استاندار حلبچه:

مردم حلبچه مدیون مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293593|20:01 - 1394/09/08
نسخه چاپی
مردم حلبچه مدیون مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند
استاندار حلبچه اقلیم کردستان عراق در بازدید سه روز از استان کردستان، گفت: کُردهای حلبچه به خاطر حمایت های مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در زمان انفال رژیم بعث عراق و همچنین حمله داعش به شمال عراق، مدیون ایران است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از زریوار خبر،عبدالله محمد عبدالوهاب به همراه هیئت بلند پایه روز یکشنبه پس از ورود به شهر مریوان، در دیدار با استاندار کردستان در مرز باشماق، گفت: مردم و مسئولین  اقلیم کردستان عراق و حلبچه هیچ وقت حمایت های جمهوری اسلامی و مردم ایران را فراموش نمی کنند و مدیون حمایت های ملت ایران است.
استاندار حلبچه از استقبال گرم مسوولان کردستان از هیئت اقلیم کردستان عراق ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: در این سفر سه روزه تلاش می کنیم از پتانسیل های بالقوه جمهوری اسلامی ایران در بخش کشاورزی بهره ببریم.
وی افزود: با توجه به شرایط منطقه ایجاب می کند اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران ارتباط نزدیک تری داشته باشند تا ثبات به منطقه برگردد.
استاندار کردستان در مراسم استقبال از استاندار حلبچه، گفت: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس هیچگاه مردم مظلوم حلبچه را تنها نگذاشت و همواره از آنها حمایت کرد.
وی افزود: امروز بعد از سقوط رژیم صدام شاهد افزایش ارتباط بیشتر بین استان کردستان ایران با استان های حلبچه و سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق هستیم و امیدواریم با سفر اخیر استاندار سلیمانیه و سفر های رسمی مسئولین اقلیم مراودات اقتصادی بیش از گذشته رونق پیدا کند.
عبدالمحمد زاهدی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره با همسایه خود ارتباط نزدیک و خوبی داشته است و تلاش می کنیم تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهیم.

در این سفر چند ساعته به مریوان علاوه بر بازدید از بخش های مختلف مرز باشماق، از بخش های مختلف مرغداری های این شهرستان بازدید کردند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد