نشست مسئولان پاوه و حلبچه عراق برای رفع موانع تردد مسافر از مرز شوشمی

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293638|22:16 - 1394/09/16
نسخه چاپی
نشست مسئولان پاوه و حلبچه عراق برای رفع موانع تردد مسافر از مرز شوشمی
به منظور رفع موانع پیش روی تردد مسافر از مرز شوشمی پاوه روز دوشنبه نشستی با حضور مسئولان این شهرستان و فرماندهی مرزبانی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در بخشداری نوسود برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ایرنا فرماندار پاوه گفت: در این نشست با حضور مسئولان عراقی موضوع تردد مسافر از مرز شوشمی مورد بررسی قرار گرفت.
پرویز ایده پور افزود: مهمترین درخواست طرف عراقی و مسئولان استان حلبچه از ما برق رسانی و گازرسانی به استان حلبچه بود که از سوی آنها مطرح شد که البته قبلا هم برای برق رسانی به پاسگاه های مرزی و مرز شوشمی درخواست برق رسانی کرده بودند.
فرماندار پاوه افزود: یکی از موانع پیش روی اجرا نشدن تردد مسافر از مرز شوشمی و مخالفت طرف عراقی نبود برق برای آماده کردن زیرساختهای طرف عراقی در مرز شوشمی بود که امروز با امضای تفاهم نامه ای بین اداره برق استان کرمانشاه و برق استان حلبچه عراق این مانع برداشته شد.
ایده پور گفت: با امضای این تفاهم نامه اداره برق استان کرمانشاه برق مورد نیاز پاسگاهها و بازارچه شوشمی را برای طرف عراقی تأمین خواهد کرد و برای تأمین برق و گاز استان حلبچه نیز مقرر شد طرف عراقی درخواست مکتوب خود را ارائه تا از طریق مقامات کشوری وزارت خانه های نیرو و نفت پیگیری شود.
فرماندار پاوه اظهار امیدواری کرد با تأمین برق پاسگاه های مرزی و تأسیسات طرف عراقی در مرز شوشمی در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن تردد مسافر از مرز شوشمی شهرستان پاوه باشیم.
در این نشست فرمانده مرزبانی استان سلیمانیه عراق با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین دوست و حامی برای کشور عراق به ویژه مردم مظلوم حلبچه بوده اظهار امیدواری کرد: این حمایتها تداوم داشته باشد.
فخرالدین محمد سعید بر توسعه همکاری های دو جانبه و تقویت امنیت بیشتر مرزهای دو کشور تأکید کرد و گفت: امروز که دشمنی به نام داعش مسلمانان و به ویژه مردم عراق را مورد تهاجم وحشیانه قرار داده کمک و حمایتهای جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.
در این نشست فرمانده هنگ مرزی پاوه، مدیرعامل برق استان کرمانشاه، بخشداران نوسود و بیاره عراق و مدیر برق استان حلبچه و جمعی از فرماندهان مرزی استان حلبچه نیز حضور داشتند.
شهرستان پاوه با 59 هزار نفر جمعیت و داشتن 84 کیلومتر مرز مشترک با عراق (اقلیم کردستان) در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد