امام جمعه پاوه:اختلاف، عامل نابودي امت هاي پيشين و مسلمانان بوده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293150|17:42 - 1394/06/21
نسخه چاپی
امام جمعه پاوه:اختلاف، عامل نابودي امت هاي پيشين و مسلمانان بوده است
امام جمعه پاوه وجود اختلاف را عامل نابودی امت‌های پیشین عنوان کردند و گفتند: این شکل اختلاف در عصر ما هم در بین علماء وجود داشته و هرکس به قول یک عالم دینی عمل می‌نماید و این احزاب و صنف‌ها به نحوی تربیت‌یافته‌اند که بدترین خود را با بهترین دیگران معاوضه نمی‌کنند دیگران را به شرطی می‌پذیرند که همراه آن‌ها باشند و اگر به فکر نباشیم روزی باعث نابودی ما هم خواهد شد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه؛حاج ماموستا ملا قادر قادریدر خطبه‌های نماز جمعه این هفته (20 شهریور ۹۴) که با حضور باشکوه مردم مسلمان در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ گفتند: کسی که به نام امت محمد در خیل عظیم امت رسول‌الله ثبت‌نام کرده و در شناسنامه‌اش مسلمان نوشته‌شده و اقرار به شهادتین نموده باید در عمل هم محمدی باشد که اگر چنین نباشد یقیناً ضرر کرده است.

امام‌جمعه پاوهافزودند: ریشه اکثر مشکلات جوامع به انسان‌ها برمی‌گردد. فساد، فتنه، نزاع، تعدی به اموال و ناموس مردم، خود انسان‌ها هستند و در آیه 41 سوره روم آمده است «ظَهَرَ الفَسَادُ فِي البَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ»

ایشانگفتند: در اواخر عمر مبارک حضرت رسول (ص) یاران باوفایش به گرد آن حضرت حلقه‌زده و گفتند ای رسول خدا بعد از شما چکار کنیم؟ حضرت فرمودند: منهج و طریق سعادت را به شما نشان می‌دهم و بعد از من نیز عالمان و آگاهان جانشین من هستند و در منبر و محراب من از دین پاسداری می‌کنند و به تبلیغ رسالتم می‌پردازند که اگر به آن‌ها تمسک بجویید و از علما پیروی کنید هیچ مشکلی نخواهید داشت.

ماموستاقادری سپس به دشمنان همیشگی مسلمانان اشاره کردند و گفتند: شیطان، دشمنان اسلام از قبیل یهود نصاری، منافقین و نفس اماره باسوء دشمنان انسان‌ها هستند.

ایشانمنافقین را از کفار بدتر دانستند و افزودند: کفار جبهه مشخصی داشته و در صورت و سیرت و رنگ مشخصی جلوه می‌کنند اما منافقین در کنار من وتو نماز خوانده، دعا می‌کنند و لباس اسلام را به تن دارند ولی در نهان تحریک و تخریب و تضعیف و غیبت و تهدید می‌کنند.

خطیب جمعه پاوهجهد علماء، بخشش و بذل اغنیاء، دعای فقراء و جهاد اصفیاء را راه‌های مبارزه با دشمنان مسلمانان و طریق حفظ دین عنوان کردند و گفتند: دین اسلام در سایه لطف خداوند و تلاش این چهار گروه که همواره برای ترقی اسلام جهاد کرده‌اند تاکنون در مقابل هجمه‌های همیشگی دشمنان سرپا ایستاده است.

ماموستا قادریوجود اختلاف را عامل نابودی امت‌های پیشین عنوان کردند و گفتند: این شکل اختلاف در عصر ما هم در بین علماء وجود داشته و هرکس به قول یک عالم دینی عمل می‌نماید و این احزاب و صنف‌ها به نحوی تربیت‌یافته‌اند که بدترین خود را با بهترین دیگران معاوضه نمی‌کنند دیگران را به شرطی می‌پذیرند که همراه آن‌ها باشند و اگر به فکر نباشیم روزی باعث نابودی ما هم خواهد شد.

ایشاننتیجه این اختلافات را کشتار و مهاجرت مسلمانان عنوان کردند و گفتند: امروزه شاهدیم که هزاران انسان مسلمان دارند به بلاد اروپایی راهی می‌شوند تا آنجا که پاپ رهبر مذهبی مسیحیان کاتولیک، اروپاییان را مورد خطاب قرار داده و برای جلوگیری از تمرکز یافتن مسلمانان از آنان خواسته است تا هر روستا و قصبه و محله در اروپا یک مسلمان را در خود جای دهد تا به این وسیله جلوی قدرت و مرکزیت مسلمانان در اروپا گرفته شود و همواره تحت فرمان و فرهنگ آن‌ها باشند اگرچه این پیام که به حقوق انسان‌ها توجه کرده‌ جای تقدیر است ولی در باطن جای بحث و نظر است.

ویعلت جنگ‌ها و فتنه‌ها و فساد در میان مسلمانان را دوری از خدا و برنامه قرآن معرفی کردند و گفتند: در هر حال این فتنه‌ها آزمایش الهی‌اند و وقوع جنگ، فتنه و هر فسادی در روی زمین برای آن است که ما مسلمانان از خواب غفلت بیدار شده و از آن‌ها درس بگیریم و امروز بر ما تکلیف است از خدا بخواهیم که این جنگ‌ها و فتنه‌ها نتیجه‌اش به نفع اسلام و مسلمین تمام شود.

خطیب جمعه پاوهبه سفر معنوی حجاج اشاره کردند و گفتند: از حاجیان انتظار می‌رود در این سفر معنوی و سراسر خیروبرکت و احسان بیشتر به مسائل معنوی بپردازند و کمتر در فکر خرید اجناس و بازار باشند و خود را از بار آن کامل کنند و امید است با قبول حج، صحیح و سلامت به میان خانواده‌هایشان بازگردند.

ماموستا قادریدر پایان سخنان خویش خطاب به برادران و خواهرانی که عازم سفر حج هستند، گفتند: پدران و مادران شما که اکنون در قید حیات نیستند و به هنگام حیات واجب الحج نبوده‌اند بجای خرید حج برای آنها، وجه مربوطه را در امورات خیریه و خرید موقوفات برای آنان خرج نمایید تا این باقیات‌الصالحات برای همیشه باقی بماند و یا برای فقرای منطقه هزینه نمایید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد