آيت الله علماء در مراسم حماسه 26 مرداد پاوه:

خلق حماسه پاوه نشان دهنده بصیرت و آگاهی ملت ایران بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293060|15:41 - 1394/05/26
نسخه چاپی
خلق حماسه پاوه نشان دهنده بصیرت و آگاهی ملت ایران بود
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، در مراسم سالروز حماسه شكست حصر پاوه كه در سالن امام خميني پاوه برگزار شد خلق حماسه پاوه را نشان از بصیرت و آگاهی این ملت دانست و گفت: این حماسه نشان داد که مردم ما آگاه و با بصیرت هستند و این بینش را ما باید حفظ کنیم.

به گزارشهزار ماسوله، آیت الله مصطفی علما در مراسم سالروز گرامیداشت حماسه پاوه که در محل سالن امام خمینی (ره) این شهرستان، برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور در میان مردم پاوه به سفر مقام معظم رهبری به این شهرستان و استقبال بی نظیر مردم این شهرستان از ایشان اشاره و مردم پاوه را مردمی حماسه آفرین معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: ۲۶ مرداد ، یادآور آن حماسه ها و شهادت ها است كه هميشه بايد زنده نگه داريم.

آیت الله علما در ادامه به سیاست دشمنان برای تجزیه و تقسیم کشورهای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: همین سیاست اول انقلاب نیز در ایران اتفاق افتاد اما خلق عرب از یک سو، ترک از یک سو، بلوچ از یک سو، کرد از یکسو .. به پا خواستند و در پاوه نیز همین اتفاق افتاد اما در این شرایط امام (ره) با قاطعیت ایستاد و اعلام کرد تا ۲۴ ساعت پاوه باید آرام بگیرد و اینگونه شد.

وی افزود: امروز هم همین سیاست وجود دارد که کشورهای اسلامی چون سوریه و یمن باید تقسیم شود.

وي تاکید کرد: این سیاست یک سیاست كهنه اي شده است اما آنها از سیاست استفاده می کنند و این جوانان ما هستند که باید در مقابل آن آگاه باشند.

وی یادآور شد: در آن سال ها امام با قاطعیت ایستاد و این سیاست را از بین برد و همه ایران یک ایران یکپارچه شد و این ایران یکپارچه و ۸۰ میلیونی است که می تواند قدرتمند باشد و در مقابل دنیا بایستد.

آیت الله علما افزود: بخاطر این اقتدار ایران است که رئیس جمهور آمریکا می آید و در تلویزیون می گوید اگر می توانستم پیچ و مهره های فناوری ایران را باز می کردم و این اگر می توانستم او نشان از قدرت ایران اسلامی است.

وی با اشاره به استکبار جهانی و استعمارگرانی که قصد دارند بین کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کنند تا حکومت بر آنها آسان باشد گفت: اینها همان ها بودند که تحمل پاوه، شهر هزار سنگر را نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، خلق حماسه پاوه را نشان از بصیرت و آگاهی این ملت دانست و گفت: این حماسه نشان داد که مردم ما آگاه و با بصیرت هستند و این بینش را ما باید حفظ کنیم.

وی با اشاره به برگزاری مراسم گرامی داشت پاوه گفت: منظور از این جلسه این است که ما باید این آگاهی را حفظ کنیم و خطرات از سوی دشمنان هنوز وجود دارد.

آیت الله علما با اشاره به شخصیت شهید چمران که شخصیتی عالم و عارف و الگو بود، گفت: وی برای حفظ این بصیرت و آگاهی صندلی مجلس را رها کرد و به میدان آمد.

وی تاکید کرد: فلسفه این جلسات و مراسمات که با زحمات زیادی تدارک دیده شده است به خاطر این است که این قضایا تایید شود و این بینش و بصیرت ما حفظ و ارتقا یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر امروز حکومتی مثل عثمانی وجود داشت آیا دشمنان می توانستند اینچنین  تاخت و تاز کنند؟ گفت: این سیاست هنوز وجود دارد و فرهیختگان ما باید بیدار باشند و بصیرت داشته باشند که مانع از اجرای این سیاست ها شوند.

وی افزود: امروز روز بیداری است و جوانان و مردم ما بیدار هستند و اینکه شش قدرت یک طرف میز می نشیند و یک قدرت یک طرف میز  نشان از قدرت ایران است و در تاریخ دیپلماسی دنیا بی سابقه بوده که چنین مسئله ای ۱۸ تا ۱۹ ماه طول بکشد که باز هم نشان دهنده قدرت ایران و متکی به بسیج و سپاه و... است و باید حفظ شود که با بصیرت ممکن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: تا زمانی که در خدمت اسلام هستیم شاد و سرافراز هستیم.

وی خطاب به مرد کرد نشین پاوه گفت: کرد و غیر کرد بودن اهمیت ندارد و آنچه نیرومند است محتوای اسلام است و این کلمه از دهان امام نمی افتاد و همین کلمه اسلام دنیا را دارد تسلیم می کند.

آیت الله علما اظهار داشت: سیاستمدار و تئوریسین و اهل کتاب و قلم و... در دنیا کم نداریم اما این محتوای اسلام است که پیروز است و همه چیز را نگه داشته و به همه چیز محتوا داده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد