امام جمعه پاوه:

سستي بنيان خانواد ها، نتيجه برنامه‌های مخرب و ضد اخلاقی ماهواره‌ است/خبرنگار ، واقعيت ها را براي مردم بازگو نمايد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 293026|10:02 - 1394/05/17
نسخه چاپی
سستي بنيان خانواد ها، نتيجه برنامه‌های مخرب و ضد اخلاقی ماهواره‌ است/خبرنگار ، واقعيت ها را براي مردم بازگو نمايد
امام جمعه پاوه در خطبه های امروز نماز جمعه پاوه به 17 مرداد روز خبرنگار اشاره کردند و ضمن تبریک این روز به جامعه خبرنگاران و بخصوص خبرنگاران زحمتکش و تلاشگر شهرستان پاوه، گفتند: توقع بنده این است که عزیزان خبرنگار در رساندن اخبار و پیام کوتاه نیامده و واقعیت‌ها را برای مردم بازگو نمایند و بجای اینکه فقط نقد کنند دستورات تربیتی را هم سرلوحه کار خویش قرار داده و کارهای انجام‌شده را نیز انعکاس دهند.

به گزارشهزار ماسوله، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه؛حاج ماموستا ملا قادر قادریدر خطبه‌های نماز جمعه این هفته (16 مرداد ۹۴) که با حضور باشکوه مردم مسلمان در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ به اوضاع عصر کنونی اشاره کردند و گفتند: عصری که در آن قرارگرفته‌ایم از حیث عقیده، سیاست، فکر و دیانت آشفته‌ترین عصر تمام ادوار تاریخ است. زیرا عمده اختلافات امروز در بین خود مسلمانان است و دشمن تا عمق خانواده های ما نفوذ کرده است

ایشانافزودند: باوجود پیشرفت‌های بسیار درزمینهٔ علم و فنّاوری و دانش و کتب بسیار و رسانه‌های مجازی و تقسیم دنیا به چند دهکده جهانی و وصول اخبار در کمترین زمان معهذا مدیریت‌ها در اداره ممالک و خدمت به عباد و بلاد بسیار متزلزل و تصمیم‌گیری‌ها نیز عجولانه و گفتمان خیلی اندک  و بجای ارشاد و تبلیغ و ترجمه، اسلحه و بمب و انفجار و انتحار رواج یافته است و به‌زحمت می‌توان آرامش را به میان اقوام، عشیره‌ها، ملت‌ها و حکومت‌هایی که گمان می‌کنند با کشتن می‌توان ملت را سرکوب کرد، بازگرداند.

خطیب جمعه پاوهبا اشاره به آیات 53 تا 56 سوره احزاب، گفتند: خداوند بزرگ در این چند آیه سوره احزاب که به سوره اخلاق و تربیت معروف و تمامی آیاتش دلسوزی برای مسلمین است، به حفظ حریم خانوادگی پیامبر بزرگوار اسلام اشاره و جایگاه و موقعیت و احترام حضرت را در بین سایر انبیاء، جایگاهی ویژه و مستثنایی قائل شده و می‌فرماید مردم حق ندارند بدون اذن و اجازه به حریم خانواده پیامبر بزرگوار اسلام وارد شوند و اگر مطلبی هم وجود داشته باشد باید در ورای حجاب و با نهایت احترام و اکرام از همسران آن حضرت سؤال شود.

امام‌جمعه پاوهبا اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام گفتند: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: هرکس بر من 1 صلوات بفرستد خداوند بزرگ ثواب و پاداش 10 صلوات را برای او ثبت و 10 رحمت بر سرش فرو و 10 گناه وی محو می شوند.

ایشانبه احادیثی دیگر از پیامبر اسلام اشاره کردند و گفتند: پیامبر بزرگوار در حدیثی فرموده‌اند: نزدیک‌ترین فرد در قیامت به من کسی است که در دنیا بیشترین صلوات را بر من بفرستد.

ماموستا قادریدر بخش دوم سخنان خود به آیاتی از سوره روم اشاره و نشانه‌های قدرت خداوند را برشمردند و گفتند: خلقت انسان‌ها و آسمان و زمین و کرات آسمانی و اختلاف زبان‌ها، خواب، باران و ازدواج همگی نشانه عظمت و قدرت خداوند بزرگ هستند.

ویبا بیان اینکه خداوند متعال ازدواج را به حدّی مهم بیان فرموده که در ردیف خلقت انسان و آسمان و زمین آورده است، گفتند: اینکه زن و مردی به خاطر یک صیغه عقد دوست، غمخوار و مکمل یکدیگر شده و به تربیت فرزندانشان اهتمام ورزیده و سعی می‌کنند باکار کردن اسباب راحتی خانواده و رفاه اقتصادی را برای خود فراهم نمایند و وسیله احیا و بقاء نسل جامعه می‌شوند، حاصل محبتی است که خداوند بزرگ در دل آن‌ها ایجاد کرده است.

خطیب جمعه پاوهبزرگ‌ترین مشکل جامعه امروزی را در مسئله ازدواج، کم توجهی به مسائل دینی در بحث گزینش همسر دانستند و گفتند: امروزه در گزینش زنان کمتر به دین‌داری آن‌ها توجه می‌شود غافل از اینکه زنان دین‌دار حافظ ناموس مردان خود بوده، به کم قانع و در زیاد اسراف نمی‌کنند و در خانه نیز شوهرانشان را احترام و در غیاب آن‌ها حافظ ناموسشان هستند.

ماموستا قادریدر بخش دیگری از سخنان خود به آیه 19 سوره مبارکه نساء اشاره کردند و گفتند: خداوند بزرگ امر فرموده است که شما مردان باید با زنان خود به‌خوبی برخورد کنید و اگر در مواقعی از اطاعت شما سرباز می‌زنند و رضایت شمارا کسب نمی‌کنند تحمل نموده و سعی کنید با آرامش، مشکل را حل‌وفصل نمایید و به دنبال تیر خلاص و طلاق نباشید.

ایشانبرنامه‌های مخرب و ضد اخلاقی ماهواره‌ای و افزایش توقعات را باعث سستی بنیان خانواده‌ها دانستند و گفتند: متأسفانه اوضاع جمعی از خانواده‌ها نابسامان و حریم بسیاری از خانواده‌ها مخدوش شده است.

ماموستا قادریدر بخش دیگری از سخنان خویش آتش‌سوزی جنگل ها را یک پدیده غیر میمون و نامبارک دانستند و گفتند: نسل‌های قبل جنگل‌ها را مورداحترام و تکریم قرار داده و آن‌ها را محل دامداری و تأمین سوخت زمستانه خود می‌دانسته‌اند اما امروزه به دلایل گوناگونی جنگل‌ها و محیط‌زیست آماج آتش‌سوزی‌های گسترده قرارگرفته و باعث تلف شدن حیوانات و جانوران بسیاری می‌شود.

امام‌جمعه پاوهبا انتقاد از عملکرد ادارات منابع طبیعی و محیط‌زیست، افزودند: باکمال تأسف کار منابع طبیعی و محیط‌زیست ، گرفتن و زندانی کردن و کمین کردن و جریمه است. غافل از اینکه فردا روز همین آدم‌هایی که آن‌ها را محکوم می‌کنیم  انتقام خود را از طبیعت گرفته و باعث آتش‌سوزی طبیعت می‌شوند.

ویافزودند: دولت داری تنها اسلحه و زندان نیست، فرهنگ‌سازی و کارهای فرهنگی و توجیهات و هزینه‌های لازم در حفظ محیط‌زیست مقدم بر شمشیر و زندان و جریمه است که ادارات مورداشاره فاقد این جنبه هستند و متأسفانه این قبیل برنامه‌ها در برنامه کاری ادارات محیط‌زیست و منابع طبیعی جایی ندارد و دولت هم راهکاری مؤثر برای حفاظت از محیط‌زیست تابه‌حال ارائه نداده است، اگرچه مردم نیز 50درصد در این آتش‌سوزی ها مقصرند.

خطیب جمعه پاوهقسمتی از منابع طبیعی را محل درآمد مردم دانستند و گفتند: سال‌هاست که درختان پسته وحشی مکان سقز چینی و کسب درآمد بسیاری از مردم است ولی امروزه شاهدیم که به بهانه حفاظت از جنگل‌ها مردم را از این کار نیز محروم و چون توجیهات و فرهنگ‌سازی نشده مردم نیز خیلی ناراحت‌اند.

وی با بیان اینکه مردم این اقدام اداره منابع طبیعی را یک نوع برخورد با مردم می‌دانند گفتند: درگذشته هرساله 2 الی 3 هزار نفر با شغل جمع‌آوری شیره بنان زندگی خود  را تأمین  می‌کردند و امروزه همگی بیکارند.

ماموستا قادریدر پایان سخنان خود به 17 مرداد روز خبرنگار اشاره کردند و ضمن تبریک این روز به جامعه خبرنگاران و بخصوص خبرنگاران زحمتکش و تلاشگر شهرستان پاوه، گفتند: خبرنگاران قشر زحمتکش جامعه هستند که سالیانه چندین نفر از آن‌ها که برای تهیه خبر و گزارش به میدانها جنگ می روند به شهادت می‌رسند.

ویبا تأکید بر جایگاه خبرنگاران افزودند: توقع بنده این است که عزیزان خبرنگار در رساندن اخبار و پیام کوتاه نیامده و واقعیت‌ها را برای مردم بازگو نمایند و بجای اینکه فقط نقد کنند دستورات تربیتی را هم سرلوحه کار خویش قرار داده و کارهای انجام‌شده را نیز انعکاس دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد