کردستان عراق برای تسلیح تشکیلات پیشمرگه از آمریکا کمک مالی خواست

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 293818|21:55 - 1394/10/25
نسخه چاپی
رسانه های کردستان عراق روز جمعه درخواست رسمی اقلیم کردستان عراق را از وزارت دفاع آمریکا پوشش دادند که براساس آن فلاح مصطفی مسئول روابط خارجی اقلیم کردستان عراق خواهان کمک مالی آمریکا برای تامین بودجه نظامی نیروهای پیشمرگه شده است.

به گزارشهزار ماسوله، این منابع گفتند، فلاح مصطفی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است: ادامه جنگ پرهزینه ای چون جنگ با داعش و تامین نیازمندی های بیش از یک میلیون و 800 هزار آواره و پناهنده همزمان با پایین آمدن نرخ نفت سبب شده است ما نتوانیم از یک ثبات اقتصادی برخوردار باشیم.
این مقام کرد عراقی اعلام کرد، مقامات کردستان، از وزارت دفاع آمریکا خواسته اند در تامین نیازمندی های نیروهای پیشمرگه به اقلیم کمک کنند
وی هزینه سالیانه نیروهای پیشمرگه را بالغ بر 2 میلیارد دلار ذکر کرده است .
فلاح مصطفی تصریح کرده است: اقلیم نمی تواند در چنین شرایطی به جنگ داعش ادامه بدهد و همزمان نیازمندی های نزدیک به 2میلیون آواره را نیز تامین کند.
برخی نمایندگان آمریکایی سال گذشته میلادی ، طرحی را در کنگره به رای گذاشتند که براساس آن به دولت آمریکا اجازه می دهد به کردها و سنی به عنوان دو کشور جدای از عراق، کمک تسلیحاتی کند.
هنوز مشخص نیست این درخواست کردها از آمریکا، در چارچوب همان طرح مطرح شده در کنگره باشد یا نه ؛ طرحی که با واکنش بسیار منفی در بغداد روبه رو شد و اوباما را وادار ساخت درباره آن توضیح دهد و بگوید که این طرح را دولت وی رد خواهد کرد.
درخواست کمک منطقه اقلیم از آمریکایی ها در حالی است که کردها از چند ماه پیش به این سو بطور مستقل و خارج از کنترل دولت مرکزی اقدام به صدور و فروش نفت شمال عراق می کنند.

منبع:ایرنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد