اولویت وام خودرو بر وام ازدواج!!!!

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293539|20:45 - 1394/08/24
نسخه چاپی
اولویت وام خودرو بر وام ازدواج!!!!
اگر این میزان تسهیلات به جهت خرید مسکن و یا تامین مخارج ازدواج در نظر گرفته می شد بسیاری از مشکلات جوانان امروزی که به دلیل عدم تامین منابع مالی تن به تشکیل خانواده نمی دهند، برطرف می شد.

به گزارشهزار ماسوله، شايد شما هم تو اين روزها به اين موضوع که چرا وام خودرو 25 ميليون تومان و وام ازدواج 3 ميليون تومان برخورد کرده اید، موضوعي که در محافل اجتماعی و فضای مجازی در حال انتشار است.

با وجود اینکه مخارج ازدواج و تشکیل خانواده با توجه به اوضاع اقتصادی امروز جامعه بسیار سنگین شده است و وام ازدواج می تواند گره کوچکی از مشکلات جوانان را باز کند ولی در غفلت توجه مسئولین قرار گرفته ، به طوریکه شرایط دریافت تسهیلات را روز به روز سخت تر می کنند.

دارا بودن خودرو را نمی توان از نیازمندی های اساسی و ضروری افراد برشمرد ولی آسان نمودن امر ازدواج جوانان می تواند بسیاری از مشکلات آنان را مرتفع و در جلوگیری از بسیاری از مفاسد اجتماعی در جامعه تاثیر گذار باشد.

از جمله موانع ازدواج که امروز گریبانگیر نسل جوان شده است عدم ارائه وام به مزدوجین در چند سال اخیر است که بر طبق آمار موجود تاکنون حدود یک میلیون نفر در صف انتظار دریافت وام ازدواج هستند و بر اساس تازه ترین اخبار بانک ها هیچ تمایلی به ارائه این وام به دلیل پایین بودن بهره بانکی ندارند و معتقدند که سودی برای آنها ندارد.

جوانان زیادی امروزه در نوبت دریافت وام هستند ولی متاسفانه بانک‌ها تسهیلاتی پرداخت نمی‌کنند و روند پرداخت وام ازدواج را متوقف کرده اند. نکته غم انگیز آن است که برای گرفتن وام خرید یک یخچال با این شرایط تورم بالا، زوج های جوان باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند که در نهایت نیز بدلیل و مصائب بی شمار قید آن چند میلیون را می زنند.

در مقابل این وام خرید یخچال با مشکلات زیاد، صف‌های طولانی دریافت وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو به آسانی و در صرف 6 روز به پایان رسیده ، یعنی استقبالی گرم از طرحی که دولت برای تکان دادن بازار خودرو در نظر گرفته است؛ استقبالی که اگرچه لبخند رضایت را بر لب بانیان این طرح نشانده، اما در مقابل اوضاع نابه سامان ازدواج جوانان با عدم دریافت وام ازدواج به فراموشی سپرده شده است.

اگر این میزان تسهیلات به جهت خرید مسکن و یا تامین مخارج ازدواج در نظر گرفته می شد بسیاری از مشکلات جوانان امروزی که به دلیل عدم تامین منابع مالی تن به تشکیل خانواده نمی دهند، برطرف می شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد