برگزاری همایش روزی با کودک ونوجوان

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293091|14:24 - 1394/06/01
نسخه چاپی
 برگزاری همایش روزی با کودک ونوجوان
همایش روزی با کودک ونوجوان به همت موسسه نسیم هورامان و با حضور نوآموزان پیش دبستانی های شهرستان وتعدادی از دانش آموزان ابتدایی مدارس برترین های علمی و ورزشی ،پیشکسوتان فرهنگی ،مدیران پیش دبستانی ها وخانواده های نوآموزان در محل سالن ارشاد اسلامی برگزار گردید.

به گزارشهزار ماسوله، همایش روزی با کودک ونوجوان با همت موسسه نسیم فرهنگ هورامان وهمکاری آموزش وپرورش پاوه ،شورای اسلامی شهر ،شهرداری ،ارشاد اسلامی واتاق اصناف پاوه و با حضور نوآموزان پیش دبستانی های شهرستان وتعدادی از دانش آموزان ابتدایی مدارس برترین های علمی و ورزشی ،پیشکسوتان فرهنگی ،مدیران پیش دبستانی ها وخانواده های نوآموزان در محل سالن ارشاد اسلامی برگزار گردید.

؛دراین مراسم ابتداء مدیر مؤسسه فرهنگی ادبی نسیم فرهنگ هورامان ضمن خیر مقدم به حاضران و تقدير و تشكر از اموزش و پرورش در برگزاري اين مراسم در خصوص  نقش واهمیت زبان مادری خواندن ونوشتن سخنانی را ایراد کرد.

ابراهیم شمس با اشاره به نقش و جايگاه كودكان در جامعه اظهار داشت : کودکان ونوجوانان  سرمایه های ارزشمند و آینده سازان  مملکت ودیارمان هستند.وما امروز جمع شده ایم تا شاهد هنر نمایی کودکان ونوجوانان دیارمان باشیم .

وي گفت: قرائت آیاتی از کلام الله مجید، سروده های دینی ، دکلمه و شعر واجرای زیبای هنرمندان شهرستان با سیاچمانه، تقلید صدا ، موسیقی از برنامه هاي اين همايش خواهد بود.

وي ادامه داد: کودک با کاربرد درست مهارت های زبانی می تواند به خوبی خواست ها، نیازها، اندیشه ها و احساسات خودرا به دیگران منتقل کند و آن ها را از دیگران دریافت کند.

در این مراسم نونهالان شهر با لباس زیبای محلی با شور و شعف فراوان بدور از هر گونه استرس و دلهره ای با لهجه زیبای کودکانه خود بهترین سروده ها ،اشعار و دکلمه ها را با زبان شیرین مادری (هورامی،کردی) تقدیم حضار نمودند . استقبال خانواده ها از مراسم در نوع خود بی نظیر بود چون به جرات می توان گفت این اولین برنامه ای بود که به همه  کودکان علاقمند اجازه داده شد تا هر آنچه را دل دارند در میان خیل عظیم حضار به نمایش بگذارند . حال و هوای مراسم حاکی از آن بود که فعالیت جمعی از عزیزان برای زنده نگه داشتن زبان شیرین مادری به ثمر نشسته و نونهالان پاکدل به بهترین شیوه سروده های آنها را دکلمه می نمودند این در حالی است که تا پنج  سال قبل کمتر  دانش آموزی قادر بود نوشته ای هورامی یا سورانی را قرائت نماید. 

برای برپایی این مراسم اعضای انجمن ادبی چندین هفته برنامه ریزی نمودند و بزرگورانی از سطح شهر ،شورا و شهرداری ،ارشاد اسلامی ، اتاق اصناف،اداره آموزش و پرورش (مراکز پیش دبستانی) یار و یاور موسسه بودند . 

نقش کاک هادی سپنجی به عنوان دبیر انجمن ادبی و مجری برنامه و خانم هاوژین جمیلی که با عشق و علاقه ای وصف ناپذیر و چهره ای خندان و بشاش هدایتگر نونهالان در روی صحنه بودند مشهود و قابل ستایش بود. اگرچه فضای سالن ارشاد مملو از جمعیت مشتاق بودو تعدادی تا آخرین لحظات برنامه ایستاده نظارگر فعالیت و برنامه فرزندان خود بودند اما احساس خستگی از چهره تمامی حضار بدور بود زیرا والدین به عشق فرزندان خود آمده بودند و سرمست و خوشحال از اجرای برنامه فرزندان دلبندشان بودند. در این مراسم کاک ابراهیم شمس در راستای حفظ زبان مادری مطالب زیبای را ایراد نمودند و با بیان این مطلب که در دانشگاه پیام نور مریوان چندین سال است که زبان هورامی تدریس می شود اظهار امیدواری کرد  که در سطح شهرستان پاوه نیز گامهای مهمی از طرف موسسه و دیگر نهادها  در این راستا برداشته شود.  کاک همایون محمد نژاد فعال فرهنگی نیز با قرائت شعر و ایراد سخنانی کوتاه از تمامی برگزار کنندگان مراسم تشکر نمودند. 

اشعار قرائت شده تعدادی از نونهالان از سروده های اعضای انجمن به وِیژه کاک فتح الله رضایی، کاک قیوم دانشور ،ملا عثمان رحیمی و مرحوم کاک یوسف رسول آبادی بودند. آواز و آهنگی دلنشین در قالب سیاچه مانه توسط نوجوان اروین شکری اجرا شد که جمع حاضر در سالن را به وجد آورد شعر زیبای این گورانی از اشعار آقای عطا حیدری (تحت عنوان هورامانم هه ن  ) بود. در پایان مراسم جوایز و بسته های فرهنگی تقدیم نونهالان عزیز (اعم از قرائت کنندگان شعر و قصه و قهرمانان نام آور و افتخار آفرین  شهر پاوه )شد و تمامی حضار با ابراز تشکر و قدر دانی سالن ارشاد را ترک و با به یادگار گذاشتن خاطره ای ماندگار رهسپار خانه های خود شدند. 

در پایان هدایایی به کودکان ونوجوانان ومربیان پیش دبستانی اهداء گردید.

با تشكر از مدير وبلاگ شمالوو نودشه ي در ارسال مطلب

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد