اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت صحیح است

سرویس: اقتصادیکد خبر: 293259|17:30 - 1392/12/06
نسخه چاپی
اجرای اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت صحیح است
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اصلاح الگوی مصرف را از مهمترین پایه های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: با مدیریت صحیح می توان اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کرد.

به گزارشهزار ماسوله، نعمت الله منوچهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به تاکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: رهبر با بصیرت ایران همواره جلوتر از جهان حرکت می کند، آینده را پیش بینی می کنند، توطئه های دشمنان را می شناسند و برای مقابله با آن برنامه ریزی می کنند.


وی با بیان اینکه استکبار جهانی ریشه اسلام و نظام جمهوری اسلامی را هدف گرفته و اصل وجود استکبار با ضدیت با ایران و اسلام عجین است، یادآوری کرد: ایران در مذاکرات اخیر حسن نیت خود را نه تنها به ۱+۵ بلکه به تمام دنیا ثابت کرد و در خصوص مسائل هسته ای خود شفاف سازی نمود تا دنیا بداند که ایران هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته ای نبوده و در مقابل غرب هم وعده داد کم کم تحریم ها را بردارد.


به گفته این نماینده مجلس امروز غرب با کارشکنی، موضوعات دیگری از جمله موشک های ایران، حقوق بشر و دسترسی به مسائل داخل کشور را مطرح کرده تا از تعهدات خود سر باز زند.


منوچهری معتقد است، ما امروز باید با دید واقع بینانه و هوشیارانه تری به مسائل ایران و جهان بنگریم و بدانیم حتی اگر موضوع هسته ای ایران حل شود و کشور ما از حقوق خود کوتاه بیاید که البته نمی آید، غرب موضوعات دیگری را دستاویز فشار آوردن به کشور ما قرار می دهد.


وی با تاکید بر اینکه غرب و استکبار جهانی اقتصاد ما را هدف قرار داده و به خیال خود با اعمال تحریم ها ما را پای میز مذاکره کشانده است، خاطرنشان کرد: این شرایط نشان می دهد ما باید همواره روی پای خود بایستیم و از وابستگی به دنیا دور شویم.


نماینده پاوه و اورامانات اضافه کرد: زمانیکه ما از وابستگی به کشورهای دیگر بکاهیم دست آنها برای مبارزه با ما خالی خواهد شد.


منوچهری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را راهکار اصلی کاهش وابستگی ایران به خارج از کشور دانست و گفت: باید با یک برنامه ریزی مناسب زمینه های تحقق و اجرای اقتصاد مقاومتی را در کشور فراهم کنیم تا دیگر نگرانی از تحریم های امروز و فردای غرب نداشته باشیم.


وی تولید و اشتغالزایی را زمینه های اصلی اقتصاد مقاومتی خواند که باید با کمک آن کمبودهای داخل کشور را برطرف کنیم و به عبارتی روی پای خود بایستیم.


رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر تولید، مدیریت مصرف نیز از زمینه های اجرای اقتصاد مقاومتی است و ما برای اینکه دست به سوی خارج از کشور دراز نکنیم باید در شیوه مصرف خود تغییری ایجاد دهیم و از مصرف گرایی دوری کنیم.


منوچهری بر لزوم پرهیز از تجمل گرایی و توجه به ساده زیستی به عنوان یکی از پایه های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.


وی با اشاره به اینکه تمام زمینه های اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: ایران از نظر نیروی انسانی و منابع طبیعی توانمندی های فراوانی دارد و تنها چیزی که مورد نیاز است مدیریت صحیح این توانمندی ها است تا بتوان اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کرد.


این نماینده مجلس گفت: باید از تضادها و تقابل های داخلی بکاهیم و همه با هم ایران را بسازیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد