منوچهری با انتقاد از تعداد کم اورژانس‌های بیمارستانی:

اورژانس‌های بیمارستانی نیازمند امکانات و بودجه‌ مناسب

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293166|18:37 - 1394/06/25
نسخه چاپی
اورژانس‌های بیمارستانی نیازمند امکانات و بودجه‌ مناسب
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه اورژانس‌های بیمارستانی باید سامان‌دهی شوند، گفت: وزارت بهداشت باید امکانات و بودجه‌ معقولی برای سامان‌دهی اورژانس‌های بیمارستانی اختصاص دهد.

به گزارشهزار ماسوله، نعمت‌الله منوچهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت تحول اورژانس‌های بیمارستانی در کشور، افزود: واقعیت آن است که در کشور تعداد اورژانس‌های بیمارستانی کم است و همین عامل باعث می‌شود خدمات نامطلوبی به بیماران ارایه شود.

نماینده مردم پاوه، جوانمرد، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی باید ساماندهی شده و پایگاه‌های جدید در این رابطه تاسیس شود همچنین باید امکانات و تجهیزات مناسب نیز به اورژانس‌ها ارایه شده تا بیماران بتوانند از خدمات خوبی بهره‌مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی نیز مزید بر علت شده و ارایه خدمات نامطلوب در اورژانس‌های بیمارستانی را شدت می‌بخشد، تصریح کرد: این درحالی است که وزارت بهداشت باید تمهیداتی برای ورود نیروی انسانی به اورژانس‌های بیمارستانی بیاندیشد چراکه در صورت کمبود آن، مشکلات حوزه سلامت دو چندان می‌شود.

وی یادآور شد: متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود که در راهروی اورژانس‌های بیمارستانی نیز بیمار بستری شده و به جهت کمبود امکانات و تجهیزات نمی‌تواند خدمات مطلوبی را دریافت کند و بیماران پشت در آی‌.سی.یو یا سی.سی.یو نیز تحت درمان قرار می‌گیرند.

منوچهری تاکید کرد: وزارت بهداشت باید امکانات و بودجه‌ معقولی برای سامان‌دهی اورژانس‌های بیمارستانی اختصاص دهد چراکه با اجرای طرح تحول سلامت انتظار از ارایه خدمات مطلوب در حوزه بهداشت و درمان افزایش یافته است و اگر به آن بی‌توجهی شود منجر به تغییر مسیر و درنهایت شکست چنین طرح عظیمی خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت باید در کنار اختصاص بودجه و امکانات مناسب، نظارت دقیقی بر نحوه ارایه خدمات به بیماران دراورژانس‌های بیمارستانی داشته باشد تا خللی در روند برنامه‌های این وزارتخانه ایجاد نشود./

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد