شهرياري خبر داد:

گردنه تته مسدود شد/بسته شدن مسير ارتباطي پاوه-مریوان

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293606|01:21 - 1394/09/10
نسخه چاپی
گردنه تته مسدود شد/بسته شدن مسير ارتباطي پاوه-مریوان
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما از مسدود شدن مسیر ارتباطی پاوه-مریوان در گردنه تته خبر داد.

به گزارشهزار ماسوله، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان پاوه در گفتگویی با خبرنگار ما از مسدود شدن مسیر ارتباطی پاوه-مریوان در گردنه تته خبر داد.

ابراهیم شهریاری افزود:از دیشب به دلیل شدت بارش باران و برف در ارتفاعات ، مسیر ارتباطی شهرستان پاوه به مریوان در گردنه تته مسدود شد.

وی گفت:به دلیل بارش برف زیاد در ارتفاعات به مقدار بیش از یک متر، مسیر گردنه تته که در روزهای اخیر نیز بازگشایی شده بود ، مجددا بسته شد.

وی ادامه داد: چندی پیش که مسیر ارتباطی گردنه تته با بارش برف سنگین در ارتفاعات مسدود شده بود، و بدلیل شروع آبگیری سد داریان نیز که منجر به بسته شدن مسیر ارتباطی جایگزینی پاوه - مریوان در روستای هجیج و اورامان شد؛ در هفته گذشته با تلاش نیروهای راهداری گردنه تته را موقتا بازگشایی کردیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بارش برف در گردنه تته جریان داشته و امکان تردد در این محور امکان پذیر نیست تصریح کرد: در ناحیه پشت سد داریان نیز که محور ارتباطی این دو شهرستان در روستای هجیج است، با آـبگیری سد داریان نیز بسته شده است.

شهریاری گفت: هم اکنون تردد به شهرستان مریوان از پاوه امکان پذیر نیست و باید هرچه زودتر جاده پشت سد داريان كه روستاي هجيج را به هورامان متصل مي نمايد احداث شود.

وی با تاکید بر لزوم وجود این جاده جهت تردد مسافران گفت: بیش از پنج ماه در سال محور ارتباطی پاوه - مریوان در گردنه تته بدلیل بارش برف مسدود است.

رئیس اداره راه و شهرسازی در پايان امكان تردد به مريوان را، از راه سنندج عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: مسیر جایگزینی پاوه مریوان که از پشت سد داریان عبور خواهد کرد ، بدليل احداث يك پل ارتباطي در روستاي ناو به سمت سلين و بلبر و در نهايت هورامان كه به مدت حدود بيست روز به طول مي انجامد مسدود است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد