قطعی آب شرب روستای نوریاب و به وجود آمدن مشکلات خاصی برای مردم این روستا

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293758|01:53 - 1394/10/12
نسخه چاپی
قطعی آب شرب روستای نوریاب و به وجود آمدن مشکلات خاصی برای مردم این روستا
به دنبال مشکل فنی در الکتروپمپ چاه آب شرب روستای نوریاب مشکلاتی در تامین آب شهروندان این روستا طی سه روز اخیر ایجاد شده است.

به گزارشهزار ماسوله، به دنبال مشکل فنی در الکتروپمپ چاه آب شرب روستای نوریاب مشکلاتی در تامین آب شهروندان این روستا طی سه روز اخیر ایجاد شده است.

در پی گزارشات واصله ، آب شرب روستای نوریاب در طی سه روز اخیر به دلیل نفص فنی و سوختگی الکتروپمپ ، قطع گردیده و باعث ایجاد مشکلات خاصی برای مردم این روستا شده است.

 

رئیس اداره آبفای روستایی شهرستان پاوه در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: مشکل نقص فنی الکتروپمپ چاه آب شرب روستای نوریاب باعث قطعی آب شرب این روستا گردیده است که با پیگیری ان شاالله این مشکل مرتفع خواهد شد.

 

ابراهیمی افزود: اگر مشکل این الکتروپمپ برق باشد که در اولین فرصت این مشکل مرتفع و اگر مشکل از دستگاه الکتروپمپ در ارتفاع 120 متری باشد، قطعا حل این مشکل به طول می انجامد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا الکتروپمپ های جایگزینی در مواقعی که یکی از این الکتروپمپ ها در روستاهای پاوه به هر دلایلی کارایی خود را از دست دهد، وجود دارد گفت: ما در سطح شهرستان پاوه بیش از 30 روستا را داریم که برخی از آنها دارای دو الکتروپمپ هستند و در این شرایط امکان نگه داری 70 دستگاه الکتروپمپ در صورت بروز هر نقص فنی در این دستگاهها در انبار وجود ندارد.

 

وی افزود: الکتروپمپ چاه روستای نوریاب به مدت بیش از 10 سال است که بدون هیچ نقصی آب داخل زمین را پمپاژ نموده است و در صورت نگه داری یک دستگاه دیگری در انبار عملا آن دستگاه جایگزین، از مدار خارج و کارایی اصلی خود را از دست می دهد.

 

وی با بیان اینکه این گونه حوادث از موارد پیش بینی نشده است گفت: نوع دستگاههای مورد استفاده در چاههای آب شرب روستاهای شهرستان پاوه نیز متفاوت و انواع مختلفی دارد که امکان جایگزین نمودن این دستگاهها در کمترین زمان ممکن امکان پذیر نیست.

 

یکی از اهالی روستای نوریاب نیز در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: از ساعت ۱۳بعد ظهر روز پنجشنبه تا الان آب شرب روستای نوریاب قطع شده است .

 

مظفر ولدبیگی افزود: در همان روز پیگیری هایی به عمل امد و رئیس آبفای روستایی شهرستان پاوه عنوان نموده است که در اسرع وقت نسبه به این مشکل اقدام خواهد شد.

 

وی ادامه داد: امیدواریم مسئولان عزیز هر چه سریعتر رسیدگی کنند .باتوجه به عدم نظارت اصولی وصحیح دربهره برداری ازآب نوریاب متاسفانه این مشکل قطع شدن اب نوریاب سالهاست که ادامه داشته ودارد .

 

وی با بیان اینکه شبانه روز بیش از 50 تانکر آب شرب این روستا به مکانهای اطراف خمل می شود گفت: اداره آب وفاضلاب روستایی وهمچنین دهیار وشورا ی نوریاب لازم وضروری است که کنترل ونظارت خاصی به آب شرب نوریاب و حمل آب با این تانکرها داشته باشند که قطعا این ضررو زیان جبران ناپذیری به مردم نوریاب خواهد بود.

 

هزارماسوله: گفتنی است که در دو ماه اخیر نیز آب شرب بخش زیادی از منازل مسکونی شهر پاوه بدلیل سوختگی یکی از الکتروپمپ های چاههای روستای بندره، قطع و تعویض این دستگاه به مدت چهار شبانه روز که هیچ الکتروپمپ جایگزینی برای ان وجود نداشت، به طول انجامید.

امیدواریم که در این فصل برودت سرما و بارش برف و مشکل در راههای ارتباطی هر چه سریعتر نسبت به تعویض این دستگاه در چاه آب شرب روستای نوریاب اقدام لازم توسط مسئولین صورت بگیرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد