در جلسه کارگروه گردشگری استان تاکید شد:

بازگشایی ادامه‌مسیر غار قوری‌قلعه از طریق تونل‌شیشه‌ای

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293039|16:52 - 1394/05/21
نسخه چاپی
بازگشایی ادامه‌مسیر غار قوری‌قلعه از طریق تونل‌شیشه‌ای
طرح ساماندهی مجموعه گردشگری غار قوری قلعه در کارگروه گردشگری استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از ايسنا مهندس ابراهیم رضایی، استاندار کرمانشاه در سومین جلسه کارگروه گردشگری استان با اشاره به اهمیت غار قوری قلعه به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی بی نظیر استان، اظهارکرد: در طرح جامع گردشگری این منطقه که به گفته کارشناسان در خاورمیانه بی نظیر است، باید جهانی فکر کرد و با هدف جذب سهم بیشتری از گردشگران خارجی برنامه ریزی کرد.

وی بر ضرورت بازگشایی ادامه مسیر غار تاکید کرد و گفت: می توان با استفاده از تکنولوژی تونل‌های شیشه ای که نظیر آن در کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد شده، زمینه توسعه غار و جذابیت بیشتر برای گردشگران داخلی و به ویژه خارجی را فراهم کرد.

رضایی، توجه به تبلیغات گسترده و معرفی این منطقه نمونه گردشگری را از جمله اولویت ها بر شمرد و گفت: توسعه مجموعه غار قوری قلعه بدون همراهی بخش خصوصی امکان پذیر نیست و باید شرایط لازم برای واگذاری بسته های سرمایه گذاری در این بخش فراهم گردد.

همچنین در ادامه این جلسه مهندس علی فعله‌گری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در یک سال گذشته جلسات کارشناسی متعددی برای بررسی این طرح برگزار شده و امروز به منظور اتخاذ تصمیم نهایی برای اجرایی شدن آن در کارگروه مربوطه مطرح می شود.

وی افزود: منطقه نمونه گردشگری قوری قلعه جزو یکی از مهمترین اماکن گردشگری استان است که ضرورت اجرای طرح توسعه در آن بر کسی پوشیده نیست.

فعله گری با تاکید بر ضرورت ساماندهی این مجموعه گفت: با نهایی شدن طرح و فراهم شدن زیرساخت ها بخش هایی از پروژه به صورت بسته های سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت نگاه ویژه ای به توسعه بخش گردشگری دارد به گونه ای که با توجه به برنامه ششم توسعه ما باید در کشور تا پایان این برنامه میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی باشیم.

وی افزود: با توجه وضعیت کنونی سیاست های تعاملی دولت تدبیر و امید با دنیا و شرایط مساعد پس از تحریم جای این امیدواری وجود دارد که این مهم تحقق یابد.

وی گفت: استان کرمانشاه نیز باید با سرمایه گذاری در این حوزه و انجام طرح های متعدد و بزرگ گردشگری خود را برای داشتن سهم مهمی از درآمد های گردشگری کشور در آینده مهیا کند.

فعله گری اجرایی کردن طرح بزرگ ساماندهی و توسعه منطقه نمونه گردشگری قوری قلعه را یکی از این پروژه های مهم گردشگری استان برشمرد.

در پایان این نشست مقرر شد کمیته ای برای بررسی نهایی طرح ساماندهی و توسعه منطقه نمونه گردشگری قوری قلعه تشکیل شود و در کوتاه ترین زمان ممکن نتایج را برای اخذ تصمیم به کارگروه گردشگری استان ارایه دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد