«با خدا می‌رقصم» بهترین فیلم مستند جشنواره جاهورینا بوسنی شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293135|19:55 - 1394/06/15
نسخه چاپی
«با خدا می‌رقصم» بهترین فیلم مستند جشنواره جاهورینا بوسنی شد
فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» به کارگردانی هوشنگ میرزایی جایزه بهترین فیلم مستند نهمین جشنواره بین المللی جاهورینا بوسنی و هرزگوین را به خود اختصاص داد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از خبرگزاري فارس،بنا بر اعلام دبیر جشنواره این فیلم بیننده ها و داورهای جشنواره را تحت تاثیر خود قرار داده است . فیلم با خدا می رقصم همزمان در بخش مسابقه جشنواره فیلمهای مستند و تجربی آرکی پل اندونزی در شهر جاکارتا و با حضور کارگردان فیلم هوشنگ میرزایی و فیلمبردار مجید قربانی فر در سفارت فرانسه در جاکارتا به نمایش در آمد که با استقبال روبرو شد .

فیلم «با خدا می‌رقصم» از بین 2763 فیلم از 117 کشور دنیا برای بخش مسابقه جشنواره جاهورینا بوسنی و هرزگوین انتخاب شد. در این  جشنواره 92 فیلم از 28 کشور دنیا برای بخش مسابقه حضور داشتند که این فیلم توانستجایزه بهترین فیلم مستند را به خود اختصاص بدهد. فیلم «باخدا می‌رقصم» در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره به نمایش در آمد .

جشنواره جاهورینا که رویدادی متمرکز بر دستاوردهای هنری در حوزه فرهنگ است، در بخش‌های رقابتی داستانی کوتاه و تجربی و مستند کوتاه و  بخش‌های جنبی مختلف ازجمله اکولوژی، توریسم و غیره برگزار می‌شود. نهمین دوره این جشنواره از روز 26 تا 29 آگوست برابر با 4 تا 7 شهریور با حضور فیلم‌هایی از سرتاسر جهان در شهر پاله بوسنی برگزار شد .

فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» داستان زندگیپیرمرد کرد نابینای پاوه ای کاک علی بدری ست که باوجودیکه نمی بیند سوزن نخ می کند و خیاطی می کند.او از راه خیاطی امرار معاش می کند و از این راه توانسته است باغ زیبایی بخرد و در آن درختان میوه بکارد و به رقص و پایکوبی بپردازد.کاک علی با وجود ناتوانی و معلولیتی که دارد از روحیه سرخوش و زنده‌ای برخوردار است و تمام وجود او سرشار از میل به زندگی است.

فیلم مستند «با خدا می‌رقصم» تاکنون حضور موفقیت آمیزی در جشنواره‌های داخلی و خارجی داشته است و در جشنواره‌های معتبر داخلی هشتمین جشنواره سینما حقیقت و سی و بکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و چهل و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در بخش مسابقه به نمایش درآمده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد