امام جمعه پاوه: کشته شدن مسلمانان در هر نقطه از جهان محکوم است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293672|13:44 - 1394/09/26
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه: کشته شدن مسلمانان در هر نقطه از جهان محکوم است
امام جمعه پاوه با اشاره به کشته شدن جمعی از مسلمانان نیجریه گفت: کشته شدن مسلمانان در هر نقطه از جهان و تحت هر عنوان محکوم و غیرانسانی است.

به گزارشهزار ماسوله، ماموستا ملا قادر قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دنیای اسلام امروز در اثر جهل وغفلت و فقدان بصیرت گرفتار قتل و خونریزی و ویرانی کشورهای مسلمان شده است.
وی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: برای خداوند جان حتی یک انسان هم بسیار حائز اهمیت و مهم است در حالی که روزانه شاهد کشتار دست جمعی انسانهای بی گناه و به ویژه مسلمانان در مساجد و حسینیه ها هستیم که خونشان به ناحق بر زمین ریخته می شود.
ماموستا قادری اظهار کرد: این دردی است که فعلا درمان آن دست ما نیست در حالی که خودمان بانی و باعث آن هستیم و در معالجه آن درمانده و عاجزیم.
امام جمعه پاوه با بیان اینکه برای ما تفاوتی ندارد که انسانها و مسلمانانی که کشته می شوند و خونشان به ناحق بر زمین ریخته می شود در کدام نقطه از جهان قرار دارند ولی ما همه این کشتارها محکوم می کنیم.
وی عامل این درد را تندروی جمعی از مسلمانان ناآگاه به دین و حضور نیروهای نامبارک غربی و شرقی در ممالک اسلامی دانست و گفت: مادامی که سرنوشت ما توسط این نیروها رقم بخورد و سیاستگذاری برای آینده جهان اسلام توسط دلارهای نفتی انجام گیرد وضعیتی بهتر از هم اکنون در انتظار جهان اسلام و مسلمانان نخواهد بود.
امام جمعه پاوه گفت: وضعیت کنونی جهان اسلام رضایت مند نیست و از خداوند متعال خواستاریم این فتنه ای که علیه مسلمانان روشن شده با حکمت خویش خاموش و آن را تبدیل به وحدت و انسجام اسلام و مسلمانان نماید.
ماموستا قادری افزود: کشتار مسلمانان در ممالک اسلامی بشدت ما را آزار می دهد چون دین ما و پیامبر ما مبلغ و پیام رسان محبت، عطوفت و مهربانی هستند نه کشتار و خونریزی، لذا تمامی این اعمال غیرانسانی را محکوم می کنیم.
امام جمعه پاوه با اشاره به کشتار اخیر مسلمانان در نیجریه گفت: ما ضمن محکوم کردن این کشتار، آن را جنایت و اعمال غیرانسانی دانسته و ضمن اظهار تأسف آن را بشدت محکوم می کنیم و اعلام می کنیم که مسلمانان به کدامین گناه کشته شدند.
ماموستا قادری افزود: به کدامین گناه شیعه به دلیل اینکه شیعه است کشته شود و سنی به دلیل اینکه سنی است خونش به زمین ریخته شود، لذا در هر حال ما با کشته شدن انسانها مخالف هستیم از هر دین و آئین و مذهبی که باشند.
وی با استناد به قرآن کریم گفت: قرآن کریم 1400 سال پیش ما را از نیت دشمنان اسلام آگاه و هشدار داده است که کفار به دلیل حسادت به مسلمانان و دشمنی با دین اسلام درصدد برگرداندن مسلمانان به کفر و یهود و نصارا هستند و امروز این توصیه قرآن برای ما کاملا مشهود و ملموس است و گسترش اسلام ستیزی و اسلام هراسی در اروپا و امریکا مؤید این موضوع است.
ماموستا قادری افزود: نتیجه و خروجی این موضوع این است که دشمنان ما نه شیعه را دوست دارند و نه سنی را، لذا با ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان به بهانه شیعه و سنی و به جان هم انداختن مسلمانان قصد تضعیف و نابودی اسلام و مسلمانان را دارند تا به راحتی سرمایه های ممالک اسلام را اعم از انرژی و معادن به غارت ببرند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد