کردند: بنده معتقدم که این سفر در راستای مصلحت ملت و مملکت بوده است و از اینکه دکتر روحانی بر سر سفره پر مشروب رئیس‌جمهور فرانسه حضور نیافت و گفت من در جلسه‌ای که در آن حرام خداوند انجام گیرد شرکت نخواهم کرد نشان از وجود اسلام در عمق وجود و درون ماست و ما به آن افتخار می‌کنیم و آن را پیروزی می‌دانیم.

 

ایشانبا بیان اینکه حفظ حریم ها ضروریست، افزودند: غربی‌ها 12 سال است ظالمانه ما را تحریم کرده و برای ملت و مملکت ما مشکلات عدیده فراهم نموده‌اند و هر آنچه در توان دارند و داشته‌اند علیه ملت ما دریغ نکرده‌اند. نباید ما به تبسم آن‌ها خوشحال و گذشته را فراموش کنیم و نباید ساده باشیم و کمر خم کردن آن‌ها را باور کنیم.

 

ماموستا قادریدر پایان در همین رابطه با قرائت دو بیت شعر از صائب تبریزی به سخنان خویش خاتمه دادند.

زتعظیم و تواضع‌های خصم ایمن مشو صائب             کمرخم کردن صیاد آفت‌هاست مرغان را

     چون شود دشمن مـــلایم احتیاط از کف مده           مکـــرها در پــــــرده دارد آب‌زیرکــــــاه را

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد