گزارش مشروح تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه؛

وزیر کشور باز هم به کرمانشاه نیامد/ محبی: استان به آرامش و وحدت نیاز دارد/ رازانی: 6 ماه آینده گزارش عملکرد می دهم

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293201|18:55 - 1394/07/01
نسخه چاپی
وزیر کشور باز هم به کرمانشاه نیامد/ محبی: استان به آرامش و وحدت نیاز دارد/ رازانی: 6 ماه آینده گزارش عملکرد می دهم
مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه بدون حضور وزیر کشور در حال برگزاری است.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، پیش از ظهر امروز مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه بدون حضور وزیر کشور و با حضور مقیمی معاون سیاسی وزارت کشور در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

 

عدم حضور وزیر کشور دولت یازدهم در مراسم معارفه اسدالله رازانی استاندار جدید کرمانشاه در حالی صورت گرفته است که وی در معارفه رضایی بابادی استاندار سابق کرمانشاه نیز حضور نداشت. تفاوت این معارفه با معارفه گذشته در این است که بار گذشته وزیر کشور از مردم کرمانشاه عذرخواهی کرد اما تاکنون در خصوص عدم حضور خود برای دومین بار در کرمانشاه از مردم عذرخواهی نکرده است.

 

دفاع مقدس به دنیا درس مقاومت داد/ اقتصاد مقاومتی رمز تحقق خوداتکایی

 

آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به دوران دفاع مقدس و ایستادگی جوانان کشور در مقابل دشمنان، اظهار داشت: ملت ایران در آن دوران در مقابل دنیا ایستاد و به همگان درس مقاومت و سیاست داد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: هشت سال جنگ تحمیلی در ظاهر جنگ با صدام بود اما در واقع حدود ۷۰ کشور با تجهیزات اطلاعاتی، نظامی و ... پشت آن بودند.

 

آیت الله علما گفت: دفاع مقدس به دنیا درس مقاومت داد و کشورهایی چون سوریه، افغانستان، یمن و ... از انقلاب ایران درس گرفته و مقابل قدرت ها مقاومت کردند.

 

 

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه همه مسائل را پول و اعتبارات ظاهری درست نمی کند به حضور نوجوانان و جوانان کم سن و سال در جبهه ها اشاره کرد و گفت: این افراد با وجود سن کمی که داشتند در جبهه ها همانند سیاستمداران کهنه کار صحبت می کردند.

 

وی در ادامه با اشاره مشکلات اقتصادی  استان کرمانشاه و از جمله معضل بیکاری، گفت: این مشکلات رفع شدنی است و ما در دوران جنگ نشان داده ایم که می توانیم با همدلی و تلاش بر مشکلات غلبه کنیم.

 

آیت الله علما تنها راه رفع مشکلات اقتصادی را اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی برای خوداتکایی و رفع مشکلات اقتصادی بوده و شخص اول نظام نیز آن را تایید کرده است.

 

امام جمعه کرمانشاه خطاب به مدیران گفت: اجرای نسخه اقتصاد مقاومتی که تنها راه برون رفت از مشکلات موجود است بدون همت شما امکان پذیر نخواهد بود.

 

وی به استعدادها و ظرفیت های استان کرمانشاه در حوزه های مختلف نیز اشاره و تاکید کرد: با بهره گیری مطلوب از این ظرفیت ها می توانیم مشکلات اقتصادی استان را رفع کنیم.

 

آیت الله علما در بخش پایانی سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس بهترین الگو برای ماست که با دستان خالی قدرت ها را به زانو درآوردیم و لذا در نتیجه آن آمریکا امروز در برابر ما تواضع می کند.

 

امام جمعه کرمانشاه گفت: همه ما باید حواسمان جمع باشد که حق شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را ادا کرده و با تمام توان در راستای اعتلای روزافزون ایران اسلامی تلاش کنیم.

 

وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های ابراهیم رضایی بابادی استاندار پیشین کرمانشاه برای استاندار جدید نیز آرزوی توفیق کرد.

 

توجه به اصول دوران دفاع مقدس موفقیت را در شرایط فعلی تضمین می کند

 

سردار محمد نظر عظیمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت استاندار پیشین کرمانشاه طی دو سال اخیر، اظهار داشت: افتخارات کنونی جمهوری اسلامی ایران مرهون رشادت های شهدا است که نباید فراموش شود.

 

وی با اشاره به فعالیت های مسئولان برای حفظ و پایداری امنیت در استان افزود: تلاش همه مسئولان در راستای تامین امنیت استان است و کمترین وقت صرف مسائل حاشیه ای می شود.

 

عظیمی تاکید کرد: با توجه به شرایط استان در مباحث امنیتی شرایط مناسبی را در استان داریم و در مقابل تهدیدات دشمنان یک فضای امن را ایجاد کرده ایم.

 

 

فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف سپاه پاسداران در ادامه به الگوبودن دوران دفاع مقدس در تمامی زمینه ها از جمله مباحث اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که در دفاع مقدس همواره مورد تاکید بوده این است که در آن دوران منیتی وجود نداشت و هر تلاشی صورت می گرفت در راستای جلب رضایت خداوند بود.

 

وی با ابراز امیدواری در خصوص تحقق توسعه در کشور گفت:  اگر انتظار داریم به موفقیت برسیم باید تجربه های دفاع مقدس و اصول و معیارهایی که باعث موفقیت در آن زمان شد ملاک قرار گیرد.

 

سردار عظیمی در پایان با اشاره به عداوت دشمنان در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن هیچ وقت دست از دشمنی خود بر نمی دارد به همین دلیل باید همواره هوشیاری خود را در مقابل آنان حفظ کنیم.

 

استان به آرامش و وحدت نیاز دارد

 

محمد ابراهیم محبی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، از زحمات ۲۲ ماهه رضایی بابادی استاندار پیشین کرمانشاه قدردانی کرد و اظهار داشت: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب کرمانشاه سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی است که نیازمند توجه ویژه از سوی دولتمردان و بویژه رئیس جمهور است.

 

وی افزود: با توجه به همسایگی کرمانشاه با کشور جنگ زده عراق، این استان بیش از گذشته نیازمند آرامش و وحدت درونی است.

 

محبی بر به کارگیری تمامی ظرفیت های عمرانی، اقتصادی، گردشگری و ... در راستای توسعه استان و بدون در نظر گرفتن قومیت ها و جریان های سیاسی تاکید کرد و گفت: این کار شدنی است و با صحبت هایی که طی روزهای گذشته با استاندار جدید داشته ایم به جدیت، صداقت و مشی اعتدالی ایشان پی برده ایم.

 

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت از استاندار جدید کرمانشاه از سوی دولت، نمایندگان و احزاب سیاسی استان شد و افزود: شناسایی ظرفیت های موجود و بهره گیری از نیروی انسانی متخصص از جمله مواردی است که آقای رازانی باید به آن توجه داشته باشد.

 

وی بیکاری را اصلی ترین مشکل در استان کرمانشاه عنوان کرد و اظهار داشت: رفع این معضل و همچنین توجه به پروژه های نیمه تمام و برزمین مانده مصوب سفر رهبری به کرمانشاه از جمله خواسته های اصلی ما از استاندار جدید است.

 

محبی خاطر نشان کرد: تکمیل پروژه های آزاد راه کربلا، پالایشگاه آناهیتا، راه آهن غرب، پروژه های بخش صنعت و معدن، قطار شهری و ... از جمله مطالبات اصلی مردم و مسئولان استان کرمانشاه است که انتظار داریم در راستای اجرای آنها بیش از پیش تلاش شود.

 

تاکید بر همدلی در راستای توسعه استان کرمانشاه

 

نماینده مردم قصرشیرین، گیلانغرب و سرپلذهاب نیز با بیان اینکه این مراسم، مراسم تودیع نیست، اظهار داشت: همه ما در هر جایی خدمت کنیم سرباز نظام هستیم و در واقع مراسم امروز مراسمی برای سپاسگذاری است.

 

فتح الله حسینی خاطر نشان کرد: آقای رضایی استاندار پیشین کرمانشاه در مدت حضور خود در کرمانشاه تلاش های بسیاری انجام داده و اقدامات خوبی انجام داد.

 

 

وی گفت: بازسازی نفت شهر پس از ۳۷ سال و همچنین تلاش برای راه اندازی منطقه اقتصادی قصرشیرین از جمله اقداماتی است که طی این مدت از سوی استاندار پیشین انجام شد.

 

حسینی افزود: بازارچه سومار نیز که سالیان طولانی مجوز نگرفته بود با تلاش های آقای رضایی برای آن مجوز گرفته شد.

 

وی در پایان بر همدلی و دوستی میان نمایندگان و مدیران استانی تاکید کرد و گفت: برای توسعه کرمانشاه نیازمند همدلی و وفاق بیش از پیش هستیم.

 

زمینه حضور و فعالیت سرمایه گذاران در کرمانشاه فراهم شود

 

فضل الله رنجبر پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه، به عنوان نماینده فرمانداران استان کرمانشاه اظهار داشت: استاندار سابق کرمانشاه طی ۲۲ ماه خدمت با تحمل سختی ها و بردباری تمام در راستای توسعه و پیشرفت استان تلاش کرد.

 

وی تصریح کرد: استاندار سابق کرمانشاه به عنوان یک مدیر دلسوز در تحقق شعار «امید آفرینی» یکی از شعارهای دولت تدبیر و امید تلاش بسیاری داشت.

 

فرماندار کرمانشاه گفت: در حال حاضر نیز که سکان مدیریت استان کرمانشاه به یک چهره شناخته شده با کوله باری از تجربه و علم واگذار شده می توان به رفع بسیاری از مشکلات موجود امیدوار بود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: استاندار جدید کرمانشاه برای برون رفت مشکلات کنونی استان در برنامه توسعه کشور به موضوع توازن منطقه ای توجه بیشتری داشته باشد.

 

به گفته رنجبر، از سویی دیگر توجه به مناطق کم برخودار استان و ترغیب سرمایه گذاران جدید می تواند مسیر پیشرفت و توسعه را برای آنها هموار کند.

 

 

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر همدلی و همزبانی بین ملت و دولت، گفت: همه دستگاه های اجرایی موظفند مدیریت اجرایی استان را برای استفاده از فرصت ها و هم افزایی بیشتر یاری کنند.

 

فرماندار کرمانشاه یادآور شد: فضای آرام موجود در استان کرمانشاه با تدابیر مسئولان ارشد ایجاد شده و باید در حفظ آن تلاش کنیم.

 

این مسئول به وصیت نامه سیاسی امام راحل اشاره کرد و گفت: ایمان و وحدت کلمه موجب تداوم نظام اسلامی می شود و همه ما وظیفه داریم در قبال خون شهدا، وصایای امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری در جهات اهداف عالی نظام و توسعه استان گام برداریم.

 

رنجبر بیان داشت: امسال نیز مانند سنوات گذشته مصمم و در سال همدلی و همزبانی دو انتخاب پیش رو را که مظهر اقتدار و نشاط سیاسی در جامعه است برگزار خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به حضور حدااکثری مردم و برگزاری انتخاباتی سالم، افزود: بار دیگر دشمنان با دیدن حضور باشکوه مردم در صحنه انتخابات دچار یاس و ناامیدی برای رسیدن به اهدافشان خواهند بود.

 

بالابودن نرخ بیکاری چالش پیش روی همه استانداران کرمانشاه بوده است

 

کیوان کاشفی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: تمام تلاش استاندار سابق کرمانشاه بهبود شرایط اقتصادی استان و تلاش برای رسیدن به وضعیتی مطلوب بود.

 

وی ادامه داد: استاندار اسبق کرمانشاه ارتباط بسیار مناسبی با بخش خصوص داشت و در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داد.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری در استان یکی از چالش های مهم پیش روی تمام استانداران کرمانشاه بوده است، گفت: این مسئله زنجیره ای از مشکلات دیگر را همواره برای استان فراهم کرده است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر سطح اقتصادی استانی توسعه نیافته است، افزود: سطح بازار در این استان معیشتی بوده در حالی که در برخی استانها این سطح توسعه ای است.

 

به گفته نماینده بازرگانان استان کرمانشاه، بنابر نظر کارشناسان، وضعیت اقتصادی کشور و رکود در آن از زمان ملی شدن صنعت نفت تاکنون بی سابقه بوده و تنگناهای مالی دولت را با مشکل رو به رو کرده است.

 

کاشفی یادآور شد: با وجود اینکه سیستم بانکی کشور وضعیت مناسبی ندارد و امکان اخذ تسهیلات محدود شده است، اما با تمام این مشکلات ناامید نیستیم و کرمانشاه نیز با داشتن نیروی انسانی ارزشمند و داشتن منابع کافی می تواند در مسیرهای پیشرفت قدم بردارد.

 

وی با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید در مجلس، گفت: بندهایی نیز از این مصوبه برای استان های محروم تدوین شده و می تواند جهش های خوبی را در سال های آینده در استان به دنبال داشته باشد.

 

سخنان مقیمی در خصوص غیبت وزیر کشور

 

معاون سیاسی وزیر کشور در این مراسم، اظهار داشت: آقای رحمانی فضلی تمایل داشتند که خود در این جلسه حاضر باشند اما به علت مشغله کاری و حضور در ماموریت نتوانستند به کرمانشاه سفر کنند.

 

مقیمی ضمن قدردانی از فعالیت های دو سال اخیر رضایی بابادی ابراز امیدواری کرد که استاندار جدید بتواند در زمینه پیاده سازی سیاست های دولت در راستای توسعه کشور اقدام کند.

 

 

وی به نقش مهم کرمانشاه در زمان دفاع مقدس و همچنین تامین امنیت کشور در سال های پس از جنگ اشاره کرد و گفت: این استان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و مردم آن دین بزرگی بر گردن همه ما دارند.

 

مقیمی با اشاره به سخنان مطرح شده در این جلسه از سوی مسئولان استان کرمانشاه، افزود: سعی خواهیم کرد از نظرات و سخنان مطرح شده در این جلسه در برنامه ریزی های استانی استفاده کنیم.

 

با شعارتحول به کرمانشاه آمدم

 

اسدالله رازانی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار جدید کرمانشاه، ضمن تشکر از دولت یازدهم به خاطر انتخاب و اعتماد به وی برای مسند مدیریت ارشد و اجرایی استان بزرگی چون کرمانشاه، گفت: امیدوارم در مدت مسئولیت من و مدیران دستگاه‌ های اجرایی بتوانیم به خوبی از عهده مسئولیت و وظیفه خود برآییم.

 

وی خواستار همدلی، تعامل و همکاری مردم، روحانیت، احزاب و تشکل‌ها و رسانه‌های استان کرمانشاه برای اجرای مطلوب و به نحو احسن مسئولیت‌ها شد.

 

سال‌ها از میانگین شاخص توسعه عقب هستیم

 

استاندار جدید کرمانشاه با بیان اینکه کشور ما امروز اساسا از نظر شاخص های توسعه در وضع مطلوبی نیست گفت: چنانچه از این نظر مقایسه ای با دنیا داشته باشیم سال‌ها از میانگین شاخص توسعه عقب هستیم.

 

وی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم برای رفع چالش های موجود در کشور گفت: دولت یازدهم با یک برنامه مشخص و مرحله بندی شده روی کار آمد و رفع مشکلات را در دستور خود قرار داد.

 

 

رازانی باردیگر به مشکلات موجود در کشور از جمله تحریم‌ها و اثرات آن و چالش‌هایی چون بیکاری اشاره کرد و گفت: کشور در آستانه دوره جدیدی از فعالیت خود قرار گرفته است.

 

کرمانشاه علی رغم ظرفیت‌های زیاد نتوانسته به توسعه برسد

 

وی با مقایسه شاخص های استان کرمانشاه و استان‌های برخوردار و هم‌چنین استعدادها و ظرفیت‌های موجود در استان کرمانشاه چون ۹۰۰ هزار هکتار اراضی و نیروی انسانی گفت: این استان با وجود ظرفیت‌های ذکر شده به تعبیر رئیس جمهور می تواند دروازه بزرگ تجاری در کشور باشد اما علی رغم همه این شاخصها هنوز هم عقب است و همچنان از نظر اقتصادی و اشتغال در جایگاه مناسبی به سر نمی‌برد.

 

استاندار جدید کرمانشاه، قرارگیری استان کرمانشاه در جایگاه ۲۴ کشور از نظر اشتغال را یک وضعیت بحرانی دانست و گفت: کرمانشاه ۹۰۰ هزار هکتار زمین زراعی دارد اما نتوانسته به خوبی از این ظرفیت استفاده کند، در حالی که استان کرمان تنها با ۵۰۰ هزار هکتار اراضی و ۱۵۰ میلیمتر بارندگی ۴۵۰ هزار هکتار باغ دارد.

 

ریشه بسیاری از مشکلات در فرهنگ است

 

وی ریشه بسیاری از مشکلات موجود در استان کرمانشاه و عدم بهره وری از ظرفیتهای موجود را مربوط به فرهنگ دانست و گفت: ریشه بسیاری از موارد ذکر شده به فرهنگ و مسائل فرهنگی برمی گردد که باید براساس برنامه اولویت بندی شده و به طور مستمر به آنها پرداخته شود تا به تدریج به سمت اولویت‌ها حرکت کنیم.

 

رازانی با تاکید بر اینکه اگر سازمان اداری استان در رفع مشکلات مذکور گام برندارد چه کسی باید اینکار را بکند، گفت: نظام برنامه‌ریزی در کشور یک برش منطقه ای و یک برش استانی دارد که در برش استانی، استانداری باید کارهای کارشناسی را برای رفع مشکلات موجود مد نظر قرار داده و انجام دهد.

 

وی  تصریح کرد: این مقامات و مسئولین استان هستند که باید آنچه را در دست دارند برای توسعه استان به کار گیرند و تمام نتایجی نیز که امروز می بینید دستگاه‌های اداری استان هستند که مسئول آن بوده اند و در خوب و بد روزهایی که بر این استان گذشته است سهیم بوده اند.

 

از همه توانم برای پایبندی به عهد دولت با ملت بهره می گیرم

 

استاندار جدید کرمانشاه، بر مسئولیت پذیری مسئولیت و خود و هم‌چنین پایبندی به عهدی که دولت با مردم بسته است تاکید و خاطرنشان کرد: بین دولت و مردم عهدی بسته شده که من باید از همه توانم برای تحقق آن و توسعه استان بهره گیرم.

 

وی افزود: چنانچه من در پایبندی به این عهد کوتاهی و کم فروشی کنم مرتکب خیانت شده‌ام.

 

رازانی با اشاره به اقدامات اعلام شده توسط رضایی بابادی، استاندار اسبق کرمانشاه، گفت: چون استان کرمانشاه از نظر توسعه از استان‌های دیگر عقب است، من امروز همه موارد را یادداشت کرده ام و پیشنهادم به رسانه‌های استان نیز انعکاس این اقدامات است تا در ۶ ماه آینده که بنده گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه می دهم میزان تلاش صورت گرفته دستگاه‌ها در توسعه استان مشخص شود.

 

وی از اقدامات صورت گرفته توسط رضایی بابادی در دوران مدیریتیش در استان کرمانشاه ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشحالم که مدیر پیش از من نیز چنین کارنامه موفقی دارد و من نیز از امروز که مسئولیتم به عنوان مدیر ارشد استان کرمانشاه آغاز می شود، سعی خواهم کرد مسیر روبه توسعه ای را در استان طی کنم.

 

ارزیابی مدیران براساس تدین، سلامت اخلاق و مال و کارکرد خواهد بود

 

استاندار جدید کرمانشاه شعاری نیز برای دوران مسئولیت خود تعیین کرد و گفت: شعار من در این دوره از خدمتم «تحول» خواهد بود و انتظارم از همه دستگاههای اجرایی التزام به این شعار است که در استان تحول ایجاد کنیم.

 

وی از ارائه گزارش عملکرد اقدامات خود طی مدیریتش در کرمانشاه به صورت هر ۶ ماه یکبار خبرداد و گفت: شاخص و ملاک من در ارزیابی مدیران نیز تدین، سلامت اخلاق و مالی و هم‌چنین کارکرد است و حب و بغض‌های شخصی، گروهی، مذهبی و... تاثیری در ارزیابی‌ها نخواهد داشت.

 

رازانی بار دیگر بر همکاری اقشار مختلف در استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل همه اعم از مردم، مسئولین، نمایندگان و... شاهد تحول روز افزون در استان کرمانشاه باشیم.

 

استاندار جدید کرمانشاه در پایان نیز بر بهره گیری از توان بخش خصوصی داخل و خارج استانی برای جذب سرمایه تاکید کرد و گفت: دولت می تواند با رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران، عامل جذب آنها برای سرمایه‌گذاری در استان باشد.

 

اخلاق را در دوران مسئولیتم رعایت کردم

 

ابراهیم رضایی بابادی ظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور و در محل سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به شرایط آغاز به کار دولت یازدهم گفت: زمانی دولت روی کار آمد که با تورم ۴۴ درصدی و رکود در کشور مواجه بودیم و دولت بر این اساس مهار تورم و خروج از رکود را به عنوان راهبرد اصلی خود مد نظر قرار داد که همه اینها کار شبانه روزی را می طلبید.

 

وی افزود: براساس راهبردهای دولت، مدیران استان کرمانشاه تلاش خود را در سه حوزه، «بهبود فضای کسب و کار»، «احیای واحدهای راکد» و «جذب سرمایه های جدید» در استان پیش بردند که خوشبختانه موفقیت‌هایی نیز در این زمینه حاصل شد.

 

استاندار پیشین کرمانشاه، بهبود فضای کسب و کار استان را در نتیجه برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: این شورا بنابر تایید وزیر کشور به عنوان شورای اول گفتگوی دولت و بخش خصوصی شناخته شد و نتیجه آن نیز صعود ۶ پله ای استان در بیکاری از رتبه ۳۰ کشور به رتبه ۲۴ بود.

 

احیای ۶۰ واحد تولیدی راکد در راستان کرمانشاه

 

رضایی بابادی از احیای ۶۰ واحد راکد در استان طی دوران مسئولیتش خبر داد و تصریح کرد: احیای واحدهای مذکور نیز نقش بسزایی در کاهش اشتغال و رساندن آمار آن از ۱۴ و ۷ دهم به ۱۳ و ۷ دهم درصد بود.

 

وی افزود: هم‌چنین طی این مدت در جذب سرمایه گذاری نیز از رشد ۳۰۴ درصدی برخوردار بوده و از این نظر نیز جزو پنج استان برتر کشور بودیم.

 

استاندار پیشین کرمانشاه از نصف شدن شاخص فلاکت در استان و رساندن آن از ۵۵ درصد به ۲۷ درصد خبر داد.

 

وی تعامل با بخش خصوصی و ارائه مجوزهایی در این زمینه را از دیگر موفقیت های مدیریت ارشد استان طی این مدت عنوان کرد و گفت: در این مدت همچنین ارتباط خوبی با بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذاری برقرار بود.

 

رضایی بابادی با اشاره به تعامل دولت با بسیج و واگذاری بسیاری از پروژه‌ها به بسیج سازندگی گفت: از این نظر نیز بسیج سازندگی استان جزو برترین ها و اولین بسیج سازندگی در کشور بود که با تاکید بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت‌های استان کار می کرد.

 

وی هم‌چنین به موفقیت های استان در حوزه آی سی تی اشاره کرد و پایلوت شدن استان کرمانشاه طی تفاهم نامه امضا شده با شورای مجازی کشور را از دیگر موفقیت های کسب شده در این مدت دانست.

 

اخد مجوز پتروشیمی چهارم  و اجرای پروژه آناهیتا

 

استاندار پیشین کرمانشاه، تلاش برای اجرای پروژه‌های بزرگی چون آناهیتا که ۹ سال متوقف شده بود، اخذ مجوز پتروشیمی چهارم و آغاز پروژه بیو اتانول را که به علت عدم توجیه اقتصادی قرار بود لغو شود را از مهمترین توفیقات خود طی این مدت برشمرد.

 

وی از اخذ مجوز ایجاد منطقه آزاد تجاری در قصرشیرین خبرداد و گفت: دستور اجرای منطقه آزاد قصرشیرین را از آقای ترکان گرفته ایم و اجرایی می شود.

 

رضایی بابادی، هم چنین از تعیین تکلیف پروژه ایران خودرو پس از ۴ سال وقفه خبر داد.

 

استاندار پیشین کرمانشاه، فعال کردن بازارچه مرزی سومار، آغاز عملیات بازسازی نفت شهر، تسریع در احداث راه آهن غرب کشور و طی مراحل اداری و اجرای پروژه آزادراه همدان- کرمانشاه را از دیگر اقدامات خود طی مدت مسئولیتش در استان برشمرد.

 

وی تاکید کرد: به خود می بالم که در دوران مسئولیتم فضای باز و آزادی در استان حاکم بود و در این مدت فعالین سیاسی، مدنی و رسانه های استان هیچ گاه دست و دلشان برای نقد نلرزید و همه به راحتی حرف خود را می زدند.

 

رضایی بابادی افزود: در این مدت همه احزاب به راحتی با ما در تماس بودند و هیچ کس احساس نمی کرد استاندار متعلق به جناح خاصی است.

 

خود را مدیون مردم کرمانشاه می دانم

 

وی از رعایت اخلاق در دوران مسئولیتش یاد کرد و گفت: در این مدت تاکید من بر حفظ حرمت ها بود و علی رغم خواسته برخی از من برای تندی با مدیران و گروه‌های مختلف تاکید من بر رعایت اخلاق طبق تاکیدات دولت بود که البته شاید برخی نیز این رفتار من را اشتباه بدانند.

 

استاندار پیشین کرمانشاه هم چنین به توفیقات در خود در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی شاهد ارتقا از رتبه پنجم در سال ۹۲ به رتبه سوم در سال ۹۳ بودیم، هم‌چنین در این مدت ساختمان نیمه کاره پایانه پرویز خان تکمیل شد.

 

 

وی اشاره ای نیز به خدمات رسانی در حوزه روستایی و عشایری، توسعه سمن ها، اجرای طرح تحول نظام سلامت و ... داشت و گفت: طبق گفته مدیرعامل صندوق توسعه اجتماعی کشور در استان کرمانشاه طی ۱۰ ماه گذشته به اندازه ۵ سال کار صورت گرفته است.

 

رضایی بابادی هم چنین در پایان اشاره ای نیز به کاهش آمار جرایم در استان داشت و گفت: در مجموع در شاخص های فرهنگ پیشگیری در استان با رشد ۷۰ درصدی و هم‌چنین کاهش بسیاری از جرایم چون سرقت، نزاع، جرایم خشن و... بودیم.

 

استاندار پیشین کرمانشاه در پایان گفت: من خود را مدیون مردم کرمانشاه می دانم و تاز مانی که خدمتگزار باشم هر کاری که بتوانم برای توسعه این استان انجام خواهم داد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد