برگزاری همایش عفاف و حجاب در نوسود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293834|18:42 - 1394/10/29
نسخه چاپی
برگزاری همایش عفاف و حجاب در نوسود
همایش عفاف و حجاب با همت اداره آموزش و پروش منطقه نوسود صبح دیروز با استقبال قابل توجه مردم و مسئولین برگزارشد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از صبح روز دوشنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۴ با حضور حاج ماموستا قادری امام جمعه شهرپاوه ، امام جمعه نوسود ،بخشدار نوسود، روسای آموزش و پرورش شهرستان های پاوه ، روانسر، باینگان، روحانیت ، معتمدین فرماندهان نظامی و انتظامی شوراهای اسلامی نوسود و نودشه و روستا های تابعه ،شهرداران ، فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیاء آنان و  اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات شهر نوسود با استقبال قابل توجهی برگزار شد.

در این همایش یک روزه که با تلاوت قرآن توسط قاری برتر کشوریاستاد اسماعیل مرادیبه زیبای خاصی شروع شد حاج ماموستا قادری سخنران اصلی برنامه به ایراد سخنانی پرداخت .

حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوهدر سخنان قابل توجه ای ضمن تقدیر از بانیان این برنامه و ابراز خوشحالی از دیدار با جمعیت کثیر حاضر در سالن به تفسیر لغوی و اصطلاحی عفاف و حجاب پرداختند.

ایشانحجاب را تنها مربوط به دوران اسلام ندانستند بلکه یادآور شدند که قبل از اسلام نیز از حجاب به عنوان پوشش حفظ بدن و جسم و  شرف نیز به ان توجه شده است.

حاج ماموستا قادریحجاب زن را در برابر دیدگاه افراد شیطان صفت حرکتی فطری و غریزی ، عقلی واجتماعی دانست که می تواند سپر محکمی برای زنان باشد.

ایشانبا اشاره به آیه ۵۹ سوره احزاب به تشریح و تفسیر آیه مربوطه پرداختند و اظهار داشتند: که گرچه در این آیه خطاب حجاب ابتدا به زنان پیامبر است اما زنان پیامبر دارای حجاب کامل بوده اند بلکه هدف این آیه این است که باید اصلاح را ابتدا از خودمان و خانوادهای مان شروع کنیم بعد به جامعه و دیگران.

امام جمعه پاوهحجاب را شناسنامه و کارت شناسایی زنان مسلمان دانست و خطاب به آنها گفتند : این حجاب باعث می شود مورد آزار و اذیت دیگر انسانهای شیطان صفت قرار نگیرید.

ایشاندر ادامه افزودند که همه ما مسئول هستیم که در حد توان خود امر به معروف و نهی از منکر کنیم که این مهم باعث سلامت جامعه می شود.

حاج ماموستا قادریعفاف را اصل مهمی دانست که می تواند حجاب را نیز به همراه داشته باشد چرا که اگر زنی عفیفه و پاکدامن باشد با حجاب هم هست و خداوند متعال در قرآن از دو زن (حضرت مریم و آسیه همسر فرعون ) تعریف کرده است.

ایشاندر بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اشعاری زیبا و ضرب المثل های عربی تعبیر زیبایی از حجاب داشتند.

حاج ماموستا قادریدر بخش پایانی سخنانشان به سوالات دانش آموزان جواب دادند و با اشاره به خسته شدن قلب انسانها از تماشای برنامه های تلویزیونی و موبایل و … برگزاری اینگونه جلسات را عملی برای رفع خستگی قلب انسانها دانست و برگزاری این جلسات را از روسای ادارات حاضر در جلسه (روانسر، پاوه، باینگان ، و همچنین شهر نودشه همانند مراسم شهر نوسود خواستار شدند.

ایشاندر پاسخ به سوالات یکی دیگر از دانش آموزان حجاب را باعث عزت ، شرف و آزادی برای انسان دانست و تاکید نمودند هرچه عفاف و حجاب بیشتر باشد بی بند و باری در جامعه کمتر است.

امام جمعه پاوهکه صمیمانه پاسخگوی سوالات بودند اظهار داشتند : که زنان در دین اسلام قابل احترام هستند و دارای حق و حقوق خاصی هستند و در قانون اساسی ایران و در بیانات مقام معظم رهبری به پوشش زنان به عنوان یک امر مهم توجه شده است در صورتی که در بعضی از حکومتها اینگونه نیست.

حاج ماموستا قادریکه با سعه صدر خاصی به سوالات شرعی حاضرین در همایش پاسخ می دادند رضایت سوال کنندگان و همچنین حضار را به همراه داشت.

منصور وهابیبانی این همایش نیز در ابتدای برنامه ضمن تقدیر از حضور ارزشمند مهمانان و حاضران در برنامه در سخنانی حجاب و عفاف را دو واژه آشنایی دانست که در گذر زمان از سنت به مدرنیته فراز و نشیب زیادی را طی کرده اند. به نوعی که انسان هرچه به مدرنیته نزدیک تر شد یک گام از هویت ، شخصیت و ماهیت خودش دور شده و با معنویت بیگانه تر شده است .

مدیر آموزش و پرورش منطقه نوسودسپس ادامه داد و افزود : امروز فرهنگ بی حجابی که در بعضی از جوامع رایج شده است را  یکی از دستاوردها و ارمغان های مدرنیته و تجدد گرایی دانست .

منصور وهابیدر ادامه گفت چنین فرهنگی سلامت ، امنیت روانی و رفتاری فرد ، خانواده و در نهایت اجتماعات را دچار مشکل می کند. و این فرهنگ را تنها با نیازهای حقیقی و گرایش های فطری انسان پاسخ نمی دهد بلکه وی را مبتلا به نوعی سرگردانی روحی و تیرگی فکری می کند.

ویحجاب و عفاف را یکی از بنیادی ترین مسائل جامعه دانست و از حجاب بعنوان زیبنده ترین و ارزنده ترین زینت زنان یاد کرد که رعایت آن باعث حفظ کرامت انسانی زنان می شود.

وهابیبا اشاره به آیات قرآنی یکی از ویژگی های مومنین راستین را رعایت حجاب و عفاف معرفی کرد که این دو مقوله مهم باعث سلامتی اخلاقی و اجتماعی جامعه می شوند و عدم رعایت آنها باعث انحراف جامعه شده و زمینه را برای آسیب های فرهنگی و اجتماعی فراهم می کند.

ویترویج و توسعه و تعمیق حجاب و عفاف را وظیفه تمامی دستگاهای فرهنگی دانست چرا که رشد جامعه و سلامت اخلاقی تنها در بستر حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر میسر می شود .

منصور وهابیمدیر آموزش و پرورش منطقه نوسود اظهار داشت : که حجاب و عفاف مانند گوهری است که ارزشش به واسطه قرار داشتن در درون صدف حفظ می شود و باید این پاکدامنی در رفتار ، نگاه و کلام نیز دیده شود و چرا که به قول شهید مطهری کسی که زیبایی اندیشه دارد زیبایی ظاهری خود را به نمایش نمی گذارد.

ویدر پایان از تمامی کسانی که با حمایت معنوی و مالی اداره آموزش و پرورش را در برگزاری این همایش یاری نمودند تشکر کرد و از برگزاری این همایش نیز در شهر نودشه و همچنین کارگاهای آموزشی در زمینه پیشگیری از اعتیاد در شهرهای نوسود و نودشه در بهمن ماه خبر داد.

مدیریت خوب جلسه ، استقبال گرم مدعوین ، دوکراسیون و تزئینات سن و سالن ، قرائت زیباو دلنشین قرآن توسط استاد اسماعیل مرادی قاری برجسته کشوری ، دکلمه زیبای دانش آموز ارغوان جلالی ، قرائت مقاله ادبی دانش آموز پائیزه عینایی ، اجرای زیبای گروه مولودی خوانی خانه موسیقی پاوه به سرپرستی پیمان حسن زاده ، سرود زیبای دانش آموزان با لباس زیبای محلی و محجبه ، قرائت اشعاری زیبا از فرهنگی خوش سیما آقای عطا حیدری ، سکوت و آرامش خاص سالن در حین اجرای برنامه ها و.. از نکات برجسته این مراسم بود که به صورت محسوسی مشهود بود.

عکس : طیفور حاتمی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد