فرماندار پاوه خبر داد:

آمادگی کامل مراکز درمانی شهرستان پاوه برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293657|02:04 - 1394/09/23
نسخه چاپی
آمادگی کامل مراکز درمانی شهرستان پاوه برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا
فرماندار شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: مراکز درمانی شهرستان پاوه برای مقابله با ویروس آنفلوآنزا آمادگی کاملی دارند.

به گزارشهزار ماسوله، بیماری آنفلوانزا یک بیماری تنفسی ناشی از آلودگی انسان با این ویروس است که بسیار عفونی است و می تواند به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

ویروس این نوع از آنفلوآنزا نوعی ویروس AH1N1 است و این یعنی نوع دیگری از ویروس آنفلوآنزا که علایم مخصوص آنفلوآنزای فصلی ایجاد می کند؛ و بزرگ ترین اختلاف ویروس AH1N1آنفلوآنزا با دیگر انواع آن در این است که بدن انسان نسبت به ویروس این نوع آنفلوآنزا ایمنی ندارد.

در پی شیوع آنفلوانزای خوکی در برخی از استان های کشور اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای ،همچنان ادامه دارد،و رعایت نکات بهداشتی مهمترین عامل پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

 

درخصوص شیوع این بیماری و آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی پاوه در صورت بروز این نوع از بیماری در سطح شهرستان ،فرماندار پاوهدر گفتگویی با خبرنگار ما درباره بروز این نوع از بیماری در سطح شهرستان اظهار داشت: تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری آنفلوآنزا در شهرستان پاوه انجام شده است.

پرویز ایده پور افزود: شبکه بهداشت و درمان پاوه از آمادگی خوبی جهت مقابله با این بیماری در صورت مشاهده در شهرستان برخوردار است به طوری که تمامی بیمارانی که به نوعی دچار سرما خوردگی شده اند ، با نمونه برداری مورد آزمایش قرار می گیرند.

وی گفت: نتایج دریافت این آزمایشات نیز تا به حال این بوده است که شهرستان پاوه فاقد این نوع آنفولانزا می باشد، و الحمدلله مشکلی نداشته ایم.

 

مدیر داخلی بیمارستان قدس پاوهنیز در گفتگویی با خبرنگار ما در این باره اظهار داشت: با شیوع این بیماری در دیگر شهرستانها، ما آمادگی لازم را برای مقابله و مداوای این بیماران را در صورت مشاهده در شهرستان داریم.


غلامرضا عزیزی افزود: اقدام ما در صورت مراجعه بیمارانی که به نوعی دچار سرما خوردگی شده اند، دریافت نمونه گیری هایی جهت شناسایی این نوع از بیماری در بین شهروندان خواهیم داشت.

وی با تاکید بر شستن دست و صورت و رعایت نکات بهداشتی توسط شهروندان که می تواند از بزرگترین عامل انتقال این بیماری جلوگیری کند گفت: در صورت رعایت بهداشت فردی هیچ مشکلی آنها را تهدید نخواهد کرد بلکه مراقبت بیشتر برای افرادی خواهد بود که دارای بیماری های زمینه ای دیگری باشند.

وی ادامه داد: علائم ظاهری این نوع بیماری نیز به صورت سرماخوردگی های ساده شروع خواهد شد و با شدت گرفتن آن بیمار دچار تب و لرز شدید نیز خواهد گردید.

عزیزی تصریح کرد: تقاضای ما از مردم این است که توصیه های بهداشتی را رعایت کنند و در صورت بروز علائم آنفلوانزا به مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کرده و هیچ گونه نگرانی را نیز نداشته باشند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه نیز پاسخگو نبود.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد