ادامه اتش سوزي ها در مراتع پاوه:

مراتعی که در آتش غفلت انسان ها می سوزند/اين بار مراتع كوه اتشگاه طعمه حريق شد

سرویس: صرفا جهت اطلاعکد خبر: 293066|11:10 - 1394/05/27
نسخه چاپی
مراتعی که در آتش غفلت انسان ها می سوزند/اين بار مراتع كوه اتشگاه طعمه حريق شد
شهرستان پاوه با دارا بودن پوششهای گیاهی متنوع و جنگل هاي بلوط، یکی از نقاط مهم استان به شمار می رود، اما طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و آتش سوزی های پیاپی، مراتع و جنگلهای آن با مشکلات زیادی رو به رو شده است.

به گزارشهزار ماسوله، شهرستان پاوه با دارا بودن پوششهای گیاهی متنوع و جنگل هاي بلوط، یکی از نقاط مهم استان به شمار می رود، اما طی چند سال اخیر به دلیل خشکسالی و آتش سوزی های پیاپی، مراتع و جنگلهای آن با مشکلات زیادی رو به رو شده است.

در طول سال جاري مناطق زيادي از شهرستان پاوه كه برخي از انها براي چندمين بار طعمه حريق شدند، خسارات زيادي را با نابودي بهترين مكان براي حيات پرندگان و خزندگان، به وجود آورده است.

مراتعي كه در سالهاي خشك و بي آبي با تنوع پوشش گياهي و درختان مختلف، همچنان استوار و با طراوت باقي مي مانند ولي در اثر سهل انگاري و غفلت بعضي از مردم یکی از خبرهای پرتکرار این روزها در سطح شهرستان شده است.

گزارش دریافتی از آتش سوزی وسیع در بالاتر از روستاي گلال، که با وزش باد به سمت ارتفاعات كوه آتشگاه در حركت بود سهل انگاري و غفلت در روشن کردن آتش توسط افراد را علت آن اعلام كردند.

خوشبختانه مهار اين اتش توسط نيروهاي مردمي و نيروهاي اداره منابع طبيعي بيش از سه ساعت به طول انجاميد.

در بسياري از اين آتش سوزي ها اگر حضور گسترده اين مردم جهت اطفاء حریق نباشد معلوم نیست در اين آتش سوزي ها چه خسارات افزوني به بار مي آورد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد