فرماندار پاوه: خدمات نظام در این شهرستان ارزنده است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293085|16:45 - 1394/05/31
نسخه چاپی
فرماندار پاوه: خدمات نظام در این شهرستان ارزنده است
فرماندار پاوه با اشاره به نقش مردم پاوه در پیروزی، شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی و همراهی با مسوولان نظام گفت: خدمات جمهوری اسلامی در این شهرستان مرزی تاکنون ارزنده و مهم بوده است.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با برشمردن اقدامات مردم این شهرستان در دوران عمر با برکت انقلاب اسلامی افزود: خلق حماسه 26 مرداد 58 و استقبال بی نظیر از مقام معظم رهبری در مهر ماه 1390 از برجسته ترین آنها است.
ایده پور در ادامه به مقایسه تعدادی از شاخصهای خدمت در شهرستان پاوه در سه بخش قبل از انقلاب اسلامی، ابتدای انقلاب اسلامی تا پایان دولت دهم و دو ساله دولت یازدهم پرداخت.

* مخابرات و برق
وی گفت: در بخش مخابرات و ارتباطات قبل از انقلاب در کل پاوه که در آن زمان شامل کل اورامانات ( شهرستانهای پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) بود فقط یک مرکز 370 شماره ای مغناطیسی وجود داشت که از ابتدای انقلاب تا پایان دولت دهم تمامی روستاهای شهرستان دارای تلفن ثابت خانگی بوده و 16 ایستگاه BTS و2 مرکز IDSL راه اندازی شده و این شاخص در دوره فعالیت دولت یازدهم به 35 ایستگاه BTS و 15 مرکز IDSL رسیده است
در بخش برق قبل از انقلاب اسلامی در اورامانات فقط شهر پاوه و روستاهای جاده اصلی برق داشتند و آن هم شبانه روزی نبود، از ابتدای انقلاب تا پایان دولت دهم کلیه روستاهای دارای سکنه برق دار شدند و در زمان فعالیت دولت یازدهم نیز برق رسانی به روستای شیخان، اصلاح و توسعه شبکه برق به طول 10 کیلومتر، برق رسانی به پاسگاههای مرزی 12 مورد و نصب پست هوایی 10 دستگاه و واگذاری پنج هزار اشتراک انجام شده است.

* آب و فاضلاب
فرماندار پاوه در ادامه گفت: در بخش آب و فاضلاب قبل از انقلاب فقط مخزن آب شرب سراب هولی و شبکه فاضلاب شهر پاوه بصورت سنتی بوده که از ابتدای انقلاب تا پایان دولت دهم 10حلقه چاه عمیق حفر، هشت مخزن آب شرب احداث، احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر پاوه، احداث شبکه فاضلاب در سطح شهرها و تعدادی از روستاهای دارای سکنه و اغلب روستاهای دارای سکنه دارای مخزن آب و شبکه آبرسانی با قدمت بالا می باشند.
وی افزود: این شاخص در دولت یازدهم شامل توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب شهری به طول 55 کیلومتر و روستایی به طول یک کیلومتر، توسعه و اصلاح شبکه آب شهری بطول 35 کیلومتر و روستایی بطول 15 کیلومتر رسیده است.

* ورزش
ایده پور اظهار کرد: در بخش ورزش قبل از انقلاب فقط یک سالن ورزشی در پاوه وجود داشت که از ابتدای انقلاب اسلامی تا پایان دولت دهم سرانه فضای ورزشی به 15/1 متر مربع رسیده، یک استخر سرپوشیده و چهار زمین ورزشی روباز نیز احداث شد که در این شاخص در دولت یازدهم سرانه فضای ورزشی به 41/1 متر مربع افزایش یافته است.

* بخش فرهنگی
وی گفت: در بخش کتابخانه ها قبل از انقلاب اسلامی فقط یک کتابخانه با سه هزار جلد کتاب در پاوه و اورامانات وجود
داشت که از ابتدای انقلاب تا پایان دولت دهم به پنج کتابخانه با 54 هزار جلد کتاب رسید و در دولت یازدهم به 65 هزار جلد کتاب در این پنج کتابخانه افزایش یافت.
فرماندار پاوه میزان باسوادی در این شهرستان را قبل از انقلاب 38 درصد، از ابتدای انقلاب تا پایان دولت دهم 94 درصد زیر50 سال و در دولت یازدهم 7/97 درصد زیر50 سال اعلام کرد.
ایده پور در خصوص پوشش شبکه های صدا و سیما نیز گفت: قبل از انقلاب فقط یک شبکه بصورت رله در شهر پاوه وجود داشت که از ابتدای انقلاب تا پایان دولت دهم کل شهرستان تحت پوشش شبکه های صدا و سیما قرار گرفت و در دولت یازدهم هشت ایستگاه دیجیتال در شهرستان راه اندازی شد که شبکه های صدا و سیما را با کیفیت عالی پخش می کند.
فرماندار پاوه افزود: در بحث فضاهای آموزشی قبل از انقلاب فقط مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسط بصورت محدود موجود بود که بعد از انقلاب هم اکنون100 واحد آموزشی، فنی و حرفه ای و دو واحد آموزش عالی شامل دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی، کاربردی در شهرستان فعال شده است.

* بهداشت و درمان، راه و گازرسانی
فرماندار پاوه در ادامه همچنین گفت: در بخش راه، مجموع کل راههای منطقه حدود 300 کیلومتر که بیشتر آن بصورت خاکی بود و در ابتدای انقلاب تا پایان دولت دهم به دو برابر رسید که 500 کیلومتر آن بصورت آسفالت است و در دوره فعالیت دولت یازدهم دو جاده روستایی شرکان و شیخان بطول 10 کیلومتر، بهسازی و آسفالت پنج راه روستایی بطول 17 کیلومتر، سه کیلومتر روکش آسفالت، نصب چهار کیلومتر گاردریل و نیوجرسی و بهسازی و اصلاح 35 نقطه حادثه خیز در شهرستان انجام شده است.
وی افزود: در بخش بهداشت و درمان قبل از انقلاب یک بیمارستان و فقط چهار درمانگاه در پاوه وجود داشت که از ابتدای انقلاب اسلامی تا پایان دولت دهم بیمارستان، هشت مرکز بهداشتی، درمانی، 25 خانه بهداشت روستایی، سه مرکز فوریتها رسیده و عملیات اجرایی احداث بیمارستان 64 تختخوابی شهر پاوه نیز آغاز شده است.
وی اضافه کرد: این شاخص در دولت یازدهم به افتتاح یک مرکز فوریتهای پزشکی، راه اندازی بخشهای ICU و CCU، بخش فیزیوتراپی، راه اندازی کلینیک دندانپزشکی و کلینیک تحصصی با جذب و بکارگیری تخصص های پایه قلب، زنان، کودکان، جراحی عمومی، بیهوشی، داخلی، رادیولوژی، پائولوژیست، توسعه آزمایشگاه، فراهم کردن بستر اینترنتی و اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان اجرا شد.
ایده پور گازرسانی به شهرهای پاوه و بانه وره و 10 روستای پاوه را از دیگر خدمات نظام در این شهرستان عنوان کرد.
شهرستان پاوه با بیش از 59 هزار نفر جمعیت در 122 کیلومتری شمال غرب کرمانشاه قرار دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد