مدیر شرکت توسعه گردشگری کرمانشاه:

گردشگران نوروز 95 مجموعه "قوری‌قلعه" را متحول شده خواهند دید/از احداث رستوران جنگلی تا ایجاد تله کابین در این مکان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293467|15:09 - 1394/08/09
نسخه چاپی
گردشگران نوروز 95 مجموعه "قوری‌قلعه" را متحول شده خواهند دید/از احداث رستوران جنگلی تا ایجاد تله کابین در این مکان
مدیر شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت: گردشگران در نوروز 95 مجموعه قوری‌قلعه را متحول شده خواهند دید.

به گزارشهزار ماسوله، وحید شامبیاتی با اشاره به بازدید مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت مادرتخصصی توسعه گردشگری کشور از مجموعه غار قوری قلعه اظهارکرد: در این بازدید که چند ساعت به طول انجامید قرار شد طرح توسعه مجموعه گردشگری قوری قلعه را فراتر از آن چیزی که اکنون شرکت مشاور دیده است، ببینیم.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح توسعه گردشگری غار قوری قلعه در فضایی به مساحت 110 هکتار همراه با روستای قوری قلعه دیده شده که برآورد اولیه هزینه های اجرای طرح رقمی بالغ بر 400 میلیارد ریال است.

 

شامبیاتی تصریح کرد: در این طرح جامع مواردی همچون ایجاد تله کابین، سورتمه کوهستان، پارک خانواده، پارک طبیعت، سوغات سرا و صنایع دستی، ویلا جنگلی، هایپر مارکت، اقامتگاه گردشگری سلامت، کافه جنگلی، رستوران جنگلی و ... دیده شده است.

 

مدیر شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت: قرار شده که بخشی از این پروژه ها را خود شرکت توسعه گردشگری به عنوان یک شرکت دولتی انجام دهد و بخش دیگری از پروژه ها را برابر با ضوابط و مقررات موجود کشور به بخش خصوصی واگذار کند.

 

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که محیط اطراف غار قوری قلعه کوهستانی است در نظر داریم که ایجاد پروژه ها را به نحوی انجام دهیم که کمترین آسیب ممکن را به کوهستان وارد کند، یعنی از مصالح مطابق با محیط استفاده کنیم.

 

شامبیاتی یادآور شد: نظر مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری کشور در این بازدید این بود که قبل از انجام هرکاری بازدیدی از غارهای گردشگری موجود در کشورهای همسایه داشته باشیم و با انجام رایزنی با شرکت های مشاور خارجی، طرحی را اجرا کنیم که در خور شان کشور و نام قوری قلعه باشد.

 

مدیر شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه گفت: ما در مجموعه گردشگری قوری قلعه دو هدف داریم. اول اینکه به دنبال ارائه راهکاری برای بازگشایی فاز دوم غار هستیم که گردشگران بتواند طول مسیر بیشتری از غار را ببینند که این مهم توسط شرکت آب منطقه ای فعلا در دست انجام مطالعات است و دوم اینکه جاذبه های اطراف غار را برای گردشگران بیشتر کنیم که بتوانیم در نهایت مدت زمان ماندگاری آنها را در مجموعه به حداقل یک شبانه روز افزایش دهیم.

 

این مقام مسئول در شرکت توسعه گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر برنامه داریم که برای نوروز 95 تغییرات چشمگیری در این مجموعه ایجاد کنیم.

 

وی افزود: از جمله کارهایی که در دستور کار داریم دوبرابر کردن فضای پارکینگ این مجموعه است.

 

شامبیاتی تصریح کرد: در حال حاضر 10 میلیارد ریال اعتبار به مجموعه غار قوری قلعه اختصاص یافته که با هزینه کردن آن تا قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروز 95، تغییرات چشمگیری در این مجموعه ایجاد خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد