بیانه شماره یک اتاق اصناف پاوه در مورد جوابیه شهرداری

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293683|18:34 - 1394/09/28
نسخه چاپی
بیانه شماره یک اتاق اصناف پاوه در مورد جوابیه شهرداری
شهرداری محترم از طریق یکی از کارمندان خود تحت عنوان جوابیه مطالبی را مطرح نموده بودند که جهت تنویر اذهان عمومی ذکر چند مطلب ضروری به نظر می رسد

به گزارشهزار ماسوله،با توجه به اینکه مطالب جوابیه در بسیاری از موارد جنبه حقوقی نیز دارد جاهایی که لازم باشد میطلبد از طریق مراجع قضایی پیگیری شود که این حق محفوظ است در ضمن متذکر میگردد شورا ومجموعه کارکنان شهرداری از خانواده بزرگ این شهرند یا حتی خانواده شخصی خود ما پس بحث جبهه گیری نیست بنابراین از فرافکنی و سایر موارد لازم است پرهیز شود.

اگر شهرداری بطور اتفاقی کاری برای این مردم انجام دهد جای منتی نیست چون طبق قانون از بسیاری از کانالها از جیب همین مردم مبالغی اخذ و بحساب شهرداری واریز میشود.آیا شهرداری دارای درآمد سرانه نیست ؟کدام قبض پرداختی از طرف شهروندان وجود دارد که سهم شهرداری از جیب مردم لحاظ نشده باشد .چند درصد از جرائم راهنمایی و رانندگی بحساب شهرداری واریز میشود؟کمتر مجوزی را می توان در این مملکت پیدا نمود که سهم شهرداری لحاظ نشده باشد . شما خود باعث و بانی عدم درآمد زایی خود شده اید. چند پروژه نیمه تمام با چند سال خواب سرمایه دارید که بنا به دلایل ندانم کاری در حالی که می توانند بهترین درآمد را برای شهرداری داشته باشند در خواب زمستانی گذاشته اید. آیا اگر بازارچه مرزی راه اندازی شود در آمد ماهیانه شما به ازای هر ماه 20میلیون تومان نمی شود؟چه بلایی بر سر پروژه تجاری خود در فرمانداری آورده اید آیا نصف این مغازه مال شما نیست که براحتی از درآمد آن گذشته اید ؟موارد بسیاری وجود دارد که مردم بدانند با عوارض دریافتی آنها چه کرده اید ؟

آیا اصناف و بازاریان باید تاوانبسیاری از ندانم کاری ها را بپردازند.بلی پرداخت عوارض از طرفهر شهروندی قانونی است اما بحث روی مبلغ مصوبه شورایی است کهباید مدافع حقوق شهروندش باشد در شرایطی که رکود و بی بازاریسراسر کشور را فراگرفته است .

 با یک جستجو در اینترنت مصوبات شورا و شهرداری های دیگر بنگرید که بجای شمادیدیم که ذکر چند مورد ضروری است :

1- در یکی از شهر های بالای 500هزار جمعیت با درآمد کلان بازاریان مغازه های زیر 12متر را 25000هزار تعیین و مابقی را 35000هزارتومان. شما به نسبت جمعیت و نوع درآمد و نوع خدمات رسانی چقدرتعیین کرده اید؟

2- حق افتتاح کسب و پیشه از مغازه های جدیدالاحداث و فقط برای یکبار اخذ میگردد .شما میخواهید از مغازه دهها ساله و به ازای هر مستاجر جدید در قبال مجوز کسب جدید مبالغی را اخذ نمایید آیا این مورد مصداق تحصیل مال غیر قانونی نیست؟

فرموده اید که همکاری و هماهنگی بااتاق قانونی نیستو بی معنی است اگر چنین است به گفته خودتانچرا باآقای خسروی شهردار وقت به اتاق اصناف آمدید و با رئیس اتاق جلسه گذاشتید؟آیا آقای رحمن زاده خدمتگزار شما نفرمودید که اتاق اصناف ابزار قانونی جهت اخذ این عوارض را دارد وپیشنهاد پرداخت 6 درصدی را به اتاق  ندادید؟اما بحثدرخواست های فراقانونی اتاقرا کردید که این مورد همخود جای بحث در مراجع قانونی را دارد.

آیا درخواست های  اتاق سه مورد بیشتر بود "

ا)پرداخت بدهی شهرداری بابت 6 در صد های قبلی به اتاق اصناف که در زمان مدیران قبلی به هر دلیلی پرداخت نشده است

2)در صورت امکان واگذاری قطعه ای زمین با قانون عرصه و اعیان و از طریق مزایده جهت ساخت ساختمان اتاق اصناف

3)تا زمانی بازار در حال رکود است اخذ این مبالغ را عقب بیندازید یا تخفیف ویژه ای برای بازاریان قائل شویدکه اظهار نمودید که مصوبه دارید و زیر بار نرفتید

آیا این درخواستهاغیر قانونیبودند؟

از کدامین عدم تبعیض صحبت میکنید قبض های دریافتی قبلی را مروری بفرمایید تا تناقض را در گفته هایتان ببینید.

اما شما در جایگاهی نیستید که در مورد ارگان های دیگر اظهار نظر فرمایید. محض اطلاع اتاق اصناف موسسه ای غیرانتفاعی است که منابع در آمدآن را ماده 37 مکرر مصوبه مجلس شورای اسلامی تعیین نموده است و برای اجرای قانون از شما اجازه نمی گیرد.

از کدام خدمت به اصناف و بازاریان صحبت می کنید بازارچه مرزی که با پول اصناف ساختید و بعد از سالها هنوز آماده نشده است؟از خدمات شما درشهرک کارگاهیتشکر نماییم یا ازبازارچه میوهشما با دکه های فلزی تان که بعد از چند بار جابجایی مکان انواع بزه ها گشته است و اکنون مشکل تغییر کاربری دارد. بگویید از کدام خدمت خارج از وظیفه صحبت می نمایید. حضرت امام فرمودند هیچ مسئولی حق منت گذاشتن بر سر مردم را ندارد و این مردمند که بر مسولان حق دارند.راستیدکه های میدان بسیجرا یادمان رفت.نمی دانم از کدام خدمت صحبت می نمایید . اگر کاری نیز انجام می دهیم ده درصد از وظایف محول شده به ما نیست.

صرفا جهت اطلاع

 اتاق اصناف شهرستان پاوه

 

بنا به درخواست اتاق اصناف پاوه انتشار نظرات این خبر در این سایت خبری تحلیلی غیر فعال می گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد