بی اعتنایی دولت تدبير و اميد به روز خبرنگار در شهرستان پاوه!

سرویس: فرهنگ و هنرکد خبر: 293048|12:01 - 1394/05/24
نسخه چاپی
بی اعتنایی دولت تدبير و اميد به روز خبرنگار در شهرستان پاوه!
هر ساله 17 مرداد مصادف با شهادت محمود صارمی بعنوان روز خبرنگاردر شهرستان هاي مختلف استان كرمانشاه بخصوص توسط فرمانداري ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي مراسم های ویژه به مناسبت گرامي داشت روز خبرنگار برگزار می شود ولي امسال در شهرستان پاوه به این قشر زحمتکش جامعه هیچ توجه و اعتنايي نشد.

به گزارشهزار ماسوله، هر ساله 17 مرداد مصادف با شهادت محمود صارمی بعنوان روز خبرنگاردر شهرستان هاي مختلف استان كرمانشاه بخصوص توسطفرمانداري ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلاميمراسم های ویژه به مناسبت گرامي داشت روز خبرنگار برگزار می شود ولي امسال در شهرستان پاوه به این قشر زحمتکش جامعه هیچ توجه و اعتنايي نشد.

با آنكه شايد كمي از روز خبرنگار دير شده باشد و اين روز سپری شده است اما گفتنی ها و واقعيت ها را باید گفت…

اصحاب رسانه شهرستان پاوه خبرنگاران زحمتکشي هستند كه در گرما و سرمای سال همپای مسئولین در مراسم و برنامه هاي انان همراه بوده و به پوشش خبری اين برنامه هاي انان مي پردازند امابنا بر انكه دولت تدبير و اميد در حالي كه از حمايت هاي خود از خبرنگاران سخن مي راند ولي مسئولين شهرستان پاوه در اين روز هیچ اعتنايي به انان نداشتند.

در زماني كه از خبرنگاران به عنوان بازوی توانمند در انعکاس خدمات مسئولين در جامعه ياد مي شود در تنها روز اين قشر زحمتكش، كمترين توجه را به آنان روا مي دارند.

در حديثي از پيامبر بزرگوار اسلام(ص) است كه مي فرمايد: حق را بگو، و در راه خدا از ملامت هيچ ملامت گري نهراس. رسالت خبرنگار را كه به عنوان پلي در بين مسئولين و مردم قرار دارد بسي سنگين تر مي كند ، در بيان نقدهاي سازنده خبرنگاران كه حق طلبي و حق گويي از خصوصيات آنان است ،برخي ان نقدها را عاملي براي از دست دادن جايگاه خود دانسته و چه بسا در اصلاح آن نقد سازنده گامي بر نداشته اند.

خوشبختانه در شهرستان پاوه سايت هاي خبري تحليلي در بين مردم جايگاه خاص خود را پيدا كرده به طوري که در بيان دردهاي مردم به مسئولين، نقش بسزايي را ايفا مي كنند و در مقابل هم نقد سازنده انها در مرتفع نمودن مشكلات جامعه مي تواند راهگشای کاری مسئولان باشد.

اين روز به عنوان روز خبرنگار بهانه ای است تا از زحمات شبانه روزی فعالان رسانه اي در عرصه خبر و اطلاع رسانی تقدیر و تشکر شود اما امسال روز خبرنگار را در حالی پشت سر گذاشتیم که به جز برخي از مسئولين كه پيام تبريك را ارسال كرده بودند ، ديگر مسئولاني كه در طول سال همواره در انتشار اخبار آنان اقادام شده است، فراموش کردند با ارسال یک پیامک این روز را به اصحاب رسانه تبریک بگویند.

شب و روز و ایام تعطیل و غیر تعطیل براي اصحاب رسانه هيچ تفاوتي را ايجاد نخواهد كرد، و با انتشار اخبار شهرستان ، بار خبري را بر دوش مي كشند ، یادی از اين خبرنگاران در اين روز نشد.

به جز پيامك برخی از دوستان به جرات می توان گفت که هیچ یک از مسئولان شهری، خدمات بی دریغ خبرنگاران شهرستان پاوه را پاس نداشتند.

اين يادداشت صرفا در جهت پاس داشت اين روز براي خبرنگاران شهرستان پاوه است و هيچ وقت اين خبرنگاران ، بدنبال هدايا و کادو و … هیچ کس نبوده و نیستند .

با اين حال خبرنگاربا ارائه گزارشات ، اخبار و نقد خود در رفع مشكلات مردم است و در اين راه خستگی را با جان و دل می‌خرد و با گذشت از لحظات استراحت و آرامش خود ، ناملایمت‌ها و بی‌مهری‌ها را می‌پذیرداما رسالت خود را فراموش نمی‌کند!

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد