برگزاری نشست هم اندیشی دوستداران گردشگری و محیط زیست در باینگان

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293299|17:32 - 1394/07/21
نسخه چاپی
برگزاری نشست هم اندیشی دوستداران گردشگری و محیط زیست در باینگان
نشست هم‌اندیشی دوستداران گردشگری و محیط زیست که در منطقه گردشگری «میگوره» بخش باینگان با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه ، فرماندار پاوه و سایر مسئولین ادارات پاوه برگزار شد.

به گزارشهزار ماسوله، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: منطقه اورامانات با داشتن قابلیت‌های بالای جذب گردشگر می‌تواند به قطب گردشگری تبدیل شود.

علی فعله‌گری اورامانات را یکی از محورهای اصلی توسعه گردشگری استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: وجود مناطق بکر و جاذبه‌های طبیعی و توریستی، این منطقه را به مکان مناسبی برای جذب اکوتوریسم بدل کرده است.

وی توسعه گردشگری در این منطقه را نیازمند سرمایه‌گذاری‌های متعدد، ایجاد زیرساخت‌ها و فعالیت‌های تبلیغی و بازاریابی دانست.

فعله‌گری بر ضرورت حفظ حریم منظری منطقه اورامانات و حمایت دولت برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه تأکید کرد و از پیگیری برای ثبت جهانی حریم منظری اورامانات خبر داد.

فرماندار شهرستان پاوه نیز در این نشست اظهار داشت: گردشگری امروز به یک صنعت تبدیل شده است و با نگاه کاملاً اقتصادی باید به آن پرداخته شود.

پرویز ایده پور با بیان اینکه مردم اورامانات و شهرستان پاوه به لحاظ سنتی همواره پذیرای گردشگران فراوانی بوده است، تصریح کرد: گردشگری به‌ صورت صنعتی و اقتصادی در این منطقه وجود نداشته است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای روستای «زردویی» از توابع شهرستان پاوه افزود: تا پایان امسال این روستا به‌ عنوان نخستین روستای بدون بیکار کشور معرفی می‌شود.

ایده‌پور با بیان اینکه برنامه‌های توسعه اقتصادی در این روستا توسط خود مردم صورت می‌گیرد، افزود: دارا بودن نیروهای فکری توانمند، استقبال مردم و موقعیت جغرافیایی مناسب از جمله فاکتورهای انتخاب این روستا برای چنین طرحی بود.

وی پتانسیل‌های منطقه در زمینه جذب اکوتوریسم را متذکر شد و ادامه داد: برای نخستین‌بار در ایران اتاق فکر روستا به‌ منظور برنامه‌ریزی و پیگیری امور در روستای زردویی شکل گرفته است.

فرماندار پاوه با اشاره به فعالیت‌های ساکنان روستای زردویی پاوه در عرصه صنایع‌ دستی و محصولات کشاورزی گفت: امیدواریم با همت روستاییان این روستا را به الگویی موفق برای دیگر روستاها در زمینه ایجاد اشتغال تبدیل کنیم.

 

با تشكر از آقاي فاروق ميرزايي در ارسال تصاوير

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد