بانه – مریوان منطقه آزاد تجاری صنعتی شد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293448|09:52 - 1394/08/05
نسخه چاپی
بانه – مریوان منطقه آزاد تجاری صنعتی شد
در جلسه شورای عالی، مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه ی اقتصادی پیشنهاد لایحه ی ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی سیستان و ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی بانه ـ مریوان به تصویب رسید.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهوری در این جلسه با اشاره به تصویب پیشنهاد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی در سیستان و و مریوان، گفت: دولت مصمم است برای توسعه، عمران و آبادانی استان های سیستان و بلوچستان و کردستان تدابیر ویژه ای بیاندیشد و وضعیت معیشت مردم این مناطق را بهبود بخشد.


اسحاق جهانگیری با اشاره به مسائل و مشکلات استان های کردستان و سیستان و بلوچستان، افزود: مردم این دو استان مرزدارانی غیور و وفادار به نظام و کشور هستند که از خودگذشتگی های زیادی نشان داده اند.


وی درباره برنامه ریزی دولت تدبیر و امید برای این مناطق گفت: دولت مصمم است با برنامه ریزی دقیق، شرایط تحول و توسعه این مناطق را فراهم کند.


در این جلسه که وزرای نفت، دادگستری، جهاد کشاورزی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی کشور، حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی و استانداران سیستان و بلوچستان و کردستان نیز حضور داشتند، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گزارشی از پیشنهادات لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی سیستان و بانه - مریوان ارایه کرد.


در این نشست همچنین استانداران کردستان و سیستان و بلوچستان نیز توضیحاتی در خصوص مطالعات انجام شده و ظرفیت های موجود برای ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی ارائه کردند و پس از بحث و بررسی، پیشنهاد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی سیستان و ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی بانه- مریوان به تصویب رسید.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد