در پي پروژه نيمه كاره آبرساني هاني كوان به پاوه:

منوچهري عنوان كرد: پروژه آبرساني هاني كوان به پاوه تا 22 بهمن سال جاري به بهره برداري مي رسد

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293176|07:55 - 1394/07/14
نسخه چاپی
منوچهري عنوان كرد: پروژه آبرساني هاني كوان به پاوه تا 22 بهمن سال جاري به بهره برداري مي رسد
پروژه آبرساني چشمه هاني كوان از تاريخ 13/8/1388 تا به اكنون توسط مسئولين اعلام مي شود كه "اين پروژه در حال انجام است" يا "اين پروژه قبل از پايان سال بايد به بهره برداري برسد" ولي تاكنون به مرحله اتمام نرسيده است.

به گزارشهزار ماسوله، پروژه آبرساني چشمه هاني كوان از تاريخ 13/8/1388 تا به اكنون توسط مسئولين اعلام مي شود كه "اين پروژه در حال انجام است" يا "اين پروژه قبل از پايان سال بايد به بهره برداري برسد".

روستای دشه با جمعیتی نزدیک به 2000 نفر  در بخش مرکزی پاوه واقع است . فاصله آن از مرکز شهرستان تا روستا 10 کیلومتر می باشد که بخشي از آن در مسير جاده اصلی پاوه به نوسود می گذرد و مابقی از  این مسیر اصلی جدا شده و بدون گذر از داخل هیچ منطقه مسکونی (از کنار روستای نوریاب) به مرکز روستا می رسد.
از جاهاي ديدني اين روستا مي توان به چشمه هاني كوان اشاره كرد كه این چشمه در پایین ترین نقطه روستا واقع و در قعر دره قرار گرفته است که از بین باغات سرسبز می گذرد و  بی شک یکی از کم نظیرترین مکانهای تفریحی منطقه است که قهوه خانه سنتی کنار چشمه ، در بین اين باغات ، آنرا به مکانی کاملاً برای استراحت خانواده ها تبدیل نموده است و در فصل بهار و تابستان که خستگی های روزمره و گرمای هوا تاب را ازمردم ستانده است موجب شده این مکان با نسیم خنک و فضای فوق العاده اش محل استراحت پرطرفداری براي مردم باشد.

با توجه به خشكسالي هاي پياپي در شهرستان پاوه و بحران كم آبي در پاوه پروژه انتقال آب هاني كوان در روستاي دشه را با متوسط ميانگين آبدهي ان به ميزان 600 ليتر بر ثانيه را در سال 88 آغاز نمودند.
در تاريخ 13 آبان 1388
کلنگ طرح آبرسانی به شهر پاوه از چشمه هانی کوان به زمین زده شد.
این طرح آبرسانی که کارفرمای آن شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه است از چشمه هانی کوان در 10 کیلومتری شمال غرب شهر پاوه آغاز و به مخازن ذخیره آب شرب شهر محدود می‌گردد. هدف از اجرای این طرح تامین آب شرب شهر پاوه و روستاهای محدوده طرح، از چشمه هانی‌کوان با مصرف سرانه 230 لیتر به ازای هر نفر در شبانه روز و جمعیت 30 الي 40 هزار نفري پاوه با احتساب روستاهای نزديك شهر و محدوده طرح می‌باشد که در مجموع نیاز آب تا سال 1415 به میزان 4/3 میلیون متر مکعب در سال تامین شود.
در مراسم کلنگ‌زنی این طرح مهندس کهريزي مدير عامل وقت امور آب استان کرمانشاه پيرامون طرح گفت: انتقال آب چشمه هاني کوان به شهر پاوه به طول 14کيلومتر خط انتقال از روستاي دشه تا شهر پاوه اجرا مي‌شود که فاز اول آن با 4500 متر آغاز شد.
در طول اين سالها ، مسئولين به انواع مختلف اتمام اين پروژه آبرساني به پاوه را در كمترين زمان ممكن خبر دادند در حالي كه بعد از گذشت اين سالها اين پروژه نيمه تمام و به بهره برداري نرسيده است .
در اين بارهنماينده مردم پاوه و اورامانات در مجلسدر گفتگويي با خبرنگار ما اظهار داشت: آبگیری از چشمه هاني كوان پس از چهار مرحله پمپاژ ، به مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی سراب هولی منتقل می‌شود.
دكتر نعمت الله منوچهري افزود:اين چشمه به دليل آنكه در قعر دره روستاي دشه قرار گرفته است، براي استفاده مردم اين روستا در تراز سومين پمپاژ از اين پروژه امكان پذير است.
وي گفت:با تلاشهایی به عمل آمده در دو نوبت اعتباراتي بالغ بر 17 میلیارد تومان برای انتقال آب این چشمه به پاوه مصوب كرده ايم که در سریعترین وقت ممکن این کار عملی خواهد شد.
وي ادامه داد:ان شاالله اين پروژه عظيم در 22 بهمن ماه سال جاري به مرحله بهره برداري خواهد رسيد.

شهردار پاوهنيز در اين باره اظهار داشت: ان شالله با انتقال آب هاني كوان به سراب هولي پاوه ، آب شرب سراب هولي براي باغات و احياي اين سراب مورد استفاده قرار مي گيرد.

سالم خسروي افزود:در صورت بهره برداري از اين طرح، مشكل بحران كم آبي شهر پاوه حل خواهد شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد