رازهای کت‌وشلوارهای سرمه‌ای در مذاکرات

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 293234|19:19 - 1394/07/06
نسخه چاپی
به لباس های محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و عراقچی و تخت روانچی معاونان او دقت کنید. به لباس های جان کری و بقیه وزرای امور خارجه کشورهای 1+5 هم. آنها هیچ وقت کت و شلوار روشن نمی پوشند. اغلب کت و شلوارهایی سرمه ای به تن دارند. به نحوه دست دادن و حرکات آنها و پشت میز نشستن ها هم دقت کنید، انگار همه از الگوی خاصی تبعیت می کنند.

به گزارشهزار ماسوله، به لباس های محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و عراقچی و تخت روانچی معاونان او دقت کنید. به لباس های جان کری و بقیه وزرای امور خارجه کشورهای 1+5 هم. آنها هیچ وقت کت و شلوار روشن نمی پوشند. اغلب کت و شلوارهایی سرمه ای به تن دارند. به نحوه دست دادن و حرکات آنها و پشت میز نشستن ها هم دقت کنید، انگار همه از الگوی خاصی تبعیت می کنند. بله، آنها براساس آداب خاصی این تشریفات را رعایت می کنند؛ تشریفاتی که علی محمد بیدار مغز، رایزن اول کادر سیاسی وزارت امور خارجه از آنها رمزگشایی می کند. (متن از گفتگوی رادیویی او با محمود کریمی استخراج شده است.)

آداب غذا خوردن

در عرصه دیپلماسی بین المللی هیات میزبان قبل از مذاکره مهمان را به ناهار و شام کاری دعوت می کند و از نحوه غذا خوردن او نتیجه می گیرد که با چه تاکتیکی باید مذاکره کند. دسته فنجان را باید به همان سمت که بالا می بریم، پایین بگذاریم. یکی از آداب غذا خوردن در مراودات اجتماعی این است که وقتی کسی بر سر میز غذا مورد خطاب قرار می گیرد باید دست از خوردن بکشد و به حرف های او گوش کند.

وعده های غذایی

این وعده ها هم تشریفات خاص خودش را دارد. صبحانه هفت صبح سرو می شود و معمولا یک ساعت و نیم به طول می انجامد. ناهار رسمی یک تا سه بعدازظهر و شام اول هفت تا 9. شام دوم 9 تا 11 شب.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد