دشه روستای آبشار و چشمه ها

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293140|13:53 - 1394/06/17
نسخه چاپی
دشه روستای آبشار و چشمه ها
روستای دشه در حدود 10 کیلومتری شهرستان پاوه در شمال غربی استان کرمانشاه قرار دارد. نام این روستا را می توان از ریشه آن یعنی دژکه به معنی قلعه، مستفاد نمود. زیرا در این روستا، قلعه‌‌هایی وجود دارد.

به گزارشهزار ماسوله، مهمترین قلعه "قلعه پاسکه" است که در بالای آن یک فرورفتگی شبیه به حوض با قدمت تاریخی وجوددارد قله "به روژ"(کله قندی) در مرتفع ترین نقطه روستا است و به سه قسمت تقسیم می شود منظره دل انگیز در ارتفاعات بالا به چشم می خورد .

جنگل تپه‌ول از زیباترین مناظر طبیعی مشرف بر این روستا است و از قله بروژ چشم‌انداز سرسبزی بر این روستا نمایان است از دیگر نعمت های طبیعی می توان به وجود چشمه‌های "هانه کوان، سیاسه ر، هوالیس، ده ره تفی، هیلاو و ..." اشاره کرد.

همچنین آبشار دشه در دل باغ‌های گردو و انار روستای دشه خودنمایی می‌کند و آب این آبشار پس از عبور از رودخانه پاوه رود وارد رودخانه بزرگ سیروان می‌شود.

قهوه خانه سنتی "هانه کوان" مکان دیدنی و فرح بخش روستای دشه است که چشمه ای در آن جریان دارد. اگر می خواهید به مکان های زیارتی روستا سری بزنید از آرامگاه شیخ حبیب الله نقشبندی و شیخ شهاب دیدن فرمایید.

روستاییان به شغل دامداری و باغداری مشغولند. بیشتر به شغلهای فصلی رجوع می کنند مانند گردوشکنی، سقزچینی و ... و گردو و انار و توت دست رنج باغداران دشه است .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد