فرماندار پاوه: آتش سوزی مراتع و جنگلهای پاوه مهار شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293028|20:09 - 1394/05/17
نسخه چاپی
فرماندار پاوه: آتش سوزی مراتع و جنگلهای پاوه مهار شد
فرماندار پاوه گفت: با تلاش نیروهای مردمی، انجمن های دوستدار طبیعت شهرستان مریوان در استان کردستان و اعضای ستاد بحران پاوه آتش سوزی مراتع و جنگلهای این شهرستان مهار شد.

به گزارشهزار ماسوله، پرویز ایده پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی مراتع و جنگلهای پاوه در ارتفاعات روستای نجار از توابع بخش مرکزی ساعت 12/30 روز جمعه آغاز شد که با تلاش مردم روستا، پرسنل منابع طبیعی و اعضای ستاد بحران در ساعت 19/30 عصر همان روز مهار شد.
فرماندار پاوه گفت: به دلیل وزش باد، آتش سوزی در این نقطه که دارای جنگل های متراکم و مراتع غنی است در اوایل بامداد امروز شنبه دوباره شعله ور شد که بلافاصله جلسه ستاد بحران شهرستان تشکیل و اعضا به اتفاق به منطقه اعزام شدند.
رییس ستاد بحران پاوه افزود: آتش سوزی با حضور نیروهای مردمی روستای نجار، اعضای انجمن دوستداران محیط زیست مریوان و اعضای ستاد بحران شهرستان پاوه در ساعت 11 امروز بطور کامل مهار شد
فرماندار پاوه میزان جنگل و مراتع دچار حریق را در این آتش سوزی بیش از یکصد هکتار اعلام کرد و گفت: میزان خسارت وارده به این جنگل و مرتع حدود 50 درصد است.
ایده پور دلیل آتش سوزی را در این فصل از سال وجود مراتع فراوان وغنی و عدم وجود دامداری سنتی عنوان کرد.
شهرستان پاوه بیش از 76 هزار هکتار منابع ملی شامل جنگل و مرتع دارد که به این دلیل یکی از شهرستانهای زیبای استان وحتی کشور است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد