از پروژه نيمه كاره بيمارستان در حال احداث شهرستان پاوه تا نبود نظارت كافي بر اين پروژه

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293175|16:45 - 1394/07/12
نسخه چاپی
از پروژه نيمه كاره بيمارستان در حال احداث شهرستان پاوه تا نبود نظارت كافي بر اين پروژه
اكنون ساختمان جديد الاحداث اين بيمارستان مراحل ساخت خود را با كندي سپري مي نمايد به طوري كه علاوه بر ساخت آن از مصالح ساختماني غير مطلوب و غير مقاوم استفاده مي كنند.

به گزارشهزار ماسوله، تأمین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان است، چرا که  بهداشت و درمان با جان انسان ها سروکار دارد.

شهرستان پاوه از شهرهای مرزی با کشور عراق است که با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد، نبود بیمارستانی مجهز در این شهر، یکی از مهمترین مشکلات مردم شهرستان پاوه محسوب می شود.

مردم این شهرستان برای دستیابی به خدمات پزشکی و بیمارستانی مجبور هستند به بیمارستانهای موجود در مرکز استان مراجعه کنند که این امر ضمن افزایش هزینه‌های درمان، خطرات احتمالی بسیاری را نیز برای شهروندان در پی دارد.

بیمارستان کنونی شهرستان پاوه با چندین سال قدمت بنا و طراحی قدیمی آن جوابگوی جمعیت کنونی شهرستان نیست و باعث بروز مشکلات عدیده ای برای مردم این شهرستان شده است.

تردد روزانه بسیاری از بیماران این شهرستان برای انجام درمان به مرکز استان و شهرستان کرمانشاه به دلیل عدم اتمام احداث بیمارستان در حال ساخت این شهرستان، به یکی از مشکلات عدیده مردم پاوه تبدیل شده است که این عزیمت علاوه بر بروز مشکلات متعدد برای شهروندان پاوه ای، هزینه های اضافی بسیاری را نیز به آنها تحمیل کرده است.

فرسودگی و قدمت چندین ساله بیمارستان کنونی شهرستان پاوه باعث شد که به احداث ساخت بیمارستانی جدید و با ظرفیت پذیرش بالاتر و امکانات کامل تر اقدام شود.

بر این اساس، ساخت این بنا از ۶ سال پیش آغاز شد اما پس از گذشت این سالها این بیمارستان با فعالیتی کند در روند ساخت همچنان به صورت نیمه کاره باقی مانده و به بهره برداری نرسیده است.

اكنون ساختمان جديد الاحداث اين بيمارستان مراحل ساخت خود را با كندي سپري مي نمايد به طوري كه علاوه بر ساخت آن از مصالح ساختماني غير مطلوب  و غير مقاوم استفاده مي كنند.

براساس گزارشات رسيده به اين پايگاه خبري نه تنها در احداث اين بيمارستان 70 تخته پاوه سرعت لازم در پيش گرفته نمي شود بلكه نظارت لازم بر آن نيز وجود ندارد در حالي كه هر روز مردم اين شهرستان براي انجام مداوا و تردد به مركز استان متحمل هزينه ها و مشكلات زيادي مي شوند.

رئيس شبكه بهداشت و درمان پاوه در گفتگويي با خبرنگار ما در اين باره اظهار داشت:متاسفانه بیمارستان قدس پاوه پاسخگوی نیاز جمعیت ۵۹ هزار نفری پاوه نیست و در این راستا بیمارستان جدیدالاحداث برای اتمام و تجهیز کامل به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

دكتر جهانبخش ولدبيگي افزود:اين بيمارستان كه قرار بود به مدت 4 ساله به مرحله بهره برداري برسد متاسفانه تاكنون به مرحله اتمام نرسيده است.

ويبا بيان اينكه مبلغ تكميلي اين پروژه به ميزان 15 ميليارد تومان است گفت: تاكنون بيش از 4 ميليارد تومان، صرف احداث اين ساختمان شده است.

ولدبيگيبا بيان اينكه عدم نظارت مسئولين در احداث اين ساختمان در طي مدت 6 سال باعث به وجود آمدن مشكلات عديده اي براي اين بيمارستان شده است ادامه داد: نبود انشعاب گاز، آب و دستگاههاي تهويه ساز هوا به علت نبود انشعاب برق، عدم ثبت درست شدن محوطه بيمارستان در متن قرارداد وزارت بهداشت با وزارت راه ، نبود مكاني براي دياليز و مكاني براي ام.‌آر.‌آی یا سی.تی.اسکن و استفاده از مصالح ساختماني درجه سه در احداث ان از جمله مواردي است كه باعث مشكلات عديده براي اين بيمارستان شده است.

وياظهار كرد: بنا به گفته مهندسين پروژه ،احداث اين بيمارستان در حال ساخت را، 74 درصد پيشرفت فيزيكي اعلام كرده اند كه با مراجعه به اين بيمارستان تنها 40 درصد از اين بيمارستان احداث شده است.

ولدبيگيدر بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: شركت بركت تلمتاثر از ستاد اجرائی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نيز در سال گذشته قول مساعد براي تكميل و تجهيز اين بيمارستان به ارزش 25 ميليارد تومان در نظر گرفته بود كه متاسفانه وزارتخانه به سبب آنكه در شهرستان پاوه طرح سلامت الكترونيك را اجرا نموده اند از مساعدت اين مبلغ خودداري ورزيدند.

رئيس شبكه بهداشت و درمان پاوه افزود:درصورتي كه شركت بركت تل در احداث اين بيمارستان ما را ياري دهد در شش ماه آينده به مرحله بهره برداري مي رسد و در غير اين صورت تا پايان سال 95 به مرحله اتمام مي رسد.

ويبا بيان اينكه نظارت كافي و لازم در اين بيمارستان به عمل نيامده است گفت: در پي بازديدي كه با يكي از كارشناسان در حوزه عمران از اين بيمارستان به عمل آمد وي مصالح بكاررفته در اين پروژه را درجه 3 عنوان كرد.

 

رئيس اداره راه و شهرسازي پاوهنيز در گفتگويي با ما اظهار داشت: نظارت كاملي از سوي اداره راه و شهرسازي پاوه بر روند احداث اين پروژه به عمل آمده است.

شهرياري افزود: مصالح بكاررفته در اين پروژه از مصالح استاندارد و در سطح درجه 1 است.

وي تنها مشكل اين پروژه را نبود اعتبارات خواند و گفت: اين پروژه به اعتباراتي بالغ بر 9 ميليارد تومان جهت تكميل آن نياز دارد.

 

شايان ذكر است نظارت احداث ساختمانهاي دولتي در سطح شهر بر عهده وزارت راه و شهرسازي است.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد