برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج جانباخته در منا؛

رییس جمهور از میانه سفر خود، به تهران باز می گردد/ لغو تعدادی از برنامه های پیش بینی شده

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 293236|19:21 - 1394/07/06
نسخه چاپی
رییس جمهوری اسلامی ایران با نیمه تمام گذاشتن سفر نیویورک، برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج کشورمان که در حادثه اخیر منا جان باختند، به تهران باز می گردد.

به گزارشهزار ماسوله، 

رییس جمهوری اسلامی ایران با نیمه تمام گذاشتن سفر نیویورک، برای حضور در مراسم انتقال پیکر حجاج کشورمان که در حادثه اخیر منا جان باختند، به تهران باز می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور ضمن اعلام این خبر افزود: دکتر روحانی از لحظه ورود به نیویورک و اطلاع از حادثه منا، پیگیر وضعیت حجاج عزیز جانباخته و مصدوم کشورمان در این حادثه غم انگیز بود و مرتبا در تماس با معاون اول خود و نیز مسوولان ذیربط، گزارش عملکرد دستگاههای مرتبط را پیگیری کردند.

پرویز اسماعیلی گفت: رییس جمهوری همچنین در بدو ورود به نیویورک به وزرای امور خارجه، ارشاد، راه و شهر سازی، کشور، بهداشت و بویژه سازمان حج دستور داد تا با تشکیل ستادی هماهنگ، نسبت به انتقال هر چه سریعتر پیکر قربانیان به میهن اسلامی و مداوای آسیب دیدگان حادثه اقدام کنند.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور گفت: علیرغم کارشکنی ها و تعلل مقامات سعودی، در نتیجه تلاشهای صورت گرفته، نخستین گروه از پیکرهای حجاج عزیز کشورمان که در حال انجام مناسک حج ابراهیمی، لباس احرام و در سرزمین منا قربانی شدند؛ روز سه شنبه به کشورمان منتقل خواهد شد و به همین دلیل رییس جمهوری با لغو تعدادی از برنامه و دیدارهای پیش بینی شده خود در سازمان ملل، بعد از ظهر دوشنبه نیویورک را ترک خواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد