استاندار حلبچه: نبود برق لازم، مشکل اصلی عدم بازگشایی مرز شوشمی است

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293597|14:42 - 1394/09/09
نسخه چاپی
استاندار حلبچه: نبود برق لازم، مشکل اصلی عدم بازگشایی مرز شوشمی است
استاندار حلبچه در گفتگویی با خبرنگار زریوار خبر با اشاره به مشکلات نبود برق و ادامه فعالیت در آن طرف مرز، گفت: به توجه به قول مسئولین ایرانی و استانداران کردستان و کرمانشاه به محض تأمین برق، مرز شوشمی بازگشایی خواهد شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل اززریوار خبر،عبدالله محمد عبدالوهاب روز گذشته در سفر سه روزه به استان کردستان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا مرز کولبری شوشمه پاوه از طرف اقیلم کردستان عراق بسته شده است، گفت: بدلیل نبود برق در آن طرف مرز شوشمی این معبر موقتا بسته شده است.


استاندار حلبچه با اشاره به مشکلات نبود برق و ادامه فعالیت در آن طرف مرز، گفت: به توجه به قول مسئولین ایرانی و استانداران کردستان و کرمانشاه به محض تأمین برق، مرز شوشمی بازگشایی خواهد شد.


استاندار کرمانشاه نیز روز گذشته، گفت: امروز دولت عراق و استانداری حلبچه آمادگی لازم جهت بازگشایی مرز شوشمی را ندارد و در این زمینه نیز درحال رایزنی جهت کسب توافق و تردد مسافر از این مرز با استانداری حلبچه هستیم.


مرز شوشمی در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان پاوه و ۵ کیلومتری غرب نوسود و در محوطه ای ۲هکتارواقع شده است. این بازارچه از سمت عراق به حوزه حلبچه استان سلیمانیه در اقلیم کُردستان عراق متصل و در مجاورت شهر طویله اقلیم کُردستان عراق قراردارد.


گفتنی است پیش از این بسته شدن مرز روزانه بین ۴۰ الی۵۰ کامیون به بازارچه فوق تردد می نمایند وکالاهایی همچون میوه، سیمان،گیوه، نان برنجی ،صیفی جات و… از طریق بازارچه شوشمی به عراق صادرمی گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد