از فعالان و خادمان برگزیده کتاب و کتابخوانی شهرستان پاوه تجلیل شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293553|11:44 - 1394/08/27
نسخه چاپی
از فعالان و خادمان برگزیده کتاب و کتابخوانی شهرستان پاوه تجلیل شد
از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی شهرستان پاوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مسجد قبای پاوه و با حضور امام جمعه پاوه، فرماندار و اقشار مختلف مردم تجلیل به عمل آمد.

به گزارشهزار ماسوله، از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی شهرستان پاوه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کلاسهای تفسیر قرآن کریم ماموستا ملا قادر قادری در مسجد قبای پاوه و با حضور اقشار مختلف مردم تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم امام جمعه پاوه با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی و با بیان اینکه دائر نمودن هر مکتبی درب یک زندان را می بندد گفت: دائر نمودن هر کتابخانه و یا تشویق هرکس به کتاب و کتاب خوانی با بسته نمودن درب یک زندان ، مردم را آگاه و هوشیار می گرداند.

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه امروز همه ما ثمر چین زحمات سلف خود می باشیم افزود: ما امروز زحمات گذشتگان و پیشینیان خود را در زمینه های مختلف تفسیر، اصول، فلسفه و تاریخ برداشت خواهیم کرد.

وی گفت:نص اصل دین قابل تغییر نیست بلکه تفسیر دین و توجیه مسائل به نسبت زمانه عوض خواهد شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه و دبیر انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت آموختن در دین مبین اسلام گفت: خداوند متعال در اولین آیه نازل شده بر پیامبر(ص) ایشان را امر به آموختن میکندو خداوندبه احترام دانش اندوزی است که به قلم و آنچکه مینویسد قسم یاد میکند.
دکتر هدایت محمودی افزود: حضرت محمد(ص) نیز به پیروی از معبود خویش همواره مسلمین را در احادیث و روایات مختلف تشویق به علم آموزی مینمایند و میفرماید:اطلبو العلم من المهد الی اللحد و یا در حدیثی دیگر کتاب را بوستان علما دانسته و میفرمایند: الکتب بساتین العلماء.
محمودی در ادامه هدف از برگزاری مراسم تقدیر از فعالان و خادمان کتاب و کتابخوانی را فرهنگ سازی درجهت تعمیم و نهادینه نمودن فرهنگ مطالعه و احترام به دانش اندوزی ذکر کرد و افزود: برگزاری چنین مراسماتی هر چند محدود و مختصر می تواند عامل انگیزشی مناسب و مثبتی درجهت تشویق عامه به ویژه کودکان و نوجوانان بسوی کتابخوانی باشد.

 

در پایان از برگزیده گان بخشهای مختلف کتاب و کتابخوانی تجلیل به عمل آمد.

مولفین برگزیده:

1- باقی شفیعی       2-حسن قادری       3- سعید احمدی- پژوهشگر برتر استان

اهداء کنندگان کتاب :

1-سید یونس صادقی        2-صدیق احمدی

کتابدار نمونه کتابخانه های مشارکتی :

ماموستا ملا بلال مرادی مسئول کتابخانه زندان پاوه

یاوران کتابخانه :

خانم معصومه عبدی بخاطر تشویق و ترغیب افراد برای عضویت در کتابخانه

آقای امید صفری  کمک کار کتابخانه

کتابخوانان برگزیده :

خانم سارینا بگامیری به عنوان کوچکترین کتابخوان برگزیده با ۹ سال سن و با مطالعه ۳۷ جلد کتاب ، آقایان پیام قادری ، فرشته سلیمی ، آرام سلیمی ، صبا خالدی، پروین کریم خواه.

کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان پاوه به نمایندگی ماموستا ملا احمد مبارکشاهی :

1- ماموستا ملا احمد مبارکشاهی     2- ادریس رحمانی      3- شهلا رجبی    4-مختار رستمی   5- پیام حسن زاده   6- پیمان سپنجی    7- شیما فرهادی   8- سعدی صادقیان    9-زهرا قادریان    10- یوسف امینی نیا   11- یسرا رحمانی     12-رحمت محمدی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد