معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد

موافقت با ایجاد بازارچه مرزی باینگان

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293069|21:22 - 1394/05/27
نسخه چاپی
موافقت با ایجاد بازارچه مرزی باینگان
معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با ایجاد بازارچه مرزی 20 هکتاری سه‌راهی باینگان در این استان موافقت کرد.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از خبرگزاري فارس مجتبی نیک‌کردار صبح امروز در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان کرمانشاه ضمن موافقت با ایجاد بازارچه مرزی باینگان، آن را فرصتی مناسب برای توسعه منطقه دانست.

وی بیان داشت: با توجه به در دست اقدام بودن طرح ایجاد شهر جدید بانه‌وره در منطقه باینگان، راه‌اندازی بازارچه مذکور در رونق‌بخشی به این شهر جدید حائز اهمیت است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه اشتغال‌زایی این بازارچه که قرار است در سه‌راهی باینگان احداث شود را از مزایای دیگر آن برشمرد.

وی شکل‌گیری فعالیت اقتصادی در این بازارچه را همچنین موجب ایجاد یک جاذبه گردشگری برای این منطقه عنوان کرد و آن را یک امتیاز مثبت برای شهر جدید دانست.

عدم تأمین آب و مغایرت با طرح عمرانی ناحیه‌ای از جمله مشکلات پیش‌روی احداث این بازارچه بود که در این کارگروه مورد بحث قرار گرفت.

قرار گرفتن این بازارچه در جوار زمینی که برای ایجاد ناحیه صنعتی در نظر گرفته شده بود، ولی اقدامی در مورد تاکنون انجام نشده و مشکل تأمین آب ندارد، موجب شد تا مشکل آب آن منتفی شود و متقاضی طرح یعنی سازمان همیاری شهرداری‌های استان از روستاهای اطراف یا از طریق طرح همجوار مشکل آن را برطرف کند.

در مورد مغایرت با طرح عمران ناحیه‌ای نیز مطرح شد که با توجه به ایجاد شهر جدید در این منطقه بازارچه مذکور در آینده در دل شهر جای گرفته و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

طرح‌های دیگری همچون ایجاد پرورش کبک 5 هزار و 670 قطعه‌ای، پرواربندی 200 رأسی گوساله و چندین مورد تغییر کاربری در شهرستان‌های استان نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد