نماینده پاوه: وضعیت آب در منطقه اورامانات بحرانی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293042|18:50 - 1394/05/22
نسخه چاپی
نماینده پاوه: وضعیت آب در منطقه اورامانات بحرانی است
نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت دسترسی به آب نه تنها در شهرستان پاوه که در کل منطقه اورامانات بحرانی است و حتی شهرستان روانسر که منابع آبی خوبی داشته، اکنون در بخشی از روستاهایش دچار کم آبی شده است.

به گزارشهزار ماسوله، نعمت الله منوچهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه متاسفانه سد داریان تاکنون نتیجه مثبتی برای منطقه اورامانات نداشته است افزود: در برنامه بهره برداری از این سد اساسا منطقه اورامانات لحاظ نشده و تنها بر انتقال آب از این منطقه تمرکز شده است.
وی با اشاره به اینکه مسوولان امر قول اصلاح این موضوع در آینده را داده اند اظهار داشت: اولویت تامین آب شرب، صنعتی، کشاورزی، صنعتی، گردشگری، شیلات و باغات باید به منطقه اورامانات داده شود و طرح انتقال آب در مرحله بعدی باشد زیرا سد داریان متعلق به این منطقه است.
منوچهری در باره علت عدم بازگشایی مرز شوشمی پاوه نیز گفت: وزارت کشور، استانداری کرمانشاه و فرمانداری پاوه اقدامات لازم در این زمینه را انجام داده اند اما گیر کار در اقلیم کردستان عراق است و طرف عراقی با باز شدن مرز موافقت نمی کند.
به گفته نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس 'مسوولان اقلیم کردستان می گویند ما آمادگی لازم برای بازگشایی مرز را نداریم در حالی که واقعیت این نیست و افتتاح شوشمی فقط یک عزم و اراده جدی می خواهد.'
وی عنوان کرد: یکی از علل مخالفت با بازگشایی مرز شوشمی، درگیری و ناامنی در عراق و علت دیگر تحولات و تغییرات سیاسی در منطقه اقلیم کردستان است.
منوچهری در پایان با بیان اینکه چندی پیش به همراه معاونین استانداری و فرماندار پاوه به استانداری حلبچه رفتیم و برای بازگشایی مرز شوشمی با طرف عراقی رایزنی کردیم تاکید کرد: تا به نتیجه رسیدن موضوع پیگیر آن هستیم.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد