سلمی بابایی خبر داد؛

فیلم «هم‌پرواز» فردا از شبکه یک سیما پخش می شود

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293865|14:19 - 1394/11/08
نسخه چاپی
فیلم «هم‌پرواز» فردا از شبکه یک سیما پخش می شود
کارگردان فیلم"هم پرواز " در گفتگویی با خبرنگار ما گفت: فیلم «هم‌پرواز» ساخته شده در شهرستان پاوه جمعه این هفته ساعت 15:30 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارشهزار ماسوله، نخستین فیلم بلند «سلما بابایی» دختر شهید بابایی در مقام کارگردان با نام «هم‌پرواز» جمعه این هفته ساعت 15:30 پخش می‌شود.

 

برخی از پلان های ساخته شده این فیلم ،از اول شهريور ماه سال جاری به مدت یک ماه جهت تصوير برداري و بازسازي وقايع در منطقه شوشمی شهرستان پاوه و با حضور دست اندرکاران این فیلم انجام گرفت.

 

کارگردان این فیلم در گفتگویی با خبرنگار مامعرفی شهدا و جانبازان کمتر مطرح شده نیروی هوایی به مردم را از اهداف اصلی ساخت این فیلم دانست و گفت: این فیلم تلویزیونی درباره خلبان جانباز محمد غلامحسینی است که در دوران دفاع مقدس و پس از سقوط هواپیما در منطقه کردستان، بدست دموکرات‌ها افتاد و به درجه جانبازی نایل شد.

 

سلمی بابایی هدف از بازسازی برخی از این وقایع را در شهرستان پاوه، مناسب و طبیعی بودن مناظر این منطقه برای ساخت فیلم ، عنوان کرد و گفت: هدف از انتخاب شهرستان پاوه به دليل انكه در سالهاي 61 و 62 خلبانجانباز محمد غلامحسینیدر هواپيمايي كه مورد هدف دشمن قرار مي گيرد، در شهرستان مهاباد كردستان به دست دمكرات هاي حضور در منطقه مي افتد و با توجه به انكه در تهران نيز مي توانستيم اين واقعيت ها را بازسازي نمائيم ، شهرستان پاوه را به جهت طبيعي بودن تصاوير و تاثير گذاري بيشتر ان بر مردم انتخاب كرديم.

 

اینکارگردان که مراحل پایانی ساخت این فیلم را با موفقیت پشت سر نهاده است از پخش این فیلم خبر داد گفت:این تله فیلم که از مجموعه تلوزیونی همپرواز اپیزود طعمه ساخته شدهقرار است روز جمعه این هفته ساعت 15:30 از شبکه یک سیماپخش شود.

 

ویياد از شهدا، رزمندگان و كساني كه در جنگ تحميلي زحمات زيادي را كشيده و با از خود گذشتگي ايثار آفريدند، را از دیگر اهداف ساخت این فیلم عنوان كرد.

 

بابایی در پایان با بیان اینکه گفتار متن این مجموعه و تله فیلم با صدای پرویز پرستویی است گفت: مجموعه تلویزیونی همپرواز هم برای پخش در دهه اول اسفند ماه سال 1394آماده می شود.

 

گفتنی است که این فیلم قرار بود در اواخر دی ماه پخش شود که بنا به تصمیمات مدیران صدا و سیما،پخش آن به فردا موکول گردید.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد