عادل بهرامی:ارتباط مدیران دولت احمدی نژادبااصحاب رسانه مقبولتر ترازدولت کنونی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293027|20:06 - 1394/05/17
نسخه چاپی
عادل بهرامی:ارتباط مدیران دولت احمدی نژادبااصحاب رسانه مقبولتر ترازدولت کنونی است
ارتباط مدیران دولت احمدی نژادبااصحاب رسانه مقبولتر ترازدولت کنونی است/ تصور مدیران رسانه گریز ازرسانه واصحاب شبیه “هیولاست”

به گزارشهزار ماسوله،عادل بهرامی سرپرست خبرگزاری ایران انا دراستان کرمانشاه وسرپرست نشریه نوای وقت درگفتگو با سلام پاوهبااشاره به روزخبرنگار ونقش مهم اصحاب رسانه درپیشبرد اهداف اداره وسازمان بیان کرد:رسانه ها واصحاب آن نقش موثری در پیشبرد اهداف سازمانها دارند،لذا بایدتعامل وارتباط مناسب باآنها ایجاد شود تا این دو حوزه بتوانند در کنار هم به خوبی عمل کرده ومردم رادرجریان عملکرد مدیران وسازمانها قرارداد.

بهرامیبا اشاره به اینکه مهم ترین نکته دربرقراری تعامل روابط عمومی ورسانه ها درارتقای عملکرد هردو سیستم است.گفت:گاهی سازمانها نیازمند خدمات رسانه ها می شوندتابرای آنها انتقال یک پیام دهدوجریان سازی کند امادرخیلی موارد مشاهده می شودکه روابط عمومی ها برای برقراری این ارتباط بارسانه هادچارمشکل هستندوهیچ تعامل وارتباطی چه درگذشته وچه درحال بارسانه ها واصحاب رسانه نداشته وندارند ودرگاهی اوقات روابط عمومی ها مدیران رابااصحاب رسانه به جنگ وجدال وکینه توزی فرامی خوانند.

ویهمچنین افزود:روابط عمومی ها و مدیران اگر بخواهند هرکدام یا هر دو به تنهایی پیش بروند هیچ نتیجه ای نمی گیرند و این در گذشته موردی اثبات شده است و در اورامانات به وضوح شنیده ومشاهده می شود و روابط عمومی ها متمایز از عدم تخصص وتجربه لازم هیچ گونه ارتباطی بارسانه ها واصحاب رسانه نداشته وفقط به نگاشتن ودرج خبری درسایت سازمان خود بسنده می کنند که مردم وافکارعمومی هم ازآن بی اطلاع بوده ونقدونارضایتی مردم همچنان به سوی سازمانها ومدیران روانه است.

بهرامیدرادامه اظهارداشت:متاسفانه درکناراینکه مدیران وروابط عمومی ها هیچ گونه ارتباطی بارسانه ها ندارند،ازسویی دیگر انتقادوانعکاس مشکلات مردم که یکی ازدغدغه ها ورسالت های خبرنگاربه حساب می آید،به عقیده اکثرمدیران غیررسانه ای،مغرضانه وباهدف تخریب است تاجایی که پس ازانتشاریک گزارش به جای تقدیرازهمکاری خبرنگاردرشناخت هرچه بهترمشکلات وبهره گیری ازراهکاروپیشنهادرسانه دراین باره،باتوپ وتشروگاه برخوردنامعقول به روش منع ازحضوردرجلسات همراه است.

ویتصریح کرد:تصور مدیران رسانه گریز ازرسانه واصحاب رسانه یاهمان خبرنگارچیزی شبیه “هیولاست”وهرنوع ارتباط باخبرنگاررابرای خودتهدیدی می دانند که موقعیت وصندلی آن ها رامتزلزل می کند.وپاسخگویی این قبیل مدیران به درخواست خبرنگار گاه بابی احترامی،تمسخروتحقیرهمراه است.

بهرامیبااشاره به تعامل وارتباط بسیار خوب فرمانداران ومدیران دولت احمدی نژاد بارسانه ها و اصحاب رسانه،گفت:باید دور از نگرش های سیاسی و معقولانه قبول کنیم که فرمانداران ومدیران دولت احمدی نژاد ارتباط وتعامل بیشتری بااصحاب رسانه ورسانه ها داشتند واین مهم درشهرستانهای اورامانات بسیار عیان وستودنی بود و ارتباط روزانه فرماندارانی چون خدرویسی ویوسفی و صفری و معاونین و بخشداران وسایرمدیران دستگاهها قابل تقدیربود ودراین راستا دولت احمدی نژاد از دادن تسهیلات به رسانه ها اعم از یارانه،وام،عیدی،خدمات بیمه بسیارموفق ترازدولت روحانی بوده وهست.

سرپرست خبرگزاری ایران انابا بیان اینکه نقش عمده روابط عمومی،کاهش ونزدیک کردن اذهان عمومی به واقعیت درسازمان هاست،افزود:روابط عمومی یک سازمان،خانه مردم وتریبون سازمان است ومسئولیتی است که بردوش تک تک مقامات اجرایی ودرواقع بردوش همه اعضای آن سازمان است واین انتظارمی رودکه مدیران به این حوزه مهم واثرگذارنگاه حمایتی وجدی تری داشته باشندوتوجه به روابط عمومی،کمک به جلب رضایتمندی مردم ازسازمان مربوطه است.ولی این درحالی است که متاسفانه خیلی ازادارات هنوز به جایگاه واقعی یک روابط عمومی نرسیده اندوازاین سرمایه های اجنماعی درادارات استفاده لازم رانمی برند.

بهرامیتصریح کرد:اکثرمدیران باروابط عمومی ها تعامل دارنداما آشنایی ندارند.خیلی ازمدیران و روابط عمومی ها فکرمی کنندروابط عمومی فقط عکس،بنروشعاردادن است درصورتی که وظیفه یک روابط عمومی انتقال انتقادات به درون مجموعه وپیشبرد تجربیات وموفقیت آن مجموعه به اجتماعمردم است.واگرمدیران مابااین فضاآشنایی کامل داشته باشندقطعا باعث پیشرفت آن اداره خواهدشد.

ویبابیان اینکه روابط عمومی ابزاردست مدیرنیست بلکه فلسفه مدیریت است،گفت:روابط عمومی ها که پل ارتباطی مدیران ومردم بوده باید باتعامل وارتباط بارسانه ها نسبت به کارکرد واقعی خود جدیت داشته باشند وشورای اطلاع رسانی باید معیارهای انتصاب مدیر روابط عمومی ها راتبیین کندوشاخصه های یک مدیرروابط عمومی رابعنوان یک قاعده مشخص نمایدوآن راابلاغ نماید.

سرپرست نشریه نوای وقتبابیان اینکه اکثرروابط عمومی های دستگاههای اجرایی،رسانه هارانمی شناسند وتوان پاسخگویی به رسانه راندارند،اظهارداشت:”معاون سیاسی استاندارمازندران درجلسه شورای اطلاع رسانی این استان بابیان اینکه یکی ازمعیارهای ارزیابی مدیران استان وشهرستان به نحوه تعامل آنان بااصحاب رسانه برمی گردد گفته است،مدیران دستگاه های اجرایی که تعامل مثبت ودوسویه ای بااصحاب رسانه داشته باشند،درشورای اداری تشویق خواهندشد “اماباکمال تاسف درکرمانشاه وبالخص اورامانات همیشه وهرسال مدیران نمونه ازمیان کسانی برگزیده شده اندکه کوچکترین ارتباطی بااصحاب رسانه ورسانه نداشته وندارند.

بهرامی درپایان بااشاره به بی مهری وعدم توجه مدیران به فعالان عرصه رسانه درمنطقه اورامانات گفت:درشهرستانهای اورامانات تاکنون توجه خاصی به خبرنگاروفعالان عرصه اطلاع رسانی نشده است و با وجود این بی مهری ها باز فعالان این عرصه به دلیل علاقه ووظیفه ونیز دلگرمی به خاطر وجود بزرگانی چون امام جمعه معزز پاوه که هرسال دردیداربا آنها ازخدماتشان تقدیربعمل آورده است،خستگی ناپذیربه فعالیت خود ادامه داده ومی دهند.

وامیدواریم شرایطی فراهم شود که روابط عمومی ها ابزار دست مدیران نشوند وبا ارتباط وتعامل بااصحاب رسانه و دعوت به جلسات متعدد منجمله شورای اداری درانتقال عملکرد سازمان ها به مردم گام بردارند،گامی که دراورامانات ودر دوره مدیریت مدیران دولت احمدی نژاد برداشته شد اماباروی کارآمدن دولت جدید متوقف شد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد