قطعی چند روزه آب شرب شهرستان پاوه و ضعف مدیریت مقابله با این بحران

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293508|01:46 - 1394/08/18
نسخه چاپی
قطعی چند روزه آب شرب شهرستان پاوه و ضعف مدیریت مقابله با این بحران
بر اساس اخبار و گزارشات منتشر شده ، مشکل قطعی و کمبود آب به دنبال سوختگی یکی از الکتروپمپ های چاه بندره هنوز وجود داشته که علیرغم پیگیری ها متاسفانه این مشکل هنوز حل نشده است.

به گزارشهزار ماسوله، قطعیآب شرب شهر پاوه در طی چند روز جاری مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده و وصل مجدد آب شرب شهر پاوه به منازل مسکونی،انتظار آنان از مسئولین امر است.

در پی سوخته شدن یکی از الکتروپمپ های آب شرب چاه بندره ، آب شرب قسمتهای زیادی از شهر پاوه قطع گردید.

قسمت اعظمی از قطعی آب شرب مربوط به محله CNG پاوه است که منجر به قطعی کامل آب شرب به صورت شبانه روزی گردیده است که این ساکنین، آب شرب مورد استفاده خود را در ظرفهایی به منازل مسکونی خود حمل می کنند.

در حالی که مردم پاوه ،مشکل کم آبی و قطعی آب باعث گله بسیاری از آنان شده بود، اکنون مشکل قطعی کامل آن در بخشهایی از شهر پاوه، مورد انتقاد و اعتراض شهروندان قرار گرفته و این چند روز این اعتراضات شدت بیشتری به خود گرفته است.

بر اساس اخبار و گزارشات منتشر شده ، مشکل قطعی و کمبود آب به دنبال سوختگی یکی از الکتروپمپ های چاه بندره هنوز وجود داشته که علیرغم پیگیری ها متاسفانه این مشکل هنوز حل نشده است.

نکته قابل تامل این است که باید گفت جایگزین نمودن تنها یکی از الکتروپمپ های چاه آب شرب پاوه بعد از چند روز و به وجود آوردن مشکلاتی برای مردم برای تعویض یک الکتروپمپ ، در مواقع حساس و بحرانی در این شهرستان از مسئولین چه انتظاری می توان داشت؟

چه بسا اگر در این شهرستان با شدت بحرانی بیشتر از آن چه که در هفته های جاری با بیشترین میزان بارش باران در پاوه و جاری شدن آن به مناطق پایین دست در اثر شیب زیاد منطقه مواجه شویم ، تنها نمونه بارز آن در مقابله با بحران, تخلیه آب سالن ورزشی 2500 نفری پاوه به روش سنتی را به خوبی برای ما هویدا ساخت.

ریزش دیوار بنیاد مسکن پاوه در خیابان ارشاد اسلامی و مسدود شدن این خیابان به مدت بیش از یک ماه و ایجاد ترافیک و همچنین  افزون بر این موارد ، تعویض و چایگزین نمودن الکتروپمپ چاه بندره بعد از گذشت چهار روز از سوخته شدن آن، باید گفت که در مواقع حساس و بحرانی بزرگتر ؛ مسئولین امر در این شهرستان چگونه مقابله می کنند؟ آیا اقدامات آنان پس از مدت زمانی طولانی گره از مشکلات مردم را باز خواهد کرد؟

پرویز ایده پور فرماندار این شهرستان در این باره با بیان اینکه برای انتقال و جایگزین کردن الکتروپمپ جدید نیاز به خودروی سنگین بود با توجه به صعب العبور بودن جاده دسترسی به چاهها ما با مشکلاتی مواجه بودیم.


وی افزود: با این وجود اداره راه و شهرسازی مسیر را هموار کرد و خودروی سنگین را به محل مورد نظر رساند و کار تعویض الکتروپمپ آغاز شده و امیدواریم حداکثر تا روز دوشنبه این چاه دوباره وارد مدار شود.

پروژه ابرسانی آب شرب به مردم پاوه از پروژهایی است که باید همیشه قبل از وقوع هر حادثه ای موارد را به طور کامل بررسی کرد که در این شهرستان بعد از وقوع سوختگی الکتروپمپ ، تازه هموار نمودن مسیر دسترسی به این مکان در تصمیمات قرار گرفته می شود.

مدیر آبفای شهری پاوه نیز گفته است: به دنبال کاهش دبی چاههای تأمین آب شرب پاوه و افزایش ساعت کار این چاهها یکی از الکتروپمپ های چاه بندره سوخت و این مساله موجب قطع آب قسمتهای زیادی از شهر پاوه شده است.
سالم مرادی افزود: برای تأمین آب شرب پاوه به 115 لیتر آب در ثانیه نیاز داریم که هم اکنون با از مدار خارج شدن چاه بندره فقط 55 لیتر در ثانیه آب داریم که با در مدار قرار گرفتن این چاه ما حدود 80 لیتر آب خواهیم داشت که می توانیم با سهمیه بندی به روال روزهای گذشته تمام شهروندان از آب کافی بهره مند شوند.
مرادی اظهار امیدواری کرد تا دو روز آینده الکتروپمپ جدید وارد مدار شود و مشکلات موجود مرتفع شود.

ان شالله هرچه زودتر الکتروپمپ جدید وارد مدار شود و مشکلات مردم پاوه مرتفع گردد.


 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد