با پيگيري هاي رئيس سابق دانشگاه پيام نور پاوه:

راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ربزی شهری در پيام نور پاوه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293238|23:23 - 1394/07/06
نسخه چاپی
راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ربزی شهری در پيام نور پاوه
رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور واحد پاوه راه اندازی گردید و در نوبت تکمیل ظرفیت تحصیلات تکمیلی در نیمسال اول سال تحصیلی 95-94 دانشجو می پذیرد .

به گزارشهزار ماسوله، دانشگاه، به عنوان يک مکان علمی و فرهنگی، مرکز تعامل و امتزاج افراد با فرهنگهای مختلف و مکان تبادل افکار، علايق، سلايق و تجارب علمی و فرهنگی است كه علاوه برتعلیم و تربیت و پژوهش‌های علمی به عنوان رسالت اصلی اين دانشگاه‌ها،  مسئولیت اجتماعی سنگینی بر عهده دارند.

دانشجویانی نيز که در این دانشگاه ها پذیرفته مي شوند باید بدانند که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه کشور و جامعه داشته و يكي از مولفه هاي توسعه هر كشور نيز وجود همين دانشجويان در دانشگاهها خواهد بود.

شهرستان پاوه با يك دانشگاه پيام نور ، با بيش از 2 هزار دانشجو در حال تحصيل از اين دانشگاه ، سالانه شمار زيادي از دانشجويان پيام نور پاوه به مقاطع تحصيلي بالاتر راه مي يابند.

اگر گذري بر تاريخ دانشگاه پيام نور پاوه داشته باشيم ايندانشگاه با همت هیئت موسس شهرستان پاوه در سال 1378 با یک رشته راه اندازی شده است و پس از گذشت چندین سال با فارغ التحصیلی بیش از 2 هزار دانشجو از این مرکز، و ادامه تحصيل بيش از 2000 دانشجو در 26 رشته ی تحصيلی، اين دانشگاه همچنان به عنوان سومين مرکز پرجمعيت پيام نور استان کرمانشاه ( پس از مرکز کرمانشاه و مرکز اسلام آباد غرب ) به کار خود ادامه می دهد.

دانشگاه پیام نور پاوهدر سالهای 90 و 91 به عنوان موسسه آموزش عالی برتر در سطح دانشگاههای پيام نور استان کرمانشاهمورد تقدير قرار گرفته و در نحوه ی برگزاری امتحانات، چندین ترم موفق به مقام های اول تا سوم استان گشته و در حوزه بسیج اساتید نيز در سال 90 به عنوان کانون برتر اساتید کشور معرفی شده است.

اكنون نيز كهمقطع کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ربزی شهری در اين دانشگاه راه اندازي شده است،طبق مصاحبه اختصاصي سايت هزارماسوله با دكتر جوانرودي در آذر ماه سال گذشته ، با  پیگیری های به عمل آمده رئيس سابق دانشگاه پيام نورپاوه، اين دانشگاه موفق به اخذ موافقت سازمان مرکزی ، با راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته جغرافيا و برنامه ريزی شهری به طور قطعي در واحد پاوه و ارسال پرونده جهت أخذ موافقت نهايی از وزارت علوم، تحقيقات و فناوری شد.

دكتر جوانرودي همچنين در بارهپروژه تبديل اين دانشگاه از واحد به مركزافزود:درخواست مذکور از چهار سال پيش، مطرح، ارسال و مورد پيگيری بوده است اما متاسفانه سه سال قبل به دنبال مصوبه و قوانين جديدی که شورای گسترش وزارت علوم وضع نمود پرونده علی رغم اينکه در مراحل نهايی موافقت در وزارت علوم قرار داشت متوقف شد. خوشبختانه از چند ماه پيش به دنبال تغيير قوانين و پس از پيگيريهای انجام شده، پرونده تبديل واحد به مرکز پاوه مجدداً در شورای گسترش وزارت علوم مطرح گشته و به جريان افتاده است که انشاءالله اميدواريم پس از بازديدی که قرار است در روزهای آتی از پيام نور پاوه به عمل آيد، درخواست مذکور نيز که در مراحل نهايی قرار دارد مورد موافقت قرار گيرد.

آن چه كه حائز بيان است پيگيري هاي رئيس سابق دانشگاه پيام نور پاوه باعث شد كه اين دانشگاه از واحد به مركز ارتقا و هم اكنون در آغاز سال تحصيلي جديد دانشجويان بتوانند در مقطع كارشناسي ارشد در رشته جغرافيا و برنامه ريزي شهري ادامه تحصيل دهند.

بازگشایی معبر شهرک فرهنگیان و شهرك بسيج در محوطه دانشگاه پیام نورپاوه از خواسته هاي مهم اين اهالي محسوب می شد که این مهم ، با حمایت دکتر سعیدی پور سرپرست دانشگاه پيام نور استان كرمانشاه و در دوره رئيس دانشگاه فعلي پيام نور پاوه محقق كه رضايت مندي شهروندان را به دنبال داشت.

اكنون در آغاز سال تحصيلي جديد و با بازگشايي معبر اين دانشگاه به دو شهرك كه رضايت شهروندان را در آسان تر كردن تردد انها به مركز شهر به دنبال داشت، نبايد خدمات رئيس سابق دانشگاه پيام نور پاوه را ناديده گرفت و خدمات وي را منتسب به فرد يا مسئولي بدانيم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد