ماموستا قادری: فتنه داعش برای کل جهان اسلام مضر است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293576|21:29 - 1394/09/04
نسخه چاپی
ماموستا قادری: فتنه داعش برای کل جهان اسلام مضر است
ماموستا قادری در همایش «امت واحده اسلامی؛ زمینه ساز تمدن اسلامی» که در همدان برگزار شد گفتند: فتنه داعش برای کل جهان اسلام مضر است و ربطی به شیعه و سنی ندارد بلکه مربوط به‌ تمامی مذاهب است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه؛ماموستا ملا قادر قادریروز سه‌شنبه (3 آذر 94) در همایش «امت واحده اسلامی؛ زمینه ساز تمدن اسلامی» که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و جمعی از دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا و به همت جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه در همدان برگزار شد، در ابتدای سخنان خویش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار همدانی و مرحوم عندلیب زاده از علمای همدان که مدتی در پاوه تبعید بودند، به حماسه هشت سال دفاع جوانمردانه ملت سرافراز ایران پرداختند و گفتند: در 8 سال دفاع جانانه و 35 سال مقاومت مردانه در برابر جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی و تبلیغات زهرآگین سیاسی و شبیخون فرهنگی دشمن، مردم ما با استفاده از 4 اصل عقیده، رهبری، وحدت و صبر در برابر هجمه‌های دشمن ایستادند و مقاومت کردند و حمداً لله موفق شدند.

امام جمعه پاوهافزودند: در هر جنگی که علیه کشور ما رخ‌داده مخالفین این سرزمین بدون امتیاز مملکت ما را ترک نکرده‌اند، اما در جنگ 8 ساله عراق علیه ایران مردم با عقیده اسلامی، وحدت ملی و با پیروی از منویات رهبری ایستادند و مقاومت کردند و نه‌تنها امتیازی ندادند بلکه اجازه ندادند یک وجب از خاک کشورمان نیز در دست دشمن باشد.

ماموستا قادریبه مصائب بزرگ جامعه اسلامی اشاره کردند و گفتند: ثروتمندان، قدرتمندان و عالمان غیرعامل به علم، عامل ایجاد افراطی گری و خشونت و حرکات تکفیری هستند. این سه گروه اجازه آرامش و زندگی دور از خشونت را به مردم نمی دهند.

ایشانبه دموکراسی آمریکایی و پیامدهای آن در عراق و افغانستان نیز اشاره کردند و گفتند: آمریکا در تاریخ 80/12/29 به عراق حمله کرد تا در آن مملکت دموکراسی ایجاد کند اما باگذشت 14 سال از وعده آمریکائی‌ها، دیروزِ عراق بهتر از امروزِ آن است و در مهر 80 نیز غرب به سرپرستی آمریکا به افغانستان حمله کردند و اکنون بعد از 15 سال از سقوط طالبان باز شاهد تخریب بلاد و کشتار عباد در افغانستان هستیم.

امام‌جمعه پاوهمصیبت عظمای جهان اسلام را فتنه داعش عنوان کردند و گفتند: خروجی عملکرد 2 ساله این گروه از خودراضی قتل، خشونت، بی‌رحمی و نتیجه اعمال پلید آن‌ها، اسلام هراسی، ایجاد تفرقه و زمینه‌سازی برای اهانت به اسلام و قرآن و پیامبر اسلام است.

ایشاندر ادامه خطاب به دانشجویان اهل تشیع بابیان اینکه جامعه اهل سنت بیشتر از اهل تشیع گرفتار داعش هستند افزودند: اگر داعش برادران اهل تشیع را غیرمسلمان می‌داند در تعریف خود سنی‌هایی را نیز که با جمهوری اسلامی رابطه دارند مرتد می‌پندارند و به قول خودشان اگر روزی دستشان به غزه برسد چون حکم به ارتداد حماس داده‌اند، اول حماسیون را قتل‌عام می‌کنند و کاری به اسرائیل ندارند.

ماموستا قادریافزودند: فتنه داعش برای کل جهان اسلام مضر است و ربطی به شیعه و سنی ندارد بلکه مربوط به‌ تمامی مذاهب است لذا همان جمله خویش را که در مراسم شب خاطره اصفهان عرض کردم مجدداً تکرار می کنم که «هردودی آتش نیست و هر سنی هم داعش نیست» و نباید این‌چنین تصور شود هر سنی داعش است.

امام‌جمعه پاوهخطاب به دانشجویان اهل سنت نیز گفتند: ما نسبت به جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده ایم. تقدیم 10000 شهید وبه تبع آن 20000 مصدوم و جانباز اهل سنت کرد استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه سند پایداری و وفاداری ما به جمهوری اسلامی است. لذا شما دانشجویان عزیز اهل سنت کرد باید از این سند به‌عنوان سند همکاری، همیاری و همراهی استفاده کنید و خوب بیندیشید و بدانید که امنیت امروز ما حاصل رشادت و شهادت این عزیزان و همه عزیزان سنی و شیعه بوده است.

ایشانامنیت را حاصل و ثمره تفکر درست دانستند و گفتند: به فضل پروردگار امروزه شاهد امنیت کامل در جمهوری اسلامی هستیم. این امنیت با پول خریداری و با قدرت تأمین نشده است، بلکه فکر درست و اندیشه صحیح انسان‌ها و خون عزیزان شیعه و سنی باعث برقراری آن شده است. لذا ما شاکر این نعمت بوده و از همه‌کسانی که در استحکام امنیت جهد کرده و دارند جهاد می کنند ممنونیم.

ماموستا قادری در خاتمه از تمامی دست اندر کاران برگزاری این همایش تشکر و تقدیر نمودند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد