کارخانه داران و کشاورزان ایرانی در صف انتظار برای درد و دل با رئیس جمهور/

وعده روحانی به سرمایه گذاران آمریکایی در کنار بی توجهی به تولیدکنندگان داخلی/آیا آمریکا دلش به حال مردم ایران می‌سوزد؟

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293219|15:30 - 1394/07/05
نسخه چاپی
وعده روحانی به سرمایه گذاران آمریکایی در کنار بی توجهی به تولیدکنندگان داخلی/آیا آمریکا دلش به حال مردم ایران می‌سوزد؟
وعده‌های اقتصادی روحانی به سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه آمریکایی در حالی است که این کشور در طول سی سال گذشته همواره با سیاست تحریم و بلوکه کردن اموال و دارایی‌های ایران، همچنین با وارد کردن فشار به سایر کشورها فشارهای اقتصادی زیادی را به ایران آورد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از حضور روحانی در نیویورک و برخی از جلسات وی، روحانی عصر جمعه در نشست با مدیران شرکتهای تجاری، اقتصادی و صنعتی آمریکا به مذاکرات گسترده شرکتهای بزرگ اروپایی و آسیایی با ایران اشاره و گفت: فضای پساتحریم، شرایط جدید اقتصادی و سیاسی را فراهم کرده که شرکتهای بزرگ تجاری، اقتصادی و صنعتی باید از آن استفاده کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی موانع احتمالی برای سرمایه گذاری و حضور شرکتهای آمریکایی در ایران افزود: تردیدی نیست که این موانع و مخالفت ها پایدار نخواهد ماند.

 

روحانی تصریح کرد: فضای جدیدی در ایران در عرصه های فناوری های نوین، صنایع هواپیمایی و کشاورزی ایجاد شده است. ما برنامه‌های آینده خود را شفاف با دنیا در میان می گذاریم و در این میان یکی از راه‌های کاستن از فاصله میان ایران و آمریکا، همکاری‌های اقتصادی است.

 

وعده‌های اقتصادی روحانی به سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه آمریکایی در حالی است که این کشور در طول سی سال گذشته همواره با سیاست تحریم و بلوکه کردن اموال و دارایی‌های ایران، همچنین با وارد کردن فشار به سایر کشورها فشارهای اقتصادی زیادی را به ایران آورد.

 

آمریکایی‌ها در حالی که ادعا می‌کردند هیچ دشمنی با مردم ایران ندارند، با وضع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، بیشترین فشار را بر مردم کشور وارد کردند.

 

این در حالی بود که در این سال‌ها همواره دشمنی آمریکا در شرایط مختلف به ایران ثابت شده و این کشور نشان داده است غیر قابل اعتماد است تا جایی که همه سیاستمداران آمریکایی به این نکته اذعان دارند که به دنبال تغییر ساختار جمهوری اسلامی ایران هستند.

 

از طرف دیگر سالهاست که خصوصی سازی در کشور نیازمند حمایت مسئولین بوده و سرمایه گذاران داخلی بسیاری برای این امر در کشور منتظر نگاه های دولت به ویژه روحانی هستند تا در این مسیر باری از روی دوش دولت بردارند.

 

دولت یازدهم طی سال های گذشته هیچگاه به بخش خصوصی اعتماد نکرده و حمایت هایی از سرمایه گذاران داخلی صورت نگرفته است.

 

اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور از سال ها قبل مورد تأکید همه کارشناسان اقتصادی بوده که این سیاست ها ناظر به استفاده از سرمایه گذاران داخلی و عدم تأکید بر تکیه بر اقتصاد بیرونی است.

 

دعوت روحانی از سرمایه گذاران خارجی در حالی صورت گرفته است که این مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده و بارها نیز هشداریی د رخصوص نفوذ اقتصادی در کشور از سوی دشمنان ما داده شده است.

 

این دعوت باعث طرح سوالی در ذهن تولیدکنندگان داخلی و کشاورزان می شود که رئیس جمهور که تا این حد به فکر حل مشکلات اقتصادی بوده و با سرمایه گذاران خارجی به بحث و تبادل نظر می پردازد، آیا تا کنون فرصتی را در اختیار تولید کنندگان داخلی قرار داده است؟

 

آیا روحانی پای صحبت و درد و دل کشاورزان نشسته و تا کنون دستوری برای رفع مشکلات آنها صادر کرده است؟ اگر برای روحانی حمایت از سرمایه ها مهم است آیا بهتر نیست ابتدا به فکر رونق سرمایه گذاری داخلی باشد؟

 

بسیاری از کارخانجات تولیدی در داخل کشور به خاطر عدم حمایت دولت از آنها و مشکلاتی که واردات بیش از حد برای آنها به وجود آورده است، امروز یا تعطیل شده یا در حال ورشکستگی هستند.

 

تا کنون مشکل واردات بیش از حد این کارخانجات را به این مرحله رسانده و بسیاری از آنها را نابود کرده بود، اما امروز دیگر مشکل آنها رقبای خارجی است که با حمایت دولت برای ضربه زدن به پیکر اقتصاد پایشان به کشور باز می‌شود.

 

این د رحالی است که هنوز یک سوال اساسی از سوی دولت پاسخ داده نشده است که چرا باید به کشوری که تمام هدف آن ضربه زدن به اقتصاد کشور بوده است، به یک باره اجازه دهیم تا برای انجام امور اقتصادی وارد کشور شود؟ آیا امروز آمریکا دلش به حال مردم ایران سوخته است و یا باز هم فکر منافع و سیاست های جدید خود در قبال ایران اسلامی است؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد