قطعی گاز در پاوه و ایجاد مشکلاتی چند برای مردم

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293642|09:44 - 1394/09/17
نسخه چاپی
 قطعی گاز در پاوه و ایجاد مشکلاتی چند برای مردم
مردم شهرستان های پاوه و اورامانات که در این فصل از سال به خاطر سرمای هوا به شدت به سوخت و انرژی نیازمند می‌شوند، در هنگام قطعی گاز، سوخت مورد نیاز جایگزینی آن را ندارند و مشکلات فراوانی را بر‌ای آنان پدید می‌آورد .

به گزارشهزار ماسوله، همه ساله همزمان با آغاز فصل سرما و یخبندان به ویژه مناطق سردسیر و کوهستانی، مصرف گاز در این مناطق رو به افزایش رفته و گاها مشکلاتی چند را برای مردم به وجود می آورد.

مردم شهرستان های پاوه و اورامانات که در این فصل از سال به خاطر سرمای هوا به شدت به سوخت و انرژی نیازمند می‌شوند، در هنگام قطعی گاز، سوخت مورد نیاز جایگزینی آن را ندارند و مشکلات فراوانی را بر‌ای آنان پدید می‌آورد .

از زمانی که گازکشی به منازل مسکونی این شهرستان در چند سال گذشته مهیا و مردم از این نعمت خدادادی بیشترین استفاده را در امورات روزمره زندگی خود برده اند، عملا مصرف سوخت های دیگری چون نفت و گازوئیل به کمترین میزان خود در این شهرستان رسیده به طوری که تنها منازل روستایی و یا روستاهایی که عملیات گازکشی به آنان فراهم نشده است، مشمول دریافت سوخت های جایگزین خواهند بود.

روستائیان نیز برای دریافت سوخت مورد نیاز خود با ارائه مدارک لازم و تاییدیه شرک نفت شهرستان پاوه ، سوخت خود را تامین نموده و برای سایر افرادی که از نعمت خدادادی گاز استفاده می نمایند ، عملا ارائه مدارک لازم برای آنان موجود نبوده و قادر به دریافت سوخت جایگزین نمی باشند.

در مواقعی که گاز شهری این مناطق به دلایل افت فشار دما رو به قطعی خواهد رفت، مشکلات خاصی را برای مردم به وجود آورده و عملا که قادر به دریافت سوخت جایگزین نخواهند بود به وسایل گرمایشی برقی و یا استفاده از کپسول گاز و پیک نیک روی می آورند.

اکنون نیز که در اواخر فصل پاییز با قطعی گاز بدلیل فشار افت دما روبرو می شویم ، نیاز به سوخت های جایگزین در کمترین زمان ممکن برای مردم در این فصل از سال که به اوج سرمای زمستانی نرسیده ایم می رود.

رئیس اداره گاز شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: به دلیل وضعیت نامساعد جوی وسرمای شدید، در مناطقی از نقاط شهر پاوه با قطعی گاز شهري مواجه شدیم.

خسروي با تاکید بر صرفه جویی این نعمت خدادادی افزود: با توجه به افت شديد فشار گاز در شهرستان پاوه از مردم خواستار صرفه جویی در مصرف گاز شهری و عدم روشن گذاشتن بخاری های اضافی در منازل مسکونی هستیم.

رئیس شرکت نفت شهرستان پاوه نیز در این باره در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار داشت: اکنون که با قطعی گاز در شهرستان پاوه مواجه می شویم تمهیدلات لازم در ذخیره سازی سوخت های جایگزین صورت گرفته است.

بهرام زاده افزود: در صورت ادامه یافتن قطعی گاز در پاوه ، سه جایگاه توزیع نفت در پاوه برای مردم شهرستان در نظر گرفته شده است که مردم می توانند با مراجعه به این جایگاهها به مقدار لازم سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی گفت: میزان ذخیره سازی سوخت لازم برای شهرستان پاوه 80 هزار متر مکعب است و در صورت نیاز نیز اقدام به تامین فراورده های سوختی بیشتر نیز خواهیم بود.

پیام شمس الدینی مسئول توزیع کننده کپسول های گاز در پاوه نیز در این باره گفت: با قطعی گاز شهری در پاوه سوخت مورد نیاز مردم از کپسول های گازی جوابگوی نیاز مردم در گرمایشی منازل نیست و اکثر مردم با مراجعه به این مرکز با نبود سوخت کپسول مواجه می شوند.

با این وضعیت اقلیمی‌ شهرستان، که بسیار سردتر از مناطق دیگر بوده و گاه حتی بیش از شش ماه از سال را در سرمای چندین درجه زیر صفر سپری می کند، قاعدتا نیاز مردم به منابع سوختی، چندین برابر نیاز دیگر مناطق است، لذا توجه اساسی مسئولین در تامین سوخت آنان را بیش از پیش می طلبد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد