از بحران كم آبي در پاوه تا پوزش رئیس اداره آب و فاضلاب شهری از شهروندان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293077|10:46 - 1394/05/29
نسخه چاپی
از بحران كم آبي در پاوه تا پوزش رئیس اداره آب و فاضلاب شهری از شهروندان
مهندس سالم مرادی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری پاوه در تماس با هزارماسوله طی پیامی از مردم شهر پاوه بخاطر مشکلات ایجاد شده درتوزیع نامنظم آب در این چند مدت اخیر عذرخواهی و پوزش طلبيد.

به گزارشهزار ماسوله، بحران کم آبی و خشکسالی چندسالی است که استان کرمانشاه را با مشکل مواجه کرده است و در این میان اورامانات نیز از این مسئله مستثنی نبوده است. تا به اكنون شهر پاوه، به نسبت روستاهاي اطراف خود، كمتر با بحران كم آبي مواجه شده است و اين ناشي از تامين آب مورد نياز مردم از منابع مختلف بوده است.

از يك طرف كه روستايي مثل چورژي با دو هزار نفر جمعيت روزانه به ميزان تنها نيم ساعت از آب شرب برخوردار هستند، در برخي از محلات شهر پاوه كه روزانه به طور كامل از آب شرب استفاده كرده اند اين ميزان به چند ساعت در روز تقليل يافته است.

کاهش چشمگیر آب شرب شهرستان پاوه و همچنین کاهش سطح آب سفره های زیر زمینی به دلیل کاهش نزولات آسمانی در فصل بارش  این مسئله را می طلبد که مسئولین ذیرط از جمله امور منابع آب توجه بیشتری در جهت تامین آب به منظور برون رفت از این بحران داشته باشند.

بحران کم آبی در برخي از روستاهاي شهرستان پاوه به حدی است که مردم آب را از شهر خريداري کرده و يا از زمین با چاه آب روستا تامین می کنند.

در روزهاي اخير برخي از محلات شهر پاوه از ابتدا تا انتهاي خيابان مركزي كه شمار زيادي از جمعيت اين شهر را تشكيل مي دهد به مشكل كم آبي مواجه شدند به طوري كه روزانه با دريافت يك ساعت آب شرب، آب مورد نياز خود را از اطراف تامين مي كردند.

يكي از ساكنين اين محلات در گفتگويي اظهار داشت: ميزان آب شرب محله ما به يكباره كاهش پيدا كرد به طوري كه در شبانه روز ما به مقدار يك ساعت از آب شرب برخوردار هستيم و براي تامين آب مورد نياز از اطراف و حومه اين شهر اقدام مي كرديم.

وي افزود: مشكل كم آبي شهر پاوه به يك بحران تبديل شده است.

رئيس آبفاي پاوه نيز در گفتگويي با خبرنگار ما اظهار داشت: بدینوسیله امور آب و فاضلاب شهری پاوه از تمامی شهروندان محترم بویژه مناطق تپه کوله، خیابان مرکزی، شهرک نهضت و سایر نقاط مرتفع محلات شهر که بیشترین کمبود آب را در چند روز اخیر احساس کرده اند پوزش می طلبد.

سالم مرادي افزود: ضمنا علت عدم آبرسانی منظم ،سوختگی الکتروموتور و پمپ یکی از چاه های بیدمیری در عمق ۱۴۰ متری زمین بوده که با تلاش شبانه روزی همکاران آبفا در شهرستان و استان در تعویض الکتروموتور و راه اندازی مجدد چاه این امور در اسرع وقت آب رسانی به شهروندان را مطابق هفته گذشته ادامه خواهد داد.

وي در پايان گفت: در ضمن از مسئولین شهرستان پاوه؛ اداره راه و شهرسازی، شهرداری و اداره برق که این امور را در حل مشکل یاری کردند سپاسگزاریم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد