مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه: باید اورامانات را به جهان معرفی کنیم

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293491|16:27 - 1394/08/13
نسخه چاپی
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه: باید اورامانات را به جهان معرفی کنیم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: اورامانات ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری دارد از این رو باید این منطقه را به جهان معرفی کنیم.

به گزارشهزار ماسوله، علی فعله گری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی؛ صنایع دستی و گردشگری با توجه به برنامه هایی که دارد به دنبال معرفی اورامانات به عنوان قطب گردشگری استان کرمانشاه است.
وی افزود: تشکل های مردم نهاد محلی و بسیاری از گروه های مردمی نیز در زمینه جذب گردشگر به اورامانات فعال هستند و تاکنون عملکرد خوبی را از خود ارائه داده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با بیان اینکه برای جذب گردشگر نیاز به سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات است، گفت: بودجه اداره کل میراث فرهنگی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده از این رو توان زیادی برای سرمایه گذاری در بخش تبلیغات نداریم.
فعله گری افزود: استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمینه تخصیص بودجه وعده هایی داده اند که در صورت محقق شدن آنها می توانیم در بحث تبلیغات نیز سرمایه گذاری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه چندی پیش اعلام کرد که استان های کرمانشاه و کردستان و اقلیم کردستان عراق برای ثبت جهانی منطقه اورامانات در تلاش هستند.
منطقه اورمانات شامل شهرستان های روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی در کرمانشاه، مریوان و سروآباد در استان کردستان و منطقه اورمانات در اقلیم کردستان عراق است.
استان کرمانشاه دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از دو هزار و200 اثرآن ثبت ملی شده است.
مجموعه آثار تاریخی بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه به شمار می رود.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد