واکنش غربی‎ها به اجرای برجام چه بود؟

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 293314|11:17 - 1394/07/27
نسخه چاپی
خبرگزاری میزان - رسانه ها و شخصیت های سیاسی غرب در مطالب و اظهاراتی به اجرای مفاد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) واکنش نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان؛پایگاه بلومبرگ در گزارشی نوشت: پس از تصویب برجام در مجلس ایران، توافق هسته ای ایران از روز یکشنبه وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

بلومبرگ با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی بازرسی های خود را انجام داده و گزارش مثبتی از همکاری ایران با آژانس به 1+5 ارائه داده است می افزاید: اجرای برجام بدان معناست که طرفین مذاکره کننده باید به اجرای تعهداتی بپردازند که سه ماه پیش بر آن توافق کردند.

فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس، در این باره گفت: روز اجرای برجام نقطه عطفی برای یک معامله تاریخی است.

وی مدعی شد: اجرای برجام این اطمینان را خواهد داد که سلاح هسته ای از دسترس ایران دور خواهد ماند و در نتیجه باعث امنیت بیشتر در منطقه خواهد شد تافرصتی برای تعامل مجدد ایران با جامعه بین المللی ایجاد شود.


"فرانک والتر اشتاین مایر"، وزیر خارجه آلمان، نیز با ابراز خرسندی از حضور در ایران، گفت: از تصویب طرح هسته‌ای در پارلمان ایران بسیار خرسندیم و امیدواریم که نتیجه مذاکرات 12 ساله بدین جا ختم شود.

جان کری،وزیر امور خارجه آمریکا، در سخنرانی اخیر خود در دانشگاه ایندیانا در آمریکا گفت: ما در حال حرکت به سوی مرحله پیاده سازی برجام هستیم و حفظ هوشیاری، وحدت رویکرد و هدف مشترک از ضرورت بسیار بالایی برخوردار است. در حال حاضر منطقه عمیقا آشفته است و حرکت کشورهای منطقه برای دستیابی به سلاح هسته ای می تواند اوضاع را بدتر کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد