مرز کوله بری شوشمی بسته شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293078|14:35 - 1394/05/29
نسخه چاپی
مرز کوله بری شوشمی بسته شد
بنا به اخبار و گزارشات موثق رسیده به این پایگاه خبری تحلیلی ، بنا به طی حکمی از وزارت کشور این مرز کوله بری شوشمی را تا اطلاع ثانوی بسته و تردد کوله بران را جهت صادرات و واردات کالاهای جزءی و قانونی ممنوع اعلام کرده اند.

به گزارشهزار ماسوله، برخی مرزنشینان شهرستان پاوه در سالهای گذشته معیشت خود را از طریق تردد در مرز و واردات و صادرات جزیی کالا از طریق کوله بری تامین می کردند، اما بتدریج با جدی شدن بحث حفظ امنیت در مرزها، تردد آزاد کول بران با دشواری​هایی همراه شد ولی با این حال برای تامین روزی خود باز هم حاضر بودند خطرهای تردد در مرز را به جان بخرند.

در پی آن مسئولان را بر آن داشت تا طرح تجارت چمدانی را راه اندازی کنند و به عبارتی، تردد کول بران و مرزنشینان در دو سوی مرز با اعمال نظارت هایی همراه بود و بر این اساس بازارچه های مرزی فعال شد و کارت هایی با سهمیه های مشخص برای مرزنشینان صادر شد تا بتوانند ماهانه یک یا دو بار در مرزهایی که بازارچه های مرزی فعال دارد ، تردد و برای تامین مایحتاج خود از طریق واردات و صادرات کالا اقدام کنند.

در آغاز اجرایی این طرح بیش از 3200 دفترچه برای مرززنشینان پاوه صادر شد، و به تدریج و بعد از گذشت سه سال اکنون تعداد این کارتهای کوله بری مرزنشینی با بیش از 50 هزار نفر تحویل تعاونی های مشخص شده در سطح شهرستان پاوه شده است.

در ابتدای این طرح که دفترچه های کوله بری به تعداد 3200 عدد در بین مرزنشینان مورد استفاده قرار می گرفت به دلیل سوء استفاده سودجویان که به قرار هر ماه کمتر از 30 هزارتومان را به صاحب دفترچه پرداخت می کردند با ساماندهی خاص این مرز کوله بری و حذف سودجویان عملا میزان مبلغ پرداختی به مرزنشینان را افزایش دادند.

اکنون نیز پس از گذشت یک سال طرح جایگزین نمودن کارتهای الکترونیکی را اجرایی و در پی آن بیش از 50 هزار نفر از مردم که به طرق مختلف چه حتی اگر ساکن شهرستان پاوه نبوده اند ثبت نام کرده اند.

بنا به اخبار و گزارشات موثق رسیده به این پایگاه خبری تحلیلی اکنون نیز بنا به طی حکمی از وزارت کشور این مرز کوله بری شوشمی را تا اطلاع ثانوی بسته و تردد کوله بران را جهت صادرات و واردات کالاهای جزءی و قانونی ممنوع اعلام کرده اند.

در این باره سایت هزارماسوله با تماس با فرماندار پاوه علت این امر را جویا شد که متاسفانه پاسخگو نبود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد