عدم تعیین افرادی از بازاریان و اقشار مختلف مردم به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخابات توسط فرماندار پاوه جای تامل دارد

سرویس: سیاسیکد خبر: 293696|15:35 - 1394/09/30
نسخه چاپی
عدم تعیین افرادی از بازاریان و اقشار مختلف مردم به عنوان اعضای هیئت اجرایی انتخابات توسط فرماندار پاوه جای تامل دارد
فرماندار یا بخشدار مرکز هر حوزه انتخابیه، جهت انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل هیات اجرایی موضوع ماده (31)، سی نفر از معتمدین بومی ساکن در محل و یا ساکنینی که حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت در حوزه انتخابیه هستند را از بین کلیه اقشار مختلف مردم در این قانون انتخاب و به منظور تائید صلاحیت به هیات نظارت مربوط معرفی می نماید.

به گزارشهزار ماسوله، با آغاز ثبت نام انتخابات مجلس دهم و حبرگان براساس مفاد قانون باید هیئت های اجرایی این انتخابات تعیین گردد.

پس از صدور دستور شروع انتخابات از طرف وزارت کشور،‌ فرماندار یا بخشدار مرکز حوزه انتخابیه دستور تشکیل هیات های اجرایی حوزه های فرعی را به فرماندار یا بخشدار حوزه‌های فرعی، صادر کرده و خود موظف است ظرف 6 روز در مرکز حوزه انتخابیه، هیات اجرایی انتخابات را با حضور هیات نظارت شورای نگهبان به ریاست خود و عضویت رئیس ثبت احوال مرکز حوزه انتخابیه و 9 نفر معتمدین موضوع ماده (32) تشکیل دهد.

ماده 32 قانون انتخاباتتصریح می کند که فرماندار یا بخشدار مرکز هر حوزه انتخابیه، جهت انتخاب معتمدین اصلی و علی البدل هیات اجرایی موضوع ماده (31)، سی نفر از معتمدین بومی ساکن در محل و یا ساکنینی که حداقل دارای پنج سال سابقه سکونت در حوزه انتخابیه هستند را از بین کلیه اقشار مختلف مردم در این قانون انتخاب و به منظور تائید صلاحیت به هیات نظارت مربوط معرفی می نماید.

هیات نظارت مزبور حداکثر ظرف مدت 3 روز نسبت به تایید صلاحیت آنان اظهارنظر کتبی خود را به فرماندار یا بخشدار ارسال می دارد.

فرماندار یا بخشدار مرکز حوزه انتخابیه بلافاصله از سی نفر معتمدین محلی تائید شده از سوی هیات نظارت، کتبا دعوت به عمل آورده و مدعوین حداکثر ظرف دو روز از تاریخ دعوت تشکیل جلسه می‌دهند و پس از حضور حداقل دو سوم مدعوین (بیست نفر) در حضور هیات نظارت از بین خود نه نفر را به عنوان معتمدین اصلی و پنج نفر را به عنوان معتمدین علی البدل هیات اجرایی با رای مخفی و اکثریت نسبی آراء انتخاب می نمایند.

در هفته گذشته جهت برگزاری انتخابات مجلس خبرگان اعضای هیئت اجرایی در شهرستان پاوه فرماندار شهرستان پاوه 8 نفر از معتمدین پاوه را برای اجرای روند انتخابات تعیین و با شروع ثبت نام انتخابات مجلس دهم نیز به صورت مشترک اعضای هیئت اجرایی انتخابیه مجلس خبرگان را نیز به عنوان اعضای هیئت اجرایی مجلس دهم معرفی کرد.

با توجه به مفاد ماده 32 قانون انتخابات جهت تعیین افراد معتمد شهرستان جهت انتخاب اعضای هیئت اجرایی توسط فرماندار ، می تواند از اقشار مختلف مردم و واجد شرایط در سطح شهرستان نیز جهت انتخاب آن افراد اقدام نماید.

اکبر حسینی(رئیس بانک ملی مرکزی)

 آرش رضایی(رئیس بنیاد مسکن پاوه)

مهدی عبدی(عضو شورای اسلامی شهر پاوه)

ولی ابراهیمی(رئیس بنیاد شهید پاوه)

کاک میر مرادی(بازنشسته فرمانداری)

رفعت خالدی(فرهنگی آموزش و پرورش)

هوشیار بهشتی زاده(مسئول توسعه شبکه بهداشت و درمان پاوه)

جهانبخش ولدبیگی(رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه)

با نگاهی به اعضای انتخاب شده هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان و مجلس دهم در می یابیم که چگونگی تشکیل آن می توانست افرادی را از اقشار مختلف مردم شامل شود که در این شهرستان تنها مسئولینی که در دوره های قبل نیز در این عرصه انتخاب شده اند نیز در این دوره انتخاب می شوند.

عدم بهره گیری از استعدادهای جوانانی تحصیلکرده، با مقاطع تحصیلی بالا در این زمینه که از اقشار مختلف مردم می باشند می تواند بحث برانگیز باشد.

با این اوصاف عدم بهره گیری از بازاریان و افراد معتمد و واجد شرایط در پاوه برای اعضای هیئت اجرایی انتخابات، اذهان عمومی را به سمت و سوهایی سوق خواهد داد و افکار مردم را با این سوالات که آیا به غیر از مسئولین ادارات، هیچ یک از بازاریان واجد شرایط پاوه جزء  معتمدین محسوب نمی شدند؟و آیا بازاریان نباید در اجرائیات انتخابات سهمی داشته باشند؟

 

ضروری است در راستای تقویت و اعتلای روحیه شور و نشاط انتخاباتیِ مردم، در عرصه حساس کنونی، نگاه مسئولان به ویژهفرماندار پاوهبه مردم شهرستان به گونه ای باشد که تمامی افراد جامعه را از هر صنف و قشری انتخابات و تأمین شرایط اجرایی و عملیاتی آن سهیم بدانند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد