4 نفر از طلاب مدرسه علوم دینی پاوه به لباس روحانیت ملبس شدند/ملا رمضان:عدم همکاری و رسیدگی لازم اداره اوقاف با مدرسه علوم دینی

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293700|20:11 - 1394/09/30
نسخه چاپی
4 نفر از طلاب مدرسه علوم دینی پاوه به لباس روحانیت ملبس شدند/ملا رمضان:عدم همکاری و رسیدگی لازم اداره اوقاف با مدرسه علوم دینی
امروز با حضور جمعی از علما و روحانیون پاوه و جوانرود، فرماندار،امام جمعه جوانرود، مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم؛ 4 نفر از طلاب مدرسه علوم دینی پاوه به لباس روحانی ملبس شدند.

به گزارشهزار ماسوله، امروز با حضور جمعی از علما و روحانیون پاوه و جوانرود، فرماندار، مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم 4 نفر از طلاب مدرسه علوم دینی پاوه به لباس روحانی ملبس شدند.

در این مراسم که در مسجد شهدای پاوه برگزار شد فرماندار پاوه ضمن تبریک آغاز ماه میلاد و هفته وحدت و با بیان اینکه انسان در یک قرن اخیر توانسته است به ارتباطاات به شکل چشم گیری دست یابد اظهار داشت: در قرن بیستم اگر هر کشوری به اطلاعات و ارتباطات گسترده دسترسی داشته باشد آن کشور به عنوان ابر قدرت از آن یاد می شود که در این میدان کشورهای خاورمیانه در شمار کشورهای ابر قدرت نبوده است.

پرویز ایده پور با اشاره به اینکه جایگاه خاصی در کتب اروپاییان به جهان اسلام داده نشده است افزود: در خاطرات جاسوس انگلیسی مسترهمفر آمده است که اگر بخواهیم مانع توسعه جهان اسلام باشیم، باید بر علمای آنها آموزش داده شود که بگذارند مردم دورانی را طی کنن که مصرف کمتر داشته و تارک دنیا داشته باشند و نیازهای خود را با محدود کردن نهایتا دستری به علم را نیز کوتاه می کنند.

وی افزود: در کتاب جهان زیر سلطه صهیونیسم نیز آمده است اگر می خواهید در کشورهای اسلامی حکومت کنید سعی کنید بین مردم و روحانیت فاصله به وجود آید و هدف کشورهای غربی هم برای کسانی که در حوزه های علمی تحصیل می کنند آشنا نبودن آنها را با علم روز می خواهند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید به علم روز آشنایی داشته باشند گفت: کار طلاب در این دوران هم آموزش علوم دینی به روش سنتی و هم به روش کلاسیک است.

فرماندار پاوه با تاکید بر تولید علم در کشور و مملکت ادامه داد: ما در ایران با خون شهیدان در این مملکت توانسته ایم امروز با تولید علم از این سطح جهان سومی عبور کرده ایم.

وی در پایان باید حوزه علمیه در سطح علمی کشور حرکت بکند گفت: امروز راهی به غیر از تربیت کشف علم و مسلح به سلاح علم برای عبور از سیم خاردار در جهان اسلام وجود ندارد.

 

در ادامه مسئول آموزش دفتر نمایندگی ولی فقیه دفتر امام جمعه کرمانشاه نیز اظهار داشت: ما امروز شاهد به بار نشستن زحمات این مدرسه علوم دینی پاوه با ملبس نمودن 4 نفر از طلاب این مدرسه هستیم.

حشمتی افزود: بنا به دستور مقام معظم رهبری خدمات ارائه شده به طلاب شیعه باید دقیقا به طلاب سنی نیز ارائه شود ما در این راستا اقدامات و تصمیمات مشترکی را برای این طلاب به مرحله عمل رسانده ایم.

 

ملا رمضان رنجبر از روحانی مدرسه علوم دینی پاوه نیز اظهار داشت: این مراسم با هدف اجازه گرفتن 4 طلبه این مدرسه است که سالها در این راه زحمات زیادی را کشیده و اکنون ملبس شدن آنان به لباس روحانی ، بهره زحمات این سالهاست.

وی با ارئه گزارش مبسوطی از تعداد طلبه های این مدرسه علوم دینی از سال 1370 تا به امروز افزود: ما علاوه بر حضور جوانان این شهر در خواندن قرآن و ختم این کتاب آسمانی، چندین طلاب در طول این سالها در این مدرسه ،اجازه ملبس شدن به لباس روحانی را دریافت کرده اند.

وی با انتقاد از عدم همکاری ادارات سطح شهر به این مدرسه تصریح کرد:مسئولین اداره اوقافهیج گونه کمک و مساعدتی را برای رسیدگی به مشکلات این مدرسه علوم دینی انجام نداده اند.

وی افزود: علاوه بر مسئولین اوقافی، مسئولین سایر ادارات نیز همکاری لازمی را با ما نداشته اند.

 

در پایان نیز ضمن قرائت اجازه نامه این جهار طلبه ، توسط ماموستا ملا عمر در جمع حاضران؛ ملا امیر بختیاری از روانسر، فرهاد محمدی و خلیل محمدی از تاوگوزی و محمد رمضانی از بانه وره به لباس روحانی ملبس گردیند.

اجرای گروه مولودی خوانی و قصیده سرایی فاروق خسروی از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد